Peugeot 2.0 HDi

Jean-Marc Gales, a PSA Peugeot Citroën márkaigazgatója, és Christian Chapelle, műszaki igazgató,  bejelentette az e-HDi világpremierjét. Az új generációs stop & start rendszer önindító-generátorral kombinálja a dízelmotort. A berendezés leállítja az álló jármű motorját, például piros lámpánál és dugóban, majd azonnal újraindítja, amikor szükséges.

A legfrissebb innováció, amely akár 15 százalékot elérő mértékben mérsékli a HDi motorok fogyasztását és CO2 emisszióját, 2010 végétől jelenik meg a legtöbb Peugeot és Citroën modellcsaládban. A Csoportnak az a célja, hogy egymillió e-HDi-motoros járművet adjon el 2013-ban.

Az e-HDi rendszer képességei többféle műszaki megoldás kombinációjának köszönhetők:

- HDi motor, egyike az autóipar leghatékonyabb erőforrásainak.

- Stop & start rendszer, második generációs önindító-generátorral.

- e-booster, a motor azonnali újraindulásának érdekében.

- Elektronikus generátorvezérlés, a fékezési energia visszanyerésére.

- Optimalizált áttételezésű sebességváltó.

Továbbá kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal szerelik fel az e-HDi-motoros járműveket.

Az e-HDi technikával felszerelt első modellek a Citroën C5 és az új Citroën C4 lesznek, 2010 harmadik negyedévétől. Ezután az innovációt kiterjesztik az 1.4-es és 1.6-os HDi motorral ellátott Peugeot és Citroën modellek többségére. A Csoport dízelmotorjainak 30 százaléka e-HDI lesz.

A prezentáció során Jean-Marc Gales a következőket mondta: “Meggyőződésem szerint hamarosan új piaci standarddá válik az új e-HDi technikánk, akárcsak a maga idejében a HDi motor, jelentős versenyelőnyt biztosítva majd a Csoportnak. Új e-HDi motorjainknak nemcsak a fogyasztása és emissziója elsőrangú, hanem vezethetősége is, hiszen azonnal, rezgés és zaj nélkül indulnak újra.”

Az e-HDi lehetőséget ad a PSA Peugeot Citroën csoportnak, hogy tovább bővítse alacsony szén-dioxid kibocsátású járműválasztékát. Bemutatása egy nagyszabású terv része, amelynek keretében minden autóvásárló az igényeinek megfelelő, kis környezeti hatású járművet kaphat. Ide tartozik, az e-HDi technika mellett, hogy 2010 és 2012 között a következők jelennek meg a PSA Peugeot Citroënnél:

- Két villanyautó: Peugeot iOn és Citroën C-ZERO (2010).

- Két dízel-hibrid: Peugeot 3008 HYbrid4 és Citroën DS5 HYbrid4 (2011).

- Új belsőégésű motorok: különösképp egy kis, háromhengeres, 1.0-literes és 1.2-es benzinmotor (2012).

2009-ben a PSA Peugeot Citroën csaknem egymillió olyan autót adott el, amely 130 grammnál kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki kilométerenként, és ezek közül 757 ezernek volt 120 gramm alatti az emissziója. A Csoportnak az a célja, hogy 2012-ben egymillió autót értékesítsen 120 g alatti kibocsátással.

e-HDi tények és számok

  Cél:

1 millió e-HDi jármű értékesítése 2013-ban

               A HDi dízelek 30 százaléka legyen e-HDi

  Beruházás:

              300 millió euró

  Bejelentett szabadalmak száma:

               Több mint 30

  A projekt időtartama:

               36 hónap

  Résztvevő személyek száma:

               500 mérnök és műszaki