Essen Motorshow 2007 Techart Porsche 911 Turbo Cabrio

Autótuning: motortuning, optikaituning, futómű, felnik, féktuning, utastér

Az új Porsche 911 Turbo Cabriolet az alapja a Techart legfrissebb tuningmunkájának. Elsőként alaposan belenyúltak a motorba, a 3,6 literes boxer turbóit nagyobb kapacitásúakra cserélték, szívócsöveket karbon-ból gyártottak hozzá, a kezdő végén sportlégszűrővel. Az intercooler is hatékonyabb darab a gyárinál. Természetesen ha felszabadították a lélegzést, akkor könnyítettek a kipufogáson is sportrendszer felillesztésével, amelyben fémhordozós katalizátorok kaptak helyet.Természetesen  a hardver változtatásokat a motorvezérlés szoftverének az átírása követte. 

Essen Motor Show 2007 Techart Porsche Cabrio utastérA végeredmény 630 csupa élvezet lóerő, amely 820 Nm nyomatékkal jár kéz a kézben. A kocsi gyorsulása így 0–ról 100 km/h sebességre kicsivel kevesebb, mint 3,5 másodpercet vesz igénybe. A végsebesség kabrióval már istenkísértés: 345 km/h. Ez most a világ leggyorsabb nyitott autója. Hogy minderre képes legyen a kocsi, átdolgozták az erőátvitelt. Módosították a hatfokozatú váltót, váltóolajhűtőt szereltek fel, erősített kuplung dolgozik, az összkerékhajtás elemei maradtak.(A motortuning kérhető 530 és 580 lóerővel is). A megállásra is felkészítette a kocsit a Techart, elölre 390 mm átmérőjű féktárcsákat szereltek hatdugattyús alunyergekkel, hátra 365 mm-es tárcsák kerültek négy dugós nyergekkel és elöl hátul fémszövésű fékcsövekkel.

A Techart szélcsatornában tesztelte a kocsihoz készített spoilereket, mert fontos volt, hogy nagy sebességnél komoly leszorítóerőt termeljenek a műanyagok. Végül két készletet fejlesztettek ki: az Aerokit I az elegánsabb, az Aerokit II a sportos verzió. Az előbbi első szoknyából, küszöbidomokból, hátsó diffúzorból és hátsó szárnyból áll, az utóbbin a felsoroltakon felül újak a lökösök hatalmas levegőnyílásokkal, egyedi a tükörház és más formájúak az elemek.

Szintén fontos volt a futómű áthangolása, azonban mivel a kocsi elektronikusan felügyelt és aktív PASM lengéscsillapító rendszerrel készült, ezért a Techart kifejlesztette a VarioPlus comagot. Ez lényegében csiptuning az elektronikusan vezérelt futóműnek, sport állapotban további 25 mm-t ültet a cucc. Autózás közben azonban a beállítást a rendszer felülbírálhatja, így hiába maradt komfort fokozatba az autó, ha kell az elektronika simán sportosra vált – így úton maradhat a gyorsan hajtott Porsche. Továbbá újak a stabilizátorok és a szilentek, valamint nyomtávszélesítőket illesztettek az elöl 8,5x20 colos (245/30 R 20 ContiSportContact3 vagy Michelin Pilot Sport PS 2  gumikkal), hátul 12x20 colos (325/25 R 20 gumiméret) felnik alá. Végezetül az autó utasterét is átalakították, egyedi bőrkárpitozás, spéci színek, alu pedálok, tehát igazán vonzó belső a jellemző rá.

(Más Techart tuning: GTStreet)

Techart Porsche Cabrio 911 Essen Motor Show 2007