A Kia Motors megkezdte az exportpiacokra szánt, elektromos hajtású Soul EV sorozatgyártását. A Soul EV az első, Koreán kívül is forgalomba kerülő elektromos Kia. Az első sorozatpéldányok kiválasztott európai országokba kerülnek; forgalmazásuk 2014 második félévében indul. A Soul EV a Kia gwangjui üzemében, Koreában készül; éves gyártási darabszáma a tervek szerint eléri majd az ötezret.

Elektromos Kia Soul EV

Szerelhetik gumikesztyűben, meg ne csapja őket az áram - jó, ez egy idétlen megjegyzés. A komoly: nézzétek, hogy védik a már fényezett kasznit a gyárban a sérülésekkor. Még a győri Audinál se láttam ilyet

A Magyarországon a múlt héten bemutatott, és értékesítésével elrajtolt második generációs Kia Soul ruháját viselő EV passzol a városi ingázók igényeihez, kategóriaelső hatótávolságával, tágas utas- és csomagterével. A 192 cellás, 27 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal az EV egy feltöltéssel maximum 212 kilométer megtételére képes. A Soul EV hatótávolsága a cellák 200 Wh/kg energiasűrűségének, valamint energiatakarékos megoldásoknak köszönhető. Utóbbiak között említést érdemel az új hőszivattyú, az intelligens légbeömlő rendszer, valamint a szintén új, egyéni (csak a vezetőrie irányítható) szellőzőrendszer - így csökkenthető például a légkondi vagy a fűtés energiaigénye. A Soul EV regeneratívan fékez, azaz lassításkor az akkukat tölti, így hasznosítja újra az egyébként elvesző mozgási energiát.

Kia Soul EV

Kia Soul EV a MEO mezőben

A Soul EV erőforrása egy 81,4 kW-os (110 LE-s) villanymotor, amely az autó elindulásakor leadja 285 Nm nyomatékát. A motor egyfokozatú, állandó, fordulatszám-csökkentő áttételen keresztül hajtja az első kerekeket. A Soul EV 11,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége 145 km/óra ? de ha ezt nagyon élvezi a vezető, akkor nem megy el 200 km-t!
Az akkumulátorcsomagot az utastér alá szerelték be. A kocsi bármely szabványos háztartási elektromos aljzatból feltölthető. A teljesen lemerült akku a 6,6 kW-os váltóáramú - lassú töltő - használatával mintegy öt óra alatt telíthető. A 80 százalékos töltöttség 100 kW-os, egyenáramú töltővel 25, 50 kW-os töltővel 33 perc alatt érhető el.
Az új Soul EV a világon elsőként nyerte el az UL Környezeti Tanúsítványt a gyártásánál felhasznált autónkénti 23 942 gramm bio alapú műanyagnak, illetve a 10 százalék bio alapú szervesanyagnak köszönhetően. A Soul EV fedélzetén található újrahasznosított beltéri anyagok között ott a bioműanyag, a biohab, a bioszövet, a bio PET-filc, valamint többféle csekély illékonyságú szerves vegyület és újonnan kifejlesztett, antibakteriális anyag is.