Carstyling Tuning Show 2012 - második nap, szombat
Ez már pörgött - díjakat is adtunk tudd kinek
Rögtön az elején néhány dolog tudatosodott bennem. Lehet, hogy nem az OKtuning.hu stand a legnagyobb, lehet, hogy nem itt láthatók a legszebb cicik - bár egy ingyen adott Blikkből kivágtam a pucérnős képet és felragasztottam a sportos Koni-asztalunk szélére, mint hosztesz -, lehet, hogy nem a legtöbb kocsi áll itt, viszont ez az egyetlen stand az egész Carstyling Tuning Show-n, ahol 2012-ben Dodge Challengert láthattok, ráadásul 6.1-es Hemi, ráadásul kompresszorral vadítva! Camaro és Mustang van sok, Challenger ez az egy!
Sőt csak nálunk láthatttok patika állapotú BMW M635 CSi-t! Önmagáért beszél! Persze ott áll még a nagyon faja Golf I is, amely a maga nemében egyedülálló, igaz mint típus jó pár díszeleg a show-n.
Ma már azért rendesen történtek az események! Nagyüzemben mentek a dolgok, a cégkiállítók is jobbkedvűek lettek. Kilátogatott a Showra az ismert Forma I kommentátor, amúgy az Autó-Motor és az AutóBild főszerkesztője, Szabó Robi, akivel közösen kiválasztottuk az Autó-Motor szépségdíját, amelyet magyar autó kapott, és az AutóBild szépségdíját, amelyet a nemzetközisáég jegyében külföldi kocsi vihet el minden évben. Az összefüggés köztem és Robi között nem csupán az évezredes szakmai múlt, hanem biztos feltűnt már nektek, hogy a nálunk bemutatott autók többsége rendre feltűnik az Autó-Motorban is. Ennek az oka, hogy az újság tuningrovatáért én vagyok a felelős, és ekképp az OKtuning.hu az Autó-Motor és AutóBild szakmai partnere.
De a lényegre térek, sohasem könnyű dönteni, bár néha az, de most nem volt az. Választásunkkor nagyon számít, hogy a díjazandó autó magánkocsi legyen, és lehetőleg a tulajdonosa irányzatát tükrözze, lehetőleg minél több dédelgetős autószeretettel és saját kezdű lelkesedés-munkával. A demókocsik kiesnek ezáltal. Fontos, hogy a szezonban is új legyen az autó, és az is, hogy ne ismételjük magunkat, tehát ne legyen zsinórban Golf a nyertes például.
Szóval a magyar kocsira már csütörtöki bevonuláskor éledezett a tippem. Figyelmet, ahogy a gazdája vödörből mossa, majd szépen beállt a D-be. Majd közelről is megnéztem az autót, meg elbeszélgettünk. Ott is ápolgatta-törülgette még. Voltak persze más jelöltek is, pushingoltam a standunkon álló egyes Golfot is, de hát nem lehet mindig ugyanabból a vérből valót választani. Überkocsit se szerettünk volna, legyen elérhető az autó. Reális.
Szóval igen, egy tapolcai Mercedes 190-esnek ítéltük a díjat, Tompos Csabának. Mert nagyon kúltúr az autója, semmi nincs túljátszva, a keretein belül kihozta a legjobbat, és jó a stílus, egységes a wágen.
A külföldi darabbal sokkal nehezebb volt a dolgunk. Oké, tavaly könnyű volt. A Tatra 603 ütött, akkor is ha nem tetszett mindenkinek. Most mi legyen? Átlag germán? Jófej belga? Cseh ember cseh márkával, szép-szép de láttunk már olyanokat. Egyedi, de mindenütt valami kis nem méltó dolgot leltünk. Vagy már századszor jött el ugyanaz a kocsi.
Végül mondtam, hogy lessük meg még egyszer alaposabban lengyel testvéreink placcát. És egyszer csak felvilágosultunk. Honda CRX Del Sol, igazi géptuning, akkora turbóval és leömlőkígyóval a motorján, mint egy nemtudommi. Lemezfelni céltudatosan peres gumikkal, ültetés, semmi csicsa, de annyi épp az átalakítás, amin látszik, hogy a kasznival is volt munka. Szóval ez a Honda nyerte, a tulaja Adam egy kimondhatatlan nevű faluból. A gép 550 lóerős. Gratulálunk!
És ha már turbók, akkor nem lehet nem megemlíteni a duplaturbós Lada Samarát, ami nem szép, de gépész szemmel öröm látni a durva kimunkálású 2110-es 16V motor oldalára függesztett két kicsi, gyorsan felpörgő csavart!
Szóval gyerekek, van mit látni, csak tudni kell nézni! Még van egy nap, a vasárnap azokra is vár akik még nem jöttek el! A jelszó Challenger és feltöltés!