Fékpadon a Golf R

Fékpadon a Golf R az Oettinger tuning után

Az Oettinger most nem csak műanyagokat formázott, hogy kedvet kapjunk az autózáshoz. A május 23-24-én a Hockenheimben tartott Tuner Grand Prix-en mutatják be új szerzeményüket, majd pár nappal később elviszik a Wörthersee-re is. De, hogy térjünk már a lényegre, a Golf R-t vették munkába, ami már önmagában is izgalmas küldetés. A végeredménnyel szinte előrevetítik a gyáriak terveit is, akik szintén egy übernél is überebb Golfon gondolkoznak.

Oettinger Golf Mk7

Azért pofás a vas, a szempilla hatása jó, megoldása olyan......gyerekek ennél azért messzebb tartunk, de cég vasat nem alakít

Amíg törik a fejüket és az excel-táblázat alapú életet élő menedzsereket győzködik arról, hogy meg kell csinálni a csodaautót, addig az Oettinger - nemsokára hetven éves lesz a tuningcég, aki tényleg tuniggal kezdte, Bogarakat hergelve - el is készítette a vadat. Sőt, három verzióban kínálja, minthogy ők is találkoztak olyan zsenikkel, akik azért zúzzák meg az autójukat, mert nem nőtt fel a vezetési tudásuk a teljesítményhez. Az alap 360 lóerős, a középút 380 lóerős, és a csúcsverzió 400 lovas.

Oettinger Golf R

Jobban szeretem a két nagyot, ez így olyan klasszikus. Újautóvásárlókat céloznak vele

Nézzük azért a műanyagokat is. Új frontspoiler, küszöbidomok, vidám szárny hátul, diffúzor és négy kipufogóvég az Oettinger-jármű jellemzője. Mind poliuretánból, hogy passzoljanak anyag-jellemzőileg a gyári holmikhoz.
Na de nézzünk már a motorháztető alá: a turbómotor-tuning forgatókönyve szerint változtak a dolgok. A turbó a gyárinál nagyobb kapacitású, a teljesen új kipufogó nyitottabb, és persze a motorvezérlő más ütemet diktál. Részletekbe sajnos nem mentek bele az kocsi ismertetőjében, pedig ennyit álomból ébredve is kitalál már egy autóskártyagyűjtő óvodás srác is. Mindegy, sehr geheim. A széria 380 Nm nyomatékot 500 Nm-re emelik. A legerősebb állapotban a kocsi 4 másodperc alatt eléri a százat, a végsebessége 280 km/h.

Oettinger Golf R

Sokan nem dobnánk ki a garázsból, ha felkínálnák

Az Oettinger a 360 lóerőért 1990 Eurót kér, (itt szerintem még nincs turbóbütykölés), a top állapotú gépért 3590-et. (Külön fizetendő a spoiler-készlet, meg a felni stb. ez csak a motorbanyúlás ára). Felnit 19 vagy 20 colosokat adnak 2890 Eurótól (a kétfélét a képgalériába feltoltam). És szintén feláras a fék erősítése, de ez nem R-függő dolog. Az 1.2 TSI-hez is rendelhető.