A Dodge Viper tuning élvonalbeli képviselője, a texasi Racing Solutions (RSI) az egyik legkomolyabb csomagját készítette el a közkedvelt típushoz. Az alapot egy 2008-as SRT-10 jelentette, gyárilag 600 lóerővel és 758 Nm nyomatékkal.

Szemfüleseknek rögtön feltűnhet, hogy ezek az adatok már önmagukban többet mutatnak a gyári teljesítménynél. Ez nem véletlen, az alapot ugyanis egy ACR (American Club Racing) verzió jelentette, ami a 8.4 literes V10-esből már alaphelyzetben is 100 lóerővel többet varázsol elő.

Az RSI innen kezdett el építkezni, illetve első körben bontani, a felesleges alkatrészek kipakolásával - beleértve pl. a ködlámpákat is - cirka 25 Kg-tól szabadították meg az autót.

A motortuning ugyanakkor több, mint duplájára növelte a Viper teljesítményét. Az RSI 67 mm-es Precision csigákkal operáló ikerturbó rendszerével, versenyüzemanyaggal 1.350+ lóerőt sikerült a hátsó kerekeken foganatosítani, ugyanez sima benzinnel is 1.000 lóerő felett mérhető.

A két feltöltő és a hozzá tartozó intercooler, leömlő, kipufogó, valamint lefújószelepek mellett maga a blokk is megerősítésre került. Egyedi, kovácsolt főtengely, hajtókarok és dugattyúk készültek hozzá, utóbbiak kialakításának köszönhetően a lökettérfogatot is 8.6 literesre sikerült növelni.

Az RSI Twin Turbo 1500 pakk elsősorban versenycélokra született, a kicsivel butított utcai kiadás cirka 200 lóerővel teljesít kevesebbet.

Az ACR légterelő szettje már adott volt a típushoz, egy kicsit azonban még adtak a megjelenésnek Texasban is: a felniket az ADV.1 matt fekete garnitúrájára cserélték, elől 10x19, hátul 13x20 colos méretben.

Az ikerturbós átalakítások koronázatlan királya, a Hennessey Performance is készített már hasonló konverziót a Viper-hez, igaz az "csak" 1.120 lóerős volt. Az eddigi legdurvább ilyen jellegű építést pedig a Twins Motorsports 2.000 lóerős építésében ismerhettük meg.

Forrás: GTspirit