Használtautó Renault Twingo kései, full-felszerelt modell

1994-től kapható a Renault Twingo, amely újszerű belső felépítésével, vidám formájával, egyszerű mechanikájával jó elképzelésnek bizonyult, hiszen több, mint 10 évig gyártásban maradt. Ha nincs a Suzuki Swift, lehet, hogy ez lenne a magyar népautó?

  

Előny

- Örökzöld forma

- Méretéhez képest tágas belső

- Variálható utastér

- Alacsony fenntartási költség

  

Hátrány

- Elektronikai hibák

- Öregedő, törékeny műanyagok

- Viszonylag drága alkatrészek

Árszint: 190 000 Ft-tól (érvényes forgalmival) 1 800 000 Ft (utolsó, 2006-os évjárat)

Tapasztalatok

Karosszéria kívül

- Lelazuló ablaktörlő

- Rosszul tömített nyitható tető (’98-ig)

- Első évjáratnál törékeny hátsóajtó-zsanér

A franciák stílusérzékét és kreativitását csak dicsérhetjük, a Renault Twingo formaterve és koncepciója tizennégy év alatt mit sem öregedett. Nincs gond a kivitelezéssel, a karosszéria összeszerelése és fényezése is rendben, még a rozsda sem gond. Csupán a gyártás felfutásakor volt gond a hátsó ajtó zsanérjával, a beázó nyitható tető módosítása is sikerült ’98-ra.

Karosszéria belül

Használtautó Renault Twingo max felszereltség, légzsákok, bőrülés ilyen is van- Zörgő, gyorsan kopó ülések (98-ig)

- Egyszerű, olcsó anyagok

- Kisebb elektronikai hibák

Előre tolt szélvédő, hosszú utastér, eltolható hátsó ülés: a Twingo célszerűsége ma is elismerésre méltó. Az utastér egykor formabontó megoldásai a mai autók fazondömpingje közepette már nem feltűnőek, annál inkább a felhasznált anyagok olcsósága, a kidolgozás egyszerűsége. Mégis a Twingók jól bírják a strapát, rendszerint működik minden, inkább a látványban öregednek belül, megkopnak az anyagok. Igazi kritika a nem túl kényelmes, zörgésre hajlamos, nehezen beállítható, ráadásul gyorsan széthulló üléseket illetheti, melyeket az 1998-as tatarozáskor a Clio jobb és tartósabb foteljeire cseréltek. A néha rosszalkodó elektronikának nálunk kevés az esélye, a magyarországi Twingók többségéből mindent kispóroltak: nincs központizár, nincs motoros ablakemelő, nincs ABS, a légzsákok száma nulla. Egy-két kivétel akad, mint a fotókon szereplő kocsi 16 szelepes motorral, bőrülésekkel, nyitható tetővel, légkondival....

Mechanika

Használtautó Renault Twingo ritka, 16 szelepes motor légkondival- Túlmelegedés, hibás hengerfejtömítés

- Gyorsan elkopó fékek

- Könnyen megrepedő kipufogó

Kényelmes a rugózás és kezes a kocsi viselkedése. A tapasztalatok szerint nagyon gyorsan elkopnak a fékek. Amúgy a Twingo egyszerű szerkezetei rendben szoktak lenni, jellemző a tartós motor, a jó féltengelyek, a futóműveken semmiféle kopás vagy lógás nem jellemző, ha karbantartják őket. A repedésre hajlamos kipufogók rendszerint nem a gyári eredetűek. Sajnos a vízhőmérő hiánya miatt a motor esetleges túlmelegedését sokszor csak a hengerfej meghibásodása után veszik észre, ezért a hűtő és a ventilátor hőkapcsolóját ajánlatos rendszeresen ellenőriztetni. Emellett olyan kisebb hibák, mint az ékszíj elszakadása, az üzemanyag-szivattyú leállása vagy a gyújtás beázása miatt robbanhat le a Renault Twingo. Félmegoldás a korai évjáratokhoz automataváltó helyett kínált, Easy nevezetű önműködő kuplung, amely nem is eléggé megbízható, a használata ma már furának hat, váltani kell, kupplungpedál nincs - szerencsére ritkán találkozhatunk vele. Később, 98-tól háromgangos automatával is elérhetővé vált a Renault Twingo.

Végszó

Az 1998-as modellfrissítéssel külsőleg alig, részleteiben sokat változott a Twingo. Halkabbá és kényelmesebbé varázsolták, kisebb technikai hibáit is kijavították és bővítették a modellkínálatot, a motorokat, a felszereltséget. Azért kispénzűeknek mégis inkább egy régebbi, de jó állapotú Twingót érdemes választani egy azonos árú modellfrissített, ám elhasznált kocsi helyett. Érdekes módon a Twingók többsége vagy igazán megkímélt, gondosan karbantartott, vagy épp ellenkezőleg, szégyenletesen elhanyagolt autó. Gyakran találkozhatunk használtként importált példányokkal is, ezek felszereltsége jellemzően gazdagabb, ám sokkal gyakoribb az eltitkolt karambol, az igénytelenül kijavított sérülés. Bőséges a kínálat, tessék finnyásan válogatni –és keményen alkudni!

(Érdekes lehet: Elia Renault Twingo tuning első és második generáció)