2010. június 14. hétfő. Borongós idő, esőre hajló, majd délelőtt leszakadt az Budapesten.

2010. június 15. kedd. Esik az eső, ebből semmi jó nem néz ki a hétvégére...

2010. június 16. szerda. Gyönyörű idő, süt a nap, kék az ég, miközben mindenhol arról hallani, hogy milyen rossz idő lesz egy hétig megint...:(

2010. június 17. csütörtök. Borongós, mit tudom én milyen idő, ebből még akármi is lehet...

(A szervezőkkel egyeztetünk, hogy csak akkor indulunk el Bp-ről, ha szombaton reggel nem esik az eső, illetve nem úgy néz ki, hogy nyakunkba kapunk egy jó kiadós zuhét.)

2010. június 18. péntek. Este olyan vihar vonul át az egész országon, hogy már temetjük a holnapi szolnoki tuning találkozót!!!

2010. június 19. szombat. Reggel borús az ég, de nem esik! A webkamera képei szerint Szolnokon is jó időre van kilátás. Na akkor go!!!

Szolnoki tuning tali 2010 és hangnyomásverseny

Szolnokon egy csodálatos nap várt ránk, de reggel ezt még nem tudhattuk. Kis karavánunk – a Subaru és a Honda demo autóink, és a szállító furgon, ami a hangosítást és a promóciós anyagokat vitte – gyorsan leért a szolnoki Media Markt parkolójába.

Közvetlenül a bejárat előtti területen került felállításra a Kicker dB Cup 2010 páros hangnyomás nevező-lebonyolító sátra. Még szinte össze se szereltük a berendezéseinket, amikor már az első nevezők odagördültek a gépcsodáikkal, és kezdték kitölteni a nevezési lapokat. Egy híján húszan neveztek a három kategóriában kiírt versenyre, ami nagy küzdelmeket hozott.

A belépő 'A' kategóriában négy forduló után dőlt el a győztes kiléte. A párviadalok olyan eredményeket szültek, amik joggal késztették morajlásra a nagy számú nézősereget. Mucsi Sándor 132,4 dB-el maradt alul a 134,3 dB-t nyomó Péntek Norbert ellen. De legalább ilyen izgalmakat hozott Tar Milán VW Polo-ja, ami többszöri kísérlet után fogadta csak be a mérő lemezt. Ezzel nem volt egyedül, mert Csajbók József Renault Thalia-ja sem szerette a CD-t elsőre. Azután előbbi 138,0 dB-t, míg az utóbbi induló 136,5 dB-t passzírozott ki a hangrendszeréből. Volt akinek a kipasszírozás a végletekig, sőt azon túl sikerült, azaz Gombos Krisztián 12”-os MNC-je füstté vált a nagy erőlködésben, bár szó ami szó 143,0 dB állította meg a mágnesét. Valószínűleg örökre!

És még ezzel sem mondtam el mindent! Nagy csatát vívott Szalai László Honda Civic-je 140,9 dB-lel és Pozsár János Rover-je 141,9 dB-lel. Az 'A' kategória győztese – Nagy Imre, VW Golf III - már visszatérő nevezőként jelentkezett a gépátvételnél, hiszen a IV. fordulót, a tököli éjszakai futamot is nyerte. Ennek ellenére érdemes volt eljönnie, mert közel 4 dB-t javítva saját eredményén 144,8 dB-el fújta le a mezőnyt a képzeletbeli dobogó legfelső fokáról.

A 'B' kategóriában Tóth Lajos Suzuki Swift-je volt a bizonyíték arra, hogy a hazai, olcsó kisautóból is lehet győztes verdát faragni. Tekintélyt parancsoló 145,8 dB értéket produkálva nem talált legyőzőre.

A király 'C' kategória sem maradt el az izgalmakat tekintve az előzőektől. Az első összecsapásban Sarkadi Jancsi Renault Megane-ja 139,1 dB-el, ahogy pestiesen mondani szokták csak egy paraszt hajszállal előzte meg Földes Roland Seat Leon-ját, aki 139,0 dB-ig jutott. A döntőben beigazolódott a fizika törvénye, és egy kis légterű Peugeot 206-ossal Ancsin Attila 135,5 db-el le tudta győzni a Sarkadi családot, akinek Megane-jából elszállt az erő, mert saját korábbi eredményét 6 dB-lel múlta alul.

A versennyel párhuzamosan Hair Chair női hosszú haj lebegtető verseny két fordulóban, a szurkolók éljenzésének ereje, hangossága lapján dőlt el.

Hair Chair női hajlebegtető verseny

Időjósok ide, meteorológusok oda, levelibékák és egyéb barométerek ellenére ezen a szombaton gyönyörű időnk volt.

Valószínűleg sokan jöttek a szolnoki bevásárló negyed parkolójába azért, hogy a tuning találkozón és a családi napon részt vegyenek, de biztos sokan voltak azok is, akik a szokásos szombati akciós mosópor, sertésoldalas és cola bevásárlást kötötték össze – ha már ott voltak, és ott valami érdekes, hangos dolog történt – a rendezvény megnézésével, egy kis fotózkodással, energia ital kóstolással, mélysugárzó kitartással, pótkerék dobással, vagy csak a kipufogó hangnyomásának megmérettetésével.

Az biztos, hogy élmény, valamilyen díj és egy kis benzingőz beszívása nélkül senki sem távozott a késő délutáni eredményhirdetést követően. És persze azok sem csalódtak, aki csak azért jöttek ki, hogy olyan autókat nézhessenek meg, fotózhassanak le ezen a napsütéses szép napon, mint a Kicker Sti-je vagy a Kenwood Honda Civic demo autója.