Alfa Romeo 147 GTA tuning hifi installáció DLS autóhifi elemekkel

Csöri, a tulaj saját bevallás szerint egy kicsit sznob. Úgy gondolja, hogy őt a földi javakból egyféle érdekli igazán: a legjobb. Az sem zavarja, hogy ez pénzbe kerül, időnként elég sok pénzbe. Az autóhifi építést sem aprózta el. Igazán csak pár éve kapta el ez a hobbi, amikor még Fiat Bravo tulajdonosként egy márkatalálkozón összefutott egy másik Bravo tulajdonos hifiőrülttel. Beült meghallgatni azt a rendszert, és eldöntötte, ilyen neki is kell.

Alfa Romeo tuning 147 GTA hifi installáció

Sokan évekig faragják a rendszerüket, akár 30-40 erősítő, hangszóró is megfordul bennük, amíg azt mondják ez az igazi. Csöri ennél gyorsabb utat választott. Elment Kiskőrösre, Paksi Dénes műhelyébe, és ott egyszerűen megrendelt egy igazán jó rendszert. Azóta ez nem sokat változott, tulajdonképpen az EB-t nyert változat a harmadik generáció.

A beépített rendszeren, akármerre nézünk, DLS embléma kacsingat. Szerintem, ha ez a svéd cég gyártana pótkereket, akkor ez is tőlük származna. Így csak a mélynyomó, az első hangszórók, a keresztváltók, az erősítők, az 1 farádos kondenzátor és a kábelek.



DLS hifi kondenzátor Alfa tuning hifi installáció

A DLS évek óta odafigyel a hangminőség versenyzésre, a nemzetközi szövetség, az EMMA egyik támogatója annak alapítása óta, és a jó eredményeket bizony nem is titkolja. Tessék csak megnézni a DLS internetes oldalát és ott szerepel, mennyire sok aranyérmet szereztek a budapesti EB-n a cég termékei. A DLS saját versenyzői csapatot is szervez. Ez azt jelenti, hogy egy hangminőségguru a nagyobb versenyek előtt beül, és beállít minden egyes kocsit, úgy hogy az eredményes legyen. Az is előfordult már, hogy gyártásba még nem került, vagy éppen különleges, válogatott hangszórókkal lepte meg az indulókat, akiknek nem kis fejtörés volt beépíteni pillanatok alatt a gyáriak által szuper hangúnak mondott csipogókat. Csöri Alfája nem részesült ilyen kiemelt bánásmódban. A budapesti EB-n azok a beállítások működtek, amit Kiskőrösön kísérleteztek ki, és a magyar bajnokság versenyein már beváltak.


Alfa hifi installáció DLS erősítő Ultimate A5A készülékek sem egyediek. Az általa használt DLS Ultimate A5-ös erősítő pórias kivitel, semmi átalakításon, válogatáson, castingon nem esett át. A cég által csak Big Three-nek, nagy hármasnak becézett szerkezet önmagában elegendő egy komoly autóhifi rendszer meghajtására. A két első hangszórót kétszer 50, a szubláda 300 wattot tud kapni ebből a fém dobozból. Hangerő őrültek most legyintenek, hogy kevés ez, de tévednek. Ezek igazi wattok, és nem elméleti úton kiszámolt értékek, amelyek csak arra alapulnak, hogy végtelenül rövid ideig mekkora teljesítményt is adna le az erősítőnk, ha közvetlenül a paksi atomerőműre kötnénk a tápegységét. A DLS A5-ön azért van pár érdekes szolgáltatás is. Ilyen a szubláda kimenet folyamatos fázisfordításának lehetősége 0 és 180 fok között. Az emberiség döntő többsége számára, akinek ez kínaiul lenne, elárulom, ezzel a gombbal lehet elérni azt a trükköt, hogy a mély hangszóró elölről, az utastérből halljuk szólni, és ne hátulról, a valódi helyéről a csomagtartóból.



DLS OA10 mélynyomó autóhifi Alfa Romeo tuning

A szub hangszóró az OA10-es típusszámot viseli. A DLS katalógusban elöl kell keresni, az olcsóbb termékek között. Vannak ennél sokkal nagyobb, nehezebb, kifinomultabb, drágább mélynyomók is a cég kínálatában, de az Alfában ez vált be a legjobban. 


Rejtve a DLS hifi mélyközép hangszóró

Az első hangszórók azonban tényleg a svéd cég csúcstermékei. A kétutas Iridium szett tartalmaz néhány technikai kuriózumot. Ilyen a ferrit és neodímium mágnesek keverése, a speciális nem préselt papír membrán. A lényeg azonban nem ez, hanem a hangja, ami Csörinek teljesen megfelelő, és az EMMA EB-n a bírók sem kifogásolták, bár az egyikükről ismert volt, hogy nem nagy rajongója ennek a márkának. A keresztváltó sem lett átépítve, gyári állapotban dolgoznak a csomagtér bal oldalán. Ez a versenyeken ma már ritkaságnak mondható, szinte mindenki valamiféle spéci, agyafúrt csodát épít, vagy építtet magának, de az Alfában elég volt a fejegységbe épített DSP-vel korrigálni a gondokat.

A beépítésben nincs semmi különös. Nincsenek világító neonok, tánckar és vízibalett, nem álcázták a kocsit egy partravetett atomtengeralattjárónak. A csomagtartó szépen kárpitozott, rések nélkül illeszkedik mindenhez autóhifi komponenshez a takarólap, és amit nem látunk, a DLS kábelek is végig védőcsőben futnak, és 30 centinként rögzítve vannak a karosszériához. Pont úgy, ahogy a nagykönyvben, pontosabban az EMMA szabályaiban le van írva. Az egyetlen extra kiegészítő itt a kis szerszámkészlet a bal sarokban, na de ezért is plusz pontok járnak a bírálatnál.



Clarion DRZ 9255 hifi fejegység autóhifi installációA fejegység a budapesti EB-n is a Clarion Európában kapható csúcsmodellje a 938-as volt. Ez érdekes, kettős előlappal rendelkező modell, beépített DSP-vel, mindenfékle csoda funkciókkal. Ma már egy másik Clarion dolgozik az Alfában, egy DRZ 9255-ös. Csöri könnyű szívvel állt rá erre cserére. Ez a készülék sokkal szebb, kifinomultabb, nemesebb, és még sokkal jobban is szól. Mi más kellhet még? Ebben is van beépített DSP, ami még finomabban dolgozik, mint a tavalyi modellben. Az új Clarion fejegységnek, a 9255-ösnek van egy érdekes tulajdonsága. Két dobozos készülék, vagyis az, ami a műszerfalban látszik, az ccak a rendszer fele. Ez nem meglepő, hiszen mások is építették már a DSP részt külön dobozba, de a Clarion más utat választott. Ők a tápegységet dugták egy dísztéglányi dobozba, amit valahová el kell rejteni a műszerfal mögé. Ez sem egyszerű feladat, és a kábelezés átrendezése sem, ne a tízórai szünetben próbálkozzunk meg ezt a kihívást teljesíteni. A fejegységen csak egy apró modifikáció történt, az előlapot átszínezték, hogy a kijelző világítása harmonizáljon a kocsi műszerfalával.


Alfa Romeo 147 GTA tuning autóhifi
De jó a hifi hordozója is, az Alfa Romeo 147 GTA. A kocsihoz, és a márkához illó remek piros színben. Fantasztikus, sajnos rövidesen már nem kapható 3.2 literes V6-os motorral. 250 lóerő. 300Nm nyomaték. Brutális méretű féktárcsák harcra kész tűzpiros féknyergekkel. Semmi mással összetéveszthetetlen felnik. Szűkre húzott fényszórók. Levegőbeömlős küszöb. Mindez nem tuning gép, ez a gyári kivitelű Alfa Romeo 147 GTA. Naná, hogy egy olyan ember, aki csak a legjobbat kedveli lecsapott rá. Talán akad jobb autó a földön, de Alfából aligha, pláne egy olyan embernek, aki fő foglakozásban egy márkaszervizt vezet.


Ezt az autót a hifi rendszer tulajdonképpen ajándékba kapta. A előző fekete Alfa Romeo 147-ből egy napos munkával sikerült kiépíteni, és amikor megérkezett a GTA, szépen átkerült bele. 

Alfa Romeo 147 GTA hifi installáció DLS hifi alkatrészekből

Az EMMA és a magyar társ-szervezet a HUMMA bírái is díjazzák az ilyen bekötést

Idegen test a DLS egységek között, egy kis Bose

Clarion DCZ 628 CD-tár, lassan eljár felette az idő

DLS csipogó az ablak magasságában
Az Alfa Romeo GTA előnye a sok dísz

Az Alfa Romeo 147 GTA másik előnye a bivaly V6-os motor gyönyörű hanggal

Egy EMMA szintű szerszámkészlet - plusz pontot ér
Eredeti Alfa alu pedál szett

DLS Iridium hangváltók

A zene hordozója az Alfa Romeo 147 GTA

DLS Clarion hifi installáció Alfa Romeo 147 GTA-ban