A március 11-i földrengéseket követően a just-in-time termeléssel működő Toyota kénytelen volt leállítani az összes Japánban levő üzemét. A just-in-time lényege, hogy nem raktároznak nagy mennyiségű alkatrészt, hanem csak az épp aktuális termeléshez szükséges mennyiséget, így az alkatrészgyártás, az alkatrész-utánpótlás és az autók összeszerelése is párhuzamosan működik. Mivel a földrengések hatására megszakadt az alkatrész-utánpótlás, le kellett állítani a termelést.

Áprilisban talpra áll a gyártás a Toyotánál

Március 28-án korlátozott számban újraindult két üzem, amelyben hibrid modelleket gyártanak, április 18. és 27. között minden üzemben fokozatosan talpra áll a gyártás, de egyelőre csak az eredeti tervekhez képest 50%-os mértékben. Április 28. és május 9. között újabb leállás következik az "Arany Hét" elnevezésű nemzeti ünnep miatt, a folytatásról pedig ezt követően döntenek.

Áprilisban talpra áll a gyártás a Toyotánál

A természeti katasztófák sorozata által sújtott szigetországban összesen 18 üzeme van a világ legnagyobb autógyárának, a Toyotának. A márciusi tragédia óta 260 ezer darab jármű a vállalat kiesése, a napi veszteség több, mint 70 millió dollár.