A Mazda gyár a fejlesztés során új motorokat, váltókat, karosszériákat és padlólemezeket mutat be 2011-től, a cél a fogyasztás- és a károsanyag-kibocsátás csökkentése. A hajtásláncok optimalizációja mellett az autók súlyát is csökkentik. A későbbi fázisokban a fékenergia-visszanyerő, és a hibrid rendszerek bevezetése is várható. A Mazda így szeretné autóinak az átlagfogyasztását 30%-kal csökkenteni 2015-ig (a 2008-as szinthez képest).
Mazda SKY motorgeneráció

A SKYACTIV-G közvetlen-befecskendezéses benzinmotor 14.0:1-es sűrítési aránnyal dolgozik, eEz lehetővé teszi, hogy 15%-kal alacsonyabb fogyasztás mellett 15%-kal nagyobb legyen a nyomaték, amely jobb vezethetőséget is eredményez.
Mazda SKY motorgeneráció

Az új SKYACTIV-D dízelmotor szintén 14.0:1-es sűrítési aránnyú, amely tiszta égést, valamint 20%-os fogyasztás-csökkenést hoz. Az új dízelmotor teljesíteni fogja az Euro6 előírásokat, a kétfázisú turbó-feltöltő által az alsó és a felső tartományokban is nyomatékos.
Mazda SKY váltógeneráció

SKYACTIV-Drive az új automatikus váltó neve, amely 7%-os fogyasztás-csökkenést jelent a jelenlegi automataváltókhoz képest és ötvözi a konvencionális automata, a CVT és a dupla-kuplungos váltók előnyeit. A SKYACTIV-MT kézi váltó súrlódási veszteségeit csökkentették, amely szintén hozzájárul a fogyasztás-mérsékléshez. 
Mazda SKY futóműgeneráció

A súlycsökkentésért tervezték a SKYACTIV-futóművet, új padlólemezzel és a SKYACTIV karosszériát, amely új szerkezetű: a nagy merevségű váz 8%-kal könnyebb és 30%-kal merevebb. A SKYACTIV karosszériát új fejlesztésű felfüggesztések egészítik majd ki, amelyek a Mazda szerint 14%-kal lesznek könnyebbek az aktuális verziónál.