1911-et írtak, amikor az újonnan létrejött Scania-Vabis átadta az első svéd gyártású, motorral hajtott autóbuszát, a Nordmark bus nevű járművet. A lánchajtást alkalmazó alvázát a Scania készítette Malmö városában, Svédország déli részén, míg motorral és karosszériával a Vabis látta el Södertäljében. Az első lépések nyomban sikert hoztak a Scanianak, bő két évtizeddel később, 1932-ben pedig már több autóbuszt értékesített a cég, mint tehergépkocsit. 1948-ban a Scania-Vabis először exportált buszokat Brazíliába, amit 1951-ben teherautók követtek a brazil Vemag autóipari vállalattal kötött importmegállapodás értelmében.
1953-ban bemutatkozott a svéd piacon az egyesült államokbeli Mack Manufacturing Corporation vállalattal közösen kifejlesztett Scania-Vabis Metropol elővárosi busz. A soros, nyolchengeres motort keresztben építették be a busz hátuljába. A Metropol volt az első önhordó karosszériás, teljes mértékben Svédországban gyártott busz. Négy évvel később a Scania-Vabis szilárdan megvetve lábát Brazíliában, motorgyártásba kezdett Dél-Amerikában. Az 1959-ben megjelent B75 volt az első kifejezetten brazil piacra szánt busztípus. Az orrmotoros járművet turista- és városi buszként is használták.
A Scania-Vabis 1966-ban bemutatott egy kényelmes, utasbarát városi buszt, a CR76 típust. A kis tömeg és az alacsony padlószint állt a fejlesztés középpontjában, míg a motort úgy hangolták, hogy a lehető legkisebb legyen a károsanyag-kibocsátása. A CR76 alapján született meg 1971-ben a CR111 csendesbusz, csupán 77 dBA zajszinttel. A környezetvédelem később is fontos szerepet játszott a Scania fejlesztéseiben: Stockholmban a helyi közösségi közlekedési vállalattal együttműködve a Scania megkezdte az etanolbuszok normál városi körülmények közötti tesztelését.
1996-ban a Scania bemutatta új alumíniumkarosszériás városi buszát, a Scania OmniCity típust. Az alacsonypadlós busz a karosszéria teljes oldalsó lesüllyeszthetőségével különösen megfelelt a városi forgalom követelményeinek. Ezt az alvázat később az alacsony belépésű Scania OmniLink és az emeletes Scania OmniCity típusokhoz is felhasználták. 2004-ben érkezett az F-széria, amit már előre beépített, öthengeres motorral láttak el.
A Scania már 1995-ben kifejlesztette első hibrid tanulmánybuszát, ám a 2007-ben bemutatott hibrid összkerék-kormányzású buszkoncepció “ütött” igazán nagyot. 2009-ben pedig már hat darab háromtengelyes OmniLink etanolhajtású hibrid busz kezdte meg teljes körű tesztjét Stockholmban a helyi közösségi közlekedési vállalattal együttműködésben. Mindeközben a Scania gőzerővel dolgozott a hagyományos buszok fejlesztésén is, tavaly bemutatták az új sikergyanús modellt, a Touring turistabuszt.

A Scania termékei között jelenleg biodízellel, bioetanollal és biogázzal üzemelő városi, illetve turistabuszok is szerepelnek. A cég életében áttörésnek számít, hogy Svédország után Brazília is “rákapott” az alternatív üzemanyaggal hajtott járművekre: 2010 novemberében 50 etanolbuszra kapott megrendelést a Scania Dél-Amerikából.
A Scania jelenleg több mint 35 ezer alkalmazottat foglalkoztat, a vállalat értékesítési árbevétele tavaly 78 milliárd svéd korona, nettó nyeresége pedig 9,1 milliárd svéd korona volt.