Bár a tavalyi év január-augusztus közti időszakához képest idén 4,5%-kal nőtt az új autók regisztrációja hazánkban, mégis csupán az uniós átlag hatodát érjük el az ezer főre jutó újautó-vásárlások terén.

Az új személyautók vásárlása terén hazánk alapos lemaradásban van az uniós átlaghoz képest: az Európai Automobilgyártók Szövetségének (EAMA) legfrissebb statisztikái szerint hazánkban 1000 főre csupán 3 regisztráció jut az átlagos 18 helyett. Ezzel Litvániával (3), Lettországgal (2), Bulgáriával (2) és Romániával (2) az utolsó helyeken kullogunk. Átlagosan a legtöbb új személygépjárművet egyébként Luxemburgban regisztrálták: a miniállam lakosainak 7 százaléka vásárolt 2011. január és augusztus között új autót. Emellett még a belgák (37/1000 fő) és az osztrákok (29/1000 fő) költenek jellemzően szalonautókra. „A harmadára apadt piacon szerettünk volna egy újszerű megoldást kínálni az értékesítésre, eddig úgy tűnik, sikerrel” – mondta Sáry András, a holvegyekautot.hu ügyvezetője. A 2010 márciusában indult szolgáltatásra már több mint 70 márkaképviselet regisztrált, az elmúlt időszak legkeresettebb három márkája – ezekre a gyártmányokra érkezett a legtöbb ajánlatkérés – pedig sorrendben az Opel, a Renault és a Ford. A konkrét eladások tekintetében már némiképp változik a kép, az első helyen a Renault szerepel, míg a francia márkát a Chevrolet, majd az Opel követi. A fennállása óta százas nagyságrendű sikeres licitet lebonyolító Holvegyekautot.hu oldalon elsősorban a 3-6 millió forint értékű új személyautókat sikerült értékesíteni, ezek körében átlagosan 13,81 százalékos kedvezményt értek el a vásárlók. Olyan eset is volt ugyanakkor, amikor egy harmincmilliós gépjárműhöz 2,5 millió forinttal olcsóbban jutottak hozzá, illetve egy 6,5 milliós autóhoz 25%-kal kevesebbért.