A Daewoo nagyvállalat felépítését tekintve hasonszőrű a Mitsubishihez és a Subaruhoz. A szóban forgó gyárak mögött óriási ipari konszernek állnak, amelyeknek csak egyik mellékvágánya az autógyártás. A Daewoo például foglalkozik banki szolgáltatásokkal, hajógyártással, építőiparral, de szórakoztató elektronikai és háztartási eszközökkel is.

Autógyártással a 80-as évektől kezdett foglalkozni a koreai cég, amikoris az Opel Kadett különféle kiviteleit kezdték gyártani felfrissített formában, Daewoo logóval. A cél az volt, hogy az olcsó munkaerő által összeszerelt, ennek megfelelően alacsony árú járgányokat minél szélesebb körben el tudják adni világszerte. Ez az árpolitika hozta meg a sikert, ami után saját modellek tervezésébe is fogtak.

Daewoo Lanos

'98 környékén azonban a Daewoo autógyártással foglalkozó részlege meglehetősen nehéz gazdasági körülmények közé került, közel négy évnyi nyűglődés után 2002 végén a General Motors megvette a szárnyat, hogy kihúzza azt a slamasztikából. Ennek eredménye lett a GM Daewoo Auto and Technology, amelyben többségi tulajdonnal az amcsik bírtak. Ma azonban már a teljes irányítás a GM alá tartozik.

Hogy a Daewoo kudarcát sikerré kovácsolják, első lépcsőfokként 2004 őszén világszerte felváltotta a Chevrolet emblémája a Daewoo logót az autók motorháztetején, egyedül Koreában lehetett még Daewoo-ként kapni a járgányokat, de idén áprilistól ennek is vége, ugyanis a távol keleti országban is átállnak az amerikai márkanévre. Ennek legfőbb oka, hogy a Chevy, mint márkanév sokkal jobban cseng, így nagyobb bizalmat is kelt a potenciális vásárlókban.

Chevrolet Lacetti

Hogy megkönnyítse a koreai átállást, a GM nyolc új modellt is piacra dob, sőt, kilátásba helyezte egy új SUV és egy középkategóriás szedán bevezetését is az országban.