Az elmúlt héten likviditási gondjai akadtak a Saab-nak, ez az alkatrész-utánpótlás megakadását okozta, melynek következtében három napra le kellett állítani az összeszerelést a gyárakban. A cég beszállítói kifizetetlen számlákra hivatkozva függesztették fel az alkatrész-ellátást.

A Saab-ot még 2010 februárjában vásárolta meg a válságba kerülő General Motors-tól a holland tulajdonban levő, sportkocsik gyártására szakosodott Spyker. A bekebelezés oka köztudottan az volt, hogy megmentsék gazdasági nehézségektől szenvedő svéd céget a megszűnéstől. Múlt héten azonban újra felröppent a hír, hogy veszélybe került a Saab, de ezt a Spyker szóvivője cáfolta. A hollandok által kiadott közlemény tanúsága szerint csak kisebb fennakadás történt, de a probléma azóta megoldásra került és ismét folyik a termelés a Saab üzemeiben. A Spyker PR-osa azt is hozzátette, hogy a társaság megfelelő anyagi fedezettel rendelkezik, amely lehetővé teszi a rövidtávú költségek fedezését, mindemellett a vállalat igyekszik megerősíteni a pénzügyi helyzetét.

Saab - mégsem csődöl be?

Azonban nem csak a beszállítóknak gyűlt meg a bajuk a svédekkel, ugyanis szintén az elmúlt hét folyamán a Saab népszerűsítéséért felelős Lowe Brindfors elnevezésű reklámügynökség is felfüggesztette az autómárkára vonatkozó tevékenyégét, ugyancsak a teljesítetlen számlákra hivatkozva.

Nyitott kérdés, hogy mennyire túlzott a hollandok optimizmusa, lehet ugyanis, hogy túl nagy fába vágták a fejszéjüket. 2010 februárjában erős anyagi bázissal vették meg a korábban kizárólag repülőgépgyártással foglalkozó svéd céget, év végén azonban 218 millió eurós nettó veszteséget könyveltek el. Bízzunk benne, hogy sikerül felülkerekedni az anyagi problémákon és nem kell temetni a biztonságos autók egyik jelképét, a Saab-ot.