Az újonnan megjelent országos tűzvédelmi szabályzatnak köszönhetően most már nem tilos gázüzemű autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerűsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltő fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel.

Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit. Az október 6-án életbe lépő 28/2011 BM rendelet az országos tűzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltőállomáson megengedett a vonatkozó műszaki követelményeknek megfelelően kialakított többfunkciós, éghető folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése.” Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltőállomás egyéb, félreeső részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat. A másik kedvező döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt járművekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelőek − október hatodikát követően már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni. A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemű autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzeműeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a műszaki előírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetője. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedőknek. A benzin ára már 400 forint körüli, ami közel duplája az autógázénak, úgyhogy a váltás még sohasem érte meg ennyire – mondta a Prímagáz műszaki igazgatója. Kirilly Tamás kiemelte, tőlünk nyugatra az LPG felhasználása dinamikusan emelkedik, a leggyorsabban a németek és a lengyelek kapcsoltak: az utóbbiaknál évi 1,5 millió tonna autógázt használnak fel, ami hatvanszor annyi, mint a hazai – egyébként szintén egyértelműen növekvő tendenciát mutató – 25 ezer tonnás fogyasztás. Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti az euro5-ös környezetvédelmi normát. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszűnik.