A Volkswagen Csoport az elkövetkező öt év során mintegy 62,4 milliárd euró beruházást tervez autós üzletágában – szerepel a 2012 és 2016 közötti időszakra készült és a felügyelő bizottság által pénteken jóváhagyott beruházási tervben. „A Volkswagen Csoport a jövőre összpontosítva rekordnagyságú összeget invesztál azon célkitűzése megvalósításába, hogy mind gazdaságilag mind pedig környezetvédelmi szempontból a világ legjobb autógyártójává lépjen elő“ – jelentette be Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, majd így folytatta: „Tovább kívánjuk erősíteni a fejlesztés és a korszerű technológiák területén kivívott vezető pozíciónkat. Számunkra a környezetkímélő és a hosszú távú fenntarthatóságot szolgáló járművek fejlesztése feltétlenül az elsődleges célkitűzések között szerepel.“

A tárgyi eszközökre előirányzott beruházás 49,8 milliárd eurót tesz ki, amelynek 57 százaléka, azaz több mint fele Németországban valósul majd meg. Mint elhangzott, a Volkswagen Csoport nagyszabású belföldi beruházásai látványosan igazolják, hogy Németország, mint termelési helyszín nemzetközi összehasonlításban is az elsők között szerepel. „S ez a jövőben is így marad“ – hangsúlyozta Winterkorn. A 2012 és 2016 közötti időszakra meghatározott beruházási arány az igen versenyképes, átlagosan hat százalékos szinten alakul majd. A tárgyi eszközökre fordított források mellett a beruházások teljes összege 11,6 milliárd eurós tételt tartalmaz az aktivált fejlesztési költségekre, valamint nettó 1,0 milliárd eurót a különböző pénzügyi eszközök illetve befektetések hozamainak egyenlegére is. Új gyárai és modelljei, valamint alternatív hajtásai és modulrendszerű koncepciói révén a Volkswagen ideális feltételekkel rendelkezik a tartós növekedéshez. Mint Bernd Osterloh, a konszern üzemi tanácsának elnöke kifejtette: „A Volkswagen beruházásai e kiterjedt csomagjával tovább bővíti a konszern jövőbeni lehetőségeit, mivel magas színvonalon invesztál új és innovatív termékekbe, gyártástechnológiákba illetve termelési helyszíneinek világszintű rendszerébe. Mindez a foglalkoztatás hosszú távú biztosítéka is egyben.“ Mint elhangzott, a tervekből egyértelműen kiderül, hogy a Volkswagen a jövőben is nagyban számít hazai, azaz németországi termelésére. A wolfsburgi karosszériaüzem működését például mintegy 100 millió eurós költséggel teszik még rugalmasabbá, de ugyanez érvényes az emdeni karosszériagyártásra is. „A Wolfsburgba és Emdenbe tervezett beruházásokkal biztosítható az Emden – Wolfsburg – Zwickau termelési háromszög ideális működése. A gyártási volumen és az egyes termékek előállítása így a jövőben rugalmasan, a mindenkori piaci igények szerint alakulhat, ami jelentősen növeli e termelési helyszínek jövőbeni kihasználhatóságát” – folytatta Osterloh. A németországi termelési helyszínek beruházásainak további súlypontját az alternatív hajtásrendszerek, a dízel és Otto-motorok új generációi, illetve a Volkswagen innovatív kettős tengelykapcsolós sebességváltóinak új konstrukciói jelenthetik. Az autógyártó üzletága tárgyi eszközeire fordítandó beruházásokat a Csoport igen jelentős, mintegy 66 százalékos arányban, azaz 32,7 milliárd eurós nagyságrendben minden márkája modernizációjára illetve modellpalettáik bővítésére szánja. A fő irányt itt az új modellek, valamint a meglévők utódjainak, illetve az ezekhez kapcsolódó komponensek szinte minden kategóriára kiterjedő, s a modulrendszerű technikák koncepciójának alkalmazásával történő fejlesztése jelenti. Ezzel a Volkswagen Csoport következetesen folytatja termékoffenzíváját, amely során új piacokon, illetve járműszegmensekben is meg kíván jelenni. A motortechnika területén a teljesítmény, az üzemanyag fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt jelentősen továbbfejlesztett erőforrások megjelenése várható, különös tekintettel a hibrid- és elektromos hajtások fejlődésére. A vállalat mindezeken túl az elkövetkező öt év során további 17,1 milliárd euró, modellektől független beruházást is tervez, az új termékek ugyanis a magas minőségi elvárások és a gyártási folyamatok állandó fejlesztése következtében a prés- illetve fényezőüzemek, valamint a szerelőszalagok folyamatos fejlesztését és kapacitásuk növelését is szükségessé teszik. A tervekben a gyártáson túl a fejlesztés, a minőségbiztosítás, az értékesítés, az alkatrészellátás és az információs technológiák területein is jelentős beruházások szerepelnek. A befektetési stratégiában a szél-, nap- és vízenergia kiaknázására tervezett ráfordítások is szerepelnek, amelyek a gyárak megújuló forrásokból származó energiával történő ellátását hivatottak biztosítani. A tervek a Volkswagen Csoport jelenlegi struktúrája szerint készültek, így már a Porsche Holding Salzburg teljes körű konszolidálására is kiterjednek. Nem tartoznak azonban e körbe, így a fent említett számokat meghatározó tervekben sem szerepelnek a konszern kínai vegyesvállalatai. E társaságok a 2012 és 2016 közötti időszak során összesen mintegy 14,0 milliárd eurót fordítanak majd új gyárakra és termékekre, amely összeg e joint-venture cégek saját forrásaiból áll majd rendelkezésre.