Október 20-án egy changchuni vásárló vehette át az egymilliomodik Kínában értékesített Audit, egy metálkék Q5-öt. Az Audi sztorija Kínában 1988-ban kezdődött, mikor az Audi és a FAW megkötötte az Audi 100 összeszereléséről szóló licenc-megállapodást. 1995-ben a Volkswagen AG és a FAW közös szándéknyilatkozatot adott ki, amely az Audik gyártását is a közös vállalatba integrálta. Egy évvel később gördült le az első Audi 200 a szerelőszalagról, amely már 60 százalékban Kínában gyártott alkatrészekből készült. Az Audi és a FAW-Volkswagen 2000-ben jelent meg az Audi A6 modellekkel a piacon, mégpedig – a kínai vásárlók sofőr vezette, hátul különösen tágas limuzinok iránti igényeinek megfelelően – hosszított változatban. 2005 közepén érkezett az A6L következő generációja, majd 2009 elején a B-szegmens Kínában első hosszított modelljeként az A4L. Napjainkban az Audi A6L, A4L és 2009 óta Q5 modelljeit gyártja Changchunban a kínai piac számára.

Audi gyártás Kínában

A vállalat a tavalyi év során egy új gyárcsarnok megnyitásával 300 ezer darabra növelte kapacitását, a 106 városban működő, összesen 157 márkakereskedőből álló hálózatát pedig 2013-ra több mint 400-tagúra kívánja bővíteni. Az eddig átadott egymillió autóból 950 ezer a changchuni üzemben készült, 50 ezer pedig importként érkezett Kínába. A 2010-es év első kilenc hónapja során az Audi mintegy 175 ezer autót szállított ki kínai és Hong Kong-i vásárlói számára.