Az idei évben február 15-ig mindössze másfél millió autópálya-matrica került értékesítésre, ez 20 százalékkal kevesebb, mint 2010 hasonló időszakában. A jelentős visszaesés hátterében a négynapos matrica megszűnése áll, ugyanis a D1-es kategóriába eső, személygépkocsival rendelkezők manapság már csak 10 napos úthasználati jogosultságot válthatnak, amely 2975 forintos árával közel duplája a korábbi négynapos, cirka 1600 forintos matrica árának.

 
 
(2012 január elseje óta a D1-es kategóriába sorolt járművek (személyautók, kisteherautók, motorkerékpárok) csak tíznapos, havi, vagy éves matricát válthatnak, míg a D2-es (3,5 és 7,5 tonna között), a D3-as (7,5 és 12 tonna között), illetve a D4-es (12 tonna felett) kategóriába sorolt járművek akár egynapos, tíznapos, havi, vagy éves e-matricát is vásárolhatnak.)
 
Az elmúlt években átlagban cirka 950 ezer négynapos matricát értékesítettek február 15-ig, idén a tíznaposból 736 ezer talált gazdára szemben a 2011 hasonló időszakában eladott 102 ezerrel. Hiába használják azonban kevesebben az autópályákat, az idén eladott matricák a magasabb ár miatt 400 millió forinttal nagyobb bevételt hoztak a konyhára.