A Ford felhívást intéz a világ bloggereihez, közösségi média gurujaihoz és Facebook felhasználóihoz, hogy próbálják ki az új Focus-t, ezen felül az általuk kiválasztott alapítványnak a Ford 10.000 dollárt adományoz. Az érdeklődők a Focus Facebook oldalán jelentkezhetnek tesztvezetésre.
Új Ford Focus kombi

A jövő év elején, Dél-Nyugat Európában megrendezésre kerülő Ford Focus Globális Tesztvezetés (Ford Focus Global Test Drive) lehetőséget biztosít a résztvevők számára, hogy az autó nagyközönségnek történő bemutatása előtt kipróbálják a modellt.

A tesztvezetésre a Ford Focus Facebook oldalán (https://www.facebook.com/fordfocus), a Global Drive fülre kattintva lehet jelentkezni, oly módon, hogy a jelentkező megoszt egy rövid videofilmet arról, miért szeretne részese lenni a Ford Focus globális tesztvezetésnek, és hogy mi az a jótékony cél, amire a Ford által az 'Indíts el többet, mint egy autó' (Start more than a car) kezdeményezés keretében biztosított 10.000 dollárt fordítaná a következő három kategóriából választva: éhezés, oktatás, környezetvédelem/fenntarthatóság.
Új Ford Focus

A Ford Focus Globális Tesztvezetésre jelentkezőket több szempont alapján fogják értékelni, amelyek között szerepel a megosztott videó kreativitása, a jelentkező közösségi média aktivitása, és a videóra érkező szavazatok száma is. Az első 100 legmagasabb pontszámot elérő jelentkező vehet részt a programban. A Ford összesen 500.000 dollárt fordít a tesztvezetők által megjelölt jótékony célokra. Az új Focus forgalmazását a Ford 2011 elején kezdi meg a világ 122 országában. A modell gyártása három kontinensen, Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában folyik majd.