Az év elején világszerte bemutatkozó, és pár hónapon belül a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkező új Ford Focus teljes körű tesztsorozaton esett át, amelynek során számítógépes szimulációval vizsgálták az utasbiztonságot és az egész jármű viselkedését. E szimulációk mára olyan megbízhatóvá váltak, hogy a lehetővé vált a valós töréstesztek számának jelentős csökkentése.

A Focusban számos új biztonsági innováció található, például a Ford új generációs, fejlett mellkas-védelmi funkcióval kiegészített vezetőoldali légzsákja. Az új légzsák átalakított, ívelt hevederrendszere egy „zsebet” képez a mélyebben fekvő részen, így frontális ütközésnél csökkenti a mellkasra és a bordákra nehezedő terhelést. A Ford innovatív oldallégzsákján különleges váll-hasíték látható, ami csökkenti a belső nyomást; ennek különösen a kisebb termetű utasok látják hasznát. Ugyanakkor a magasabb utasok válla elfedi a hasítékot, így a légzsák nyomása is nagyobb lesz, ami számukra előnyösebb.

Ford Focus törésteszt

A Focus lesz a Ford első modellje, amelyben adaptív áramlású utasoldali első légzsák található; ez a technológia oldalirányban vezeti el a légzsákot felfújó gáz egy részét. A kiáramlás mértékét az üléspozíciótól függően határozza meg az ellenőrző rendszer, amely voltaképpen a Ford fejlett biztonsági rendszereit irányító központ.

Azzal, hogy a felfúvódás ereje jobban alkalmazkodik az utas termetéhez, az új utasoldali légzsák magasabb szintű védelmet jelent a fej- és nyaksérülések ellen. Ebben az innovatív rendszerben egy apró pirotechnikai berendezés nyitja meg a gáz kiáramlásét segítő rést, amelynek révén a szükséges mértékben csökkenthető a légzsákban felépülő nyomás.

Az új légzsákok mellett az új Focus karosszériájának legfontosabb szerkezeti elemeit változó lemezvastagságot biztosító hengerelési folyamaton átesett, nagy szilárdságú acélból állítják elő. A hengerelési folyamatot követően az adott lemez vastagsága változó, így a nagyobb terhelésnek kitett részeken az anyag erősebb. A Focus karosszériaszerkezetének 55 százaléka nagy szilárdságú acélból készül, míg a váz 31 százaléka ultraszilárd acélból vagy bóracélból épül fel. E modern anyagok révén a kocsitest a világ minden törésbiztonsági előírásának megfelel, ráadásul a jármű így könnyebb, ez pedig csökkenti a fogyasztást.

Ford Focus törésteszt

A Ford Focus az opcionálisan megrendelhető passzív biztonsági rendszerek sora mellett az aktív biztonsági technológiák átfogó palettáját kínálja: AdvanceTrac® elektronikus menetstabilizáló blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS) és kipörgésgátlóval, LATCH (alsó és felső bekötési pontok a gyerekek számára) rendszer. Minden ülésen hárompontos, állítható magasságú biztonsági öv; be nem kapcsolt biztonsági övre figyelmeztető Belt-Minder™ rendszer és övelőfeszítő az első üléseknél.