A Scania a svédországi Södertälje-ban található gyártóegységei közötti szállítási feladatokhoz megújuló bioüzemanyag használatára tér át a fosszilis-alapú dízelüzemanyag helyett. Ezzel a lépéssel a szállítás okozta szén-dioxid kibocsátás 70 %-kal csökkenthető. A nyolc darab már forgalomba állított etanol-üzemű jármű CO2 megtakarítása megegyezik 12 normál háztartás fosszilis energiával történő fűtése során keletkező CO2 mennyiségével.

Etanol hajtású Scania teherautó

Södertälje-ban a Scania a saját gyártó és összeszerelő-üzemei között szállít alkatrészeket és csomagolóanyagokat. Ezt a belső szállítási feladatot vette át a közelmúltban a teljes egészében a Scania tulajdonában levő Scania Transport Laboratory nevű cég, amelynek fő feladata, hogy normál közúti fuvarok során tesztelje és kiértékelje a járművek teljesítményét. Ezen kívül feladatai közé tartozik a járművezetők gazdaságos és biztonságos vezetésre történő oktatása, valamint teljesítményük folyamatos nyomon követése.

A megújuló üzemanyagok minél szélesebb körben történő elterjesztése érdekében a Scania még idén megnyit egy nyilvános üzemanyagtöltő állomást Södertälje-ban, amely RME- (repce-metilészter), ED95- (etanol) és biogáz-töltő kútoszlopokkal is rendelkezni fog. Sajnálatos, hogy Magyarország nem jár az élen az E85 és hasonló altternatív üzemanyagok támogatásában és elterjesztésében, holott ezekkel nagyrészt kiváltható lenne a ma általánosan használt ásványi-olaj alapú üzemanyagok. Ráadásul az egyre dráguló import anyag helyett hazai forrásanyagokból készülhetnének a jövő üzemanyagai.