Tavaly nem jött össze a grandiózus 600 traffipax beszerzéséről szóló terv, idén így józanabbul gondolkoztak a fejesek, és 200 darabra szűkítették a kört. Viszont azt beszerzik valóban, így az eddigieknél is több helyszínen és gyakrabban számíthatunk sebességellenőrzésekre. A beszerzés legfőbb indokaként az szerepel, hogy a balesetek egyik fő okaként továbbra is a gyorshajtás jelölhető meg - a személyi sérüléses balesetek 27 százalékában játszik szerepet a gyorshajtás.

Mivel egyre gyakoribb a magyar állampolgárok általi külföldi rendszámú gépkocsi használat, a törvényalkotók azon dolgonak, hogy megteremtsék a jogszabályi hátterét a szabálytalankodó idegen rendszámú kocsik vezetői elleni fellépést. Így ők sem bújhatnak majd ki a gyorshajtási és egyéb bírságok megfizetése alól.

A rendőrség a klasszikus alkoholszondákat a hatvanas évek óta használja, azonban ezek felett eljárt az idő. Nem a pontottáguk a fő ellenérv, hanem a gyakorlati alkalmazásuk lassúsága. Ezért a régi szondák feladatkörét új, elektronikus légalkoholmérő készülékek veszik át, a terv szerint 400 darabot vásárolnak. Ez is indokolt, mert a balesetek 11 százalékában ittas a sofőr. A tervek szerint a közúti ellenőrzésekkor napi rutinná kívánják tenni az alkohol ellenőrést.

További újdonság lesz az idei rendőri gyakorlatban, hogy jobban odafigyelnek majd a bringásokra. Ugyanis a forgalomban való részvételi arányuk ellenére magas a balesetokozási arányuk. Összesen a személyi sérüléses balesetek 11 százalékát okozzák a kerékpárosok, ez több, mint amennyit a buszvezetők és teherautósofőrök okoznak. Emiatt a rendőrség a kerékpárosok ellenőrzésére is rámegy, a kötelező tartozékokat és az ittasságot fogják elsősorban ellenőrizni.