Yves Faber Ford Drift
Yves Faber az egyik kihívója a magyar fiúknak

Nem tudom ki hogy van vele, de én már nagyon várom október első hétvégéjét, amikor is az IDC (International Drift Challenge) sztárpilótái megérkeznek majd Kakucsra és egy komoly kis meccsre hívják hazánk fiait. Azt már tudjuk, hogy itt lesz a D1 licensszel rendelkező "kombi" BMW-s Paul Vlasblom Hollandiából és honfitársa Remmo Niezen az újrafaragott 400 lovas V8 M5-el. Haladjunk hát tovább és nézzük kik lesznek még a kihívók...

A germán IDC nemzetköz bajnokság első alkalommal lép "idegen" földre és szerencsére épp Magyarországot választotta ki Sören Rehmann a sorozat megalkotója és házigazdája. Ezt első sorban a Magyar Drift Szövetség által megrendezett hazai rendezvények hírének és lelkes közönségünknek köszönhetjük! Már a King of Europe Drift EB sorozatban is kulcsszerephez jutott kis országunk és most már tudni vélik, hogy az IDC is hasonló terveket szövöget magának. Talán még nem árultuk el nyilvánosan, de mindeközben az ír fennhatóság alatt álló ProDrift is szeretne egy futamot hazánkba hozni jövőre! Nem semmi év vár ránk tehát 2009-ben, de ne szaladjunk előre, nézzük kik is érkeznek még az első IDC nemzetközi versenyre Kakucsra október 4-5-én!

Yves Faber neve ismerősen csenghet azoknak, akik figyelemmel kísérték a magyar pilóták külföldi szerepléseit, hisz a luxemburgi bajnok már akkor egy S14-es 300 lovas autóval játszadozott, amikor Kerényi Ádám még csak a 325-ös BMW-jének rúgta szét a tűzfalát. Nem mellékesen pedig Ádám éppen őt szorította le a dobogó 3. fokáról Hockenheimben. Yves pályafutását 2005-ben kezdte Belgiumban, majd a következő évben nemzetközi porondként az IDC és a KoE sorotatot választotta magának. Utóbbiban a belga futamon sikerült begyűjtenie egy bronz érmet és bár autóját hiába kezelte egyre szebben a tavalyi esztendőben lecserélte azt. A Wengler Ford Racing egyik vezetőjeként nem volt csoda merészet ötlete, ami egy 1988-as évjáratú Ford Mustangban merült ki. A 2007-es esztendőt szó szerint végigbukdácsolta, mivel egy 6100cm3 és 450 lóerős autónak nem volt egyszerű megtalálni a megfelelő beállításait, súlyeloszlását és egyáltalán annak vezethetőségét, -Persze nyilván nem sajnálta ezért őt senki. Az idei évben azonban a holland császároknak is fel kellett kötni a gatyát, mivel Yves számtalan alkalommal búcsúztatta őket a tsuiso (páros) csaták során. Ugyan futam győzelemmel még nem büszkélkedhet, de a bajnokságban jelenleg az előkelő 5. helyet foglalja el.

IDC Opel SenatorA német különítménynek talán az első alkalom lesz a kakucsi hétvége, hogy hazájukból végre kidugják az orrukat. Nem csoda tehát, hogy nagyon készülnek valami jó eredmény elérése miatt. Nem szabad őket ettől függetlenül lebecsülni, mert a német drift élet is igen fellendülőben van! Míg 2006-ban talán azt sem tudták miért kell sperr difi az autó alá és még a tavalyi évben is volt példa arra, hogy a méregdrága gyári bömösökkel csak úgy heccből neveztek, addig mára már igen komoly vasakkal rendelkeznek! Elég csak Jochen Reich Opel Commodore autójának átépítését tüzetesebben megvizsgálni majd, amibe egy V8-as BMW blokkot hegesztettek bele. A majdnem névrokon Martin Reinsch viszont a japán márkára esküszik, így elhozza nekünk a 2 literes turbó motorral szerelt S14-es Silviáját, míg Uwe Sener egy "sima" 328i E36-al érkezik, ami saját bevallása szerint a 300 lóerőt karcolja. A hazai cápa BMW sem fogja magát egyedül érezni, mivel Alex Gräff E28-as V8 M5 blokkos 320 lóerős autójával fog minket riogatni. Talán valóban szó szerint lesz ez értendő, mivel autója volt német rendőrségi felfestéssel és még szirénákkal is rendelkezik!

BMW drift Szántó NikiSzántó Nikinek az egyetlen női magyar drifternek is készülnie kell ezerrel, ugyanis végre hölgytársa érkezik a versenypályára! Carola Mecan svájcból ugyanis komoly szándékkal jön és egész biztos nem fogja sajnálni a 280 lovas Nissan S14-esét. Gondolom nem kell külön ecsetelni, hogy Carola milyen népszerű hazájában valamint az IDC sorozatban és bizony a jelenlegi 17. pozíciója a bajnokságban nem is mondható rossz eredménynek! Niki itthon 18., de reméljük, hogy a Pro Ligában edződött hölgy versenyzőnk összeakasztja majd a bajszát illetve izé.. mondjuk a lökhárítóját Carolával :-). 

Michel Szefer Opel Omega driftMielőtt bárki egy testrészre gondolna térjünk inkább át Sahli Michael-re aki szintén Svájcból tisztel meg minket egy FIA standard M3-as 340 pacis bömössel és érdekes módon jelenleg holtversenyben áll a bajnokságban hölgy honfitársával. Némileg talán rutintalan, ugyanis csak tavaly kezdte pályafutását, viszont az idei Pro Search vizsgán elért 5. pozíciója sejtet valamit, hogy jó úton halad a siker felé! Opel fanatikusoknak is jönniük kell Kakucsra ugyanis egyedüli lengyelként Michal Szefer fogja elhozni nekünk átépített Omegáját. Biturbó 400 ló, ennyi talán elég is az autóról és néhány magyar pilóta már azt is látta, hogy egyáltalán nem ügyetlen!

Ezzel végére is értünk az előzetesen regisztrált versenyzők névsorában, mivel sajnos Kees Kok nem lesz ezúttal jelen Kakucson, hisz autója teljesen feladta a harcot a legutóbbi cseh KoE futamon. Miután az IDC szabályai szerint csak a legjobb 16 csatázhat tsuiso párharcban, így gyors matek után kiderül, hogy 6 szabad hely lesz a magyar versenyzőknek arra, hogy leautózzák a külföldi profikat. A kihívásban így sajnos eleve fölényből indulnak a idécések, de úgy is mi leszünk hazai pályán és a közönségben is nagyon bíznak majd magyarok! A hat kiadó helyért a magyarok külön Top16-os tsuiso rendszerben fognak csatázni, így nagyon sokat nyom a latba a kvalifikáción elért helyezések is!

Nincs más tehát hátra, már csak néhány napot kell még ki bekkelni, és elérkezünk az idei év utolsó drift versenyéhez, ahol a helyszínen szurkolhatunk az újabb magyar sikereknek!

A rendezvényre jegyek kedvezményes áron elővételben kaphatóak a Ticket Express jegyirodákba és az evntim.hu hálózatán.

Folytatjuk...

Carola Mecan a Nissannal
Carola Mecan drift