Amikor ritka tuningalapról beszélünk, akkor a Daewoo Nexia simán szerepelhet a képzeletbeli listán. A "Kadett koppintás" átesett némi frissítésen, de alapjaiban nem változott. Hogy mi vesz rá valakit, hogy egy ilyen autót kezdjen el módosítani? Azt nem tudom, de mint látjuk, megfelelő elszántsággal és érzékkel, simán lehet belőle olyan gép, amire garantáltan felfigyelnek egy találkozón! 
 
Harmadik éve van meg az autó. A Swaghalomcarlife csapat tagja vagyok azóta. Ez a második Nexiam. Az első gyenge probálkozás volt, szó se róla. Mivel nem lehet hozzá kapni semmit ezért mindent nekünk kellett kitalálni,legyártani.
 
Az első évben még  gewindevel jartam, 16"os 7,5/9 j Brock B1 felniken, persze be kellett dönteni hogy elférjen. A hátso ív kihajtogatva. Elég igénytelenül ? Augusztus elején el is vették a forgalmit. Fél évbe telt visszaszerezni.Gyári futómű vissza, küszöb és hátsó ív csere.  Szöggyári lett az autó, de meglett  a forgalmi.
 
2018-at levegős futóművel akartam kezdeni, mert nem láttam még Nexiában ilyet, ezért belevágtam. Az oldalindexet és az antenna helyét eltüntettük. Ezután telibe fújtuk fulldippel, mattzöldre. Elküldtem Fakukacnak a 4 gátlót és a 2 gólyalábat, hogy építsen rá légrugót.  Megcsinálta és beszereltük, viszont a stabilizátor rúdnak távoznia kellett, mert felfeküdt rá az alváz. Kapott egy kétrészes 17x7-es Rays Engineering Euroline felniszettet  a szezonra 185/35-tel. Első indexek és a hátsó lámpák feketére fújva, ködlámpák feketére fóliázva. 2018-ra ez jutott.
 
2019-re szerettem volna újítani, még letisztultabbá faragni az autót. Az autó magasságával nem voltam megelégedve, mert nem ment le annyira amennyire én szerettem volna. Ezért ősszel kiszedtem a futóművet és az eléjéből vettünk ki még 60mm-t . Hátul pedig átalakítottuk a hidat, plusz még az alsó pogácsából is esztergáltam le 10 milimétert hogy tuti lent legyen. Váznyúlványt fel kellett vágni a féltengely miatt. December végére készen is lett a futómű. Olyan jól sikerült a mutatvány, hogy teljesen lehasal az autó. Most már elégedett vagyok vele.
 
A hátsó ív miatt nagyon nehéz szép felnit alárakni. Hatalmas szerencsém volt, amikor rátaláltam erre a 17x7.5 Messer repi garnitúrára. 185/35 gumikkal, osztókör is stimmel, nem kell modosítózgatni és az ET szám is tökéletes. Hátul kicsit megdöntöttem hogy jobban beférjen az ív mögé. A szín random jött. Valami világosat akartam a sötétzöld után. RAL7001-re esett a választás. Darabokra szedtem a kocsit otthon, közben belevágtam egy Twingo tetőt, mert régóta tetszik az a hatalmas napfénytető. Lealapoztam, előkeszítettük és megfújtuk. Március végére sikerült összelegózni az egészet. Hátsó lámpák pirosra fújva, indexek füstösítve, a ködlámpa maradt fekete, valamint kifújtam a lámpa belsejét is feketére. Aládobtam a felniket és indulás krúzolni. Apróbb változtatások lesznek még a nyáron, de azokat nem árulnám el még egyelőre.
A rengeteg szívást nem írnám le, inkább csak annyit tanácsolnék: Ne építsetek Dévót! 
 
Képekért köszönet: X-Tomi Photo!