Nemrég olvastam egy gumis cég honlapján, hogy téligumiból is szélesebbet vegyünk, mert az a jó. Neki biztos, mert drágább, de a hóban a virsligumi a nyerő! Bővebben
Nekem a téli/nyári 195/65R15 ... télre nem is variálok...így is orrnehéz az autó, szerintem nem lesz gond...és persze az ABS is ott van...amióta ABS-es autóm van, vissza sem ülnék olyanba télen emiben nincs
Sziasztok! Minthogy pro és kontra is érveltetek néhány dolognak utánanéztem, illetve pontosítanék. Egyrészt, hogy mennyire legyen vékony a téligumi az utcára: a gyár által megadott alsó érték a mérvadó, azt javaslom. Például a BMW E30-ra 175-ös téliket tettem 14 colos felnin - esetlenül nézett ki, de nagyon jól teljesített csúszóson, havon is, és ez a felrakható legkisebb méret. Tehát a gumi virslisége az autó típustól is függ. Természetesen egy BMW X6 alapmérete (legkeskenyebb gumi mérete) egy E30-con ultraszéles guriga. Ugyanakkor az autó tömegétől is függ, hogy ugyanazon gumiméret miképp tapad-kapaszkodik. Tehát attól, hogy egy 2,5 tonnás SUV-on egy abszolút értelemben széles abroncs beválik télen, az nem jelenti azt, hogy ugyanazzal a mérettel egy kompakttal is el lehet indulni. 1 esetben rossz a nagyobb talajnyomás télen, tehát 1 esetben jobb a széles gumi (persze megfelelő mély erős mintázattal): vastag porhó fagypont alatt. A nyírószilárdsága kicsi, így alacsony az átvihető vonóerő. De ez is csak akkor, ha esély sincs, hogy a kerék "lejusson" a szilárd útfelületig. Tehát hasonló jelenség, mintha homokon mennénk.
igaz h a gyárinál nincs jobb mert nem hülyék dolgoznak (általában) a gyárakba, és nem hiába azokat a méreteket találták ki...de! rallyba is a virsli kis keskeny gumit használják...igaz itt az irányíthatóság miatt, úgyhogy ez is-is, de a lényeg hogy ha azt használja mindenki ami elő van írva nagy baj nem történhet.
Igen, elvileg,mert a széleset nem úgy nyomja bele az autó súlya, ebből a szempontból valahol ugyanott van a kettő. A gyári méretben igazad van, én is azt ajánlom mindenkinek.... nekem is a szívem szakad meg ha ránézek a lemezfelni+ dísztárcsa kombóra, de a szép felni nem éri meg a kockáztatást ezen a környéken
Fizika szerint: szélesebb gumi= rosszabb tapadás, mert az 1 kerékre jutó súly nagyobb felületen oszlik el, tehát a futófelület bármely 1 négyzetcentiméterét kisebb erővel nyomja a tapadási felületre, mint egy kisebb futófelületen, ahol egy bármely négyzetcentiméterre nagyobb erő jut így nagyobb a tapadás elhiszem hogy nektek ott pesten mindegy,de itt nálunk az alföldön nem mindig fizetik ki a köztisztaságiaknak a hótakarítást, azok meg nem csinálják meg, így havazáskor Lappföldi élményben van részünk amíg el nem olvad
nem...csak tapasztalt....elhiszem,hogy olyan helyeken ahol hónapokig hó van ér valamit a nyamvadt virsligumi,de pl itt pesten ha esik is,azonnal sózzák a nagy részét az utaknak...amit meg nem,azt letapossák az autók hamar tükörjéggé....azon meg aztáán tök mindegy mi van a kocsi alatt...bár a fizikát nehéz á[email protected] gumi,nagyobb felületek érintkeznek=nagyobb tapadás
:D hol elsz te?norvegoknal?:D mo-n 10 evbe 1x van olyan ido ahol a virsli guma tenylegesen kifejtene hatasat.Maskerdes,h ha nem muszaj akkor ember nem megy ki utra..ennyiterrol.
hóba tény jobb a keskeny gumi.. de meddig is szokott hó lenni 2-3 hét maximum a gumi meg fent van márciusig és többet száraz az út ahol meg jobb a normál méret...