Cikk: Virslire hajts!

Témakör: Tuning
aktuális téma
Virslire hajts!

Nemrég olvastam egy gumis cég honlapján, hogy téligumiból is szélesebbet vegyünk, mert az a jó. Neki biztos, mert drágább, de a hóban a virsligumi a nyerő! Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2
OKtuning
#36
2012. október 30. 08:07
Bocs, de mire gondolsz, hogy nem oké? A 330d-re miért is kéne 15-ös felni? Gyári minimumról és maximumról beszélek, közötte ott a variációs sáv.
ChPh
#35
2012. október 29. 18:37
bocs, de ez így nem oké

mondjuk ha már BMW, egy 330d-re tegyél már fel 15-ös felnit :D
ss16v
#34
2012. október 29. 17:20
Nekem a téli/nyári 195/65R15 ... télre nem is variálok...így is orrnehéz az autó, szerintem nem lesz gond...és persze az ABS is ott van...amióta ABS-es autóm van, vissza sem ülnék olyanba télen emiben nincs
OKtuning
#33
2012. október 29. 16:52
Sziasztok! Minthogy pro és kontra is érveltetek néhány dolognak utánanéztem, illetve pontosítanék. Egyrészt, hogy mennyire legyen vékony a téligumi az utcára: a gyár által megadott alsó érték a mérvadó, azt javaslom. Például a BMW E30-ra 175-ös téliket tettem 14 colos felnin - esetlenül nézett ki, de nagyon jól teljesített csúszóson, havon is, és ez a felrakható legkisebb méret. Tehát a gumi virslisége az autó típustól is függ. Természetesen egy BMW X6 alapmérete (legkeskenyebb gumi mérete) egy E30-con ultraszéles guriga. Ugyanakkor az autó tömegétől is függ, hogy ugyanazon gumiméret miképp tapad-kapaszkodik. Tehát attól, hogy egy 2,5 tonnás SUV-on egy abszolút értelemben széles abroncs beválik télen, az nem jelenti azt, hogy ugyanazzal a mérettel egy kompakttal is el lehet indulni. 1 esetben rossz a nagyobb talajnyomás télen, tehát 1 esetben jobb a széles gumi (persze megfelelő mély erős mintázattal): vastag porhó fagypont alatt. A nyírószilárdsága kicsi, így alacsony az átvihető vonóerő. De ez is csak akkor, ha esély sincs, hogy a kerék "lejusson" a szilárd útfelületig. Tehát hasonló jelenség, mintha homokon mennénk.
Wildboy
#32
2012. október 26. 23:08
igaz h a gyárinál nincs jobb mert nem hülyék dolgoznak (általában) a gyárakba, és nem hiába azokat a méreteket találták ki...de! rallyba is a virsli kis keskeny gumit használják...igaz itt az irányíthatóság miatt, úgyhogy ez is-is, de a lényeg hogy ha azt használja mindenki ami elő van írva nagy baj nem történhet.
CupraR82
#31
2012. október 26. 21:39
Az elmúlt három évben nem volt baj a 225/45R18, tapadt rendesen
laca200
#30
2012. október 26. 12:32
Igen, elvileg,mert a széleset nem úgy nyomja bele az autó súlya, ebből a szempontból valahol ugyanott van a kettő.
A gyári méretben igazad van, én is azt ajánlom mindenkinek.... nekem is a szívem szakad meg ha ránézek a lemezfelni+ dísztárcsa kombóra, de a szép felni nem éri meg a kockáztatást ezen a környéken
lasi
#29
2012. október 26. 12:21
de azt sem kell elfelejteni, hogy a szélesebb gumi több havat tud maga elött tolni, tömöríteni fékezéskor ,mint egy keskeny........

nem azt mondom hogy széles pl. 255 ös gumi jobb mint egy 195 ös......... de a túl vékony sem jó

maradjon mindenki a gyári méretnél
laca200
#28
2012. október 26. 12:11
Fizika szerint: szélesebb gumi= rosszabb tapadás, mert az 1 kerékre jutó súly nagyobb felületen oszlik el, tehát a futófelület bármely 1 négyzetcentiméterét kisebb erővel nyomja a tapadási felületre, mint egy kisebb futófelületen, ahol egy bármely négyzetcentiméterre nagyobb erő jut így nagyobb a tapadás elhiszem hogy nektek ott pesten mindegy,de itt nálunk az alföldön nem mindig fizetik ki a köztisztaságiaknak a hótakarítást, azok meg nem csinálják meg, így havazáskor Lappföldi élményben van részünk amíg el nem olvad
dvd_300
#27
2012. október 26. 11:45
igen valóban hóban jobb, de itt nincs hó csak latyak, vagy letaposott hó ami felfagy... szoval nem értem mi értelme ennek a cikknek...
Black M7
#26
2012. október 26. 06:08
nem...csak tapasztalt....elhiszem,hogy olyan helyeken ahol hónapokig hó van ér valamit a nyamvadt virsligumi,de pl itt pesten ha esik is,azonnal sózzák a nagy részét az utaknak...amit meg nem,azt letapossák az autók hamar tükörjéggé....azon meg aztáán tök mindegy mi van a kocsi alatt...bár a fizikát nehéz á[email protected] gumi,nagyobb felületek érintkeznek=nagyobb tapadás
Robert9
#25
2012. október 26. 00:30
Felvágós...
doxam
#24
2012. október 25. 23:33
:D hol elsz te?norvegoknal?:D mo-n 10 evbe 1x van olyan ido ahol a virsli guma tenylegesen kifejtene hatasat.Maskerdes,h ha nem muszaj akkor ember nem megy ki utra..ennyiterrol.
*remus*
#23
2012. október 25. 22:29
Ideglal
#22
2012. október 25. 22:18
hóba tény jobb a keskeny gumi.. de meddig is szokott hó lenni 2-3 hét maximum a gumi meg fent van márciusig és többet száraz az út ahol meg jobb a normál méret...
Pacee
#21
2012. október 25. 21:36
Na igen! Ahogy már páran leírták, erre az éghajlatra a széles a nyerő! Télen is! Egyébként meg télen-nyáron alu forever!
Szatyi
#20
2012. október 25. 21:32
Nem. Van egy rohangálós jószág is
TaaT
#19
2012. október 25. 21:31
ha van ablak a garázsajtón akkor igen
Individual
#18
2012. október 25. 21:28
a golf látja a telet?
Individual
#17
2012. október 25. 21:27
meg nálunk nem is a hóban csúszolt meg, hanem a jeges aszfalton
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2
Összesen 36 találat 2 oldalon