Cikk: Sportlégszűrők

Témakör: Tuning
aktuális téma
Sportlégszűrők

A motortuning legelső lépése és legegyszerűbb módja a sportlégszűrő betét, vagy direktszűrő használata. Erről olvashattok most részletesebben, tuning rovatunk legfrissebb írásában. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
S_Bernie
#200
2004. június 24. 15:50
Jól is néz ki, vita nem férhet hozzá!
Tom boy
#199
2004. június 24. 15:41
Ugyan az mint direkt.Már ha a sportbetétszűrőre gondolsz.
Tázsi
#198
2004. június 24. 14:55
Haligambi!

Kövezzetek meg, de nagyon lusta vagyok visszaolvasni! -:)
Direktszűröt nem akarok, féltem a motort, de ellenben sportlégszűrőre beneveznék! Ki mit tud rola, érdemes? Mennyiben változik tőle a motor?
Mi ennek a lényege? Több levegőt sziv, és jobban tisztitja, vagy ugyanannyit sziv, és tisztit? Vagy ne beszéljek hüjeségeket? -:)
aztec GSI
#197
2004. június 24. 14:41
gsinél meg gyárilag van 2 kopoltyú, amin ontja kifele a meleget
Tom boy
#195
2004. június 24. 14:09
A Suzukinak jó ez az olaj, a régi Honda motornak meg 10W-40 kell.Ennyi!
Tom boy
#194
2004. június 24. 14:07
S_Bernie
#193
2004. június 24. 13:52
Csak vigyázz, nehogy beázzon valami értékes elektronika. Azért gondolj a téli hidegre és a sok havas-latyakos szarra, ami mind befolyik majd a lyukon. Persze ügyesen ezeket is ki lehet védeni...
Bishop
#192
2004. június 24. 13:30
Injektoros autóknál kell a rezonátor (mert úgy tervezik), karbisoknál nem kell..... Ettől aztán el lehet térni de tipusa válogatja mi lesz az eredmény....

Én még annyit tennék hozzá, hogy a motorháztetőn célszerű nem légbeömlőt kialakítani, hanem légkilépő nyilást-nyílásokat. A lényeg az, hogy minden okos gyár megtervezi azt hol megy be a levegő de nem foglalkoznak a kilépővel... Nézd meg a kocsidban, az utastérben is befújod a levegőt de hol megy ki? Talán a csomagtartónál van valami kis nyílás, hogy be tudd csukni...

ez a helyzet a motortérrel is. A levegő jól beáramlana ha nem lenne már ott bent a felmelegedett toporgó luft.
Szóval én azt fogom ccsinálni, hogy a géptető két széle felé (majd megnézem hol jó) lesz két viszonylag nagy nyílás ami szinte kiszippantja a bent felmelegedő, oxigénhiányos luftot.
Ezáltal jobban szellőzik a motortér ami mindenkinek jó!

Egy a szabály! Minnél több levegőt!!!
vgergo
#191
2004. június 24. 13:13
Na ezt kevésbé értem akkor valami képet róla lécci ?
Ez egy cold air intake : http://www.injen.com/webpages/intakes/intake_images/web_ready/rd/rd1830.jpg nem ? a sportlégszűrő meg ott a végén lentről kapja a levegőt ha jól tudom.
Na most ez mellé, hogyan lehet még egy ram air intake is szerelni ? akkor 2 végen jön be a levegő ?

Még valami : van ugyen egy légtömeg mérő melyet nem ajánlott kiszedni, na most ez gátolja a levegő áramlását vagy csak a motor ehez igazitja a dolgokat ?
S_Bernie
#190
2004. június 24. 13:04
Ha egy motoron egy helyen nem jó a kenés, az biztos nem az olaj hibája (hiszen akkor a motor egyenletesen kopna). Vagy olajpumpa vagy hajszálrepedés lehetett az ok a blokkon belül. Esetleg nem gyári minőségű vagy illesztésü csapágy.
S_Bernie
#189
2004. június 24. 13:01
Ezek nem egymást kizáró fogalmak, sőt! A legjobb, ha a légbelépő-nyílás a hűtőrács közepénél van, mert a karosszériát ott éri a legnagyobb légnyomás (ram-air) és azt a levegőt (ami kintről jön, tehát a lehető leghidegebb - cold-air-intake) kell minél rövidebb úton és minél kisebb ellenállású csövön (polírozott) bevezetni a szívósorba. Nyilván van még jó megoldás (pl. a motorháztetőn légbelépő kialakítása), de ez típusonként változik. Sőt, a Hondákon és GTi Suzukikon úgy tudom kell egy kis fojtás (rezonátor vagy mi a szösz) a szívó oldalon is, hogy leadják a gyári nyomatékot.
monsters
#188
2004. június 24. 12:05
látom csak az olajat favorizálod mint hibaforrást.

Olajpumpa is lehetett hibás, lehetett a nem megfelelő hűtés, mind mind okozhatták hogy megégett a csapágy de az olaj nem okozhatta.

Az meg hogy Honda nem bírta, Suzuki bírta nem hangoztatnám a helyedben mert az azt jelenti hogy a Suzuki jobb.

Egyébként a két márkának pont a motorjai rendelkeznek nagyon hasonló technikával.



Tom boy
#187
2004. június 24. 11:49
A tulaj szerencsétlen nem röhögött amikor a motor megbontása után egy csapágyon nem volt csapágyfém...
A Suzukiknak jó volt az olaj, a Hondának nem.Ez van.
vgergo
#186
2004. június 24. 11:39
Köszi !
Még annyit, hogy a RAM air intake meg a cold air intake et egyszerre is lehet használni ?
A Cold air intake nél a motor mellett szokták lefelé elhelyezni a sport légszűrőt nem ? A Ram air intake az hova kerül beépítésre ?
De mind2 végén végülis egy sport légszűrő van nem ? sport és direkt között mi külömbség ?
Rezgő cső : az egy polirizott cső nem ( jobb áramlás miatt ) ilyen van cold air intake ben is nem ?
Előre is kösz a segítséget.
S_Bernie
#185
2004. június 24. 11:21
Értjük mi a viccet, csak nem szeretjük
S_Bernie
#184
2004. június 24. 11:21
Cold air intake: lényege, hogy a motorba minél hidegebb levegő kerüljön, tehát a karosszéria olyan részéről szívja a rendszer a levegőt, ami messze van a motortérben uralkodó 60-90 fokos melegtől. A Ram-air lényege pedig, hogy az autó sebességét kihasználva a levegő a légellenállásnak megfelelő nyomással kerüljön a szívósorba. Ez a kettő együtt nyilván hozhat némi plusz dinamizmust.
norbGTi_
#183
2004. június 24. 08:42
Ott volt egy kilometer smiley a commentem utan , nem kell komolyan venni.

Itt mar viccelni sem lehet? ;)
Tom boy
#182
2004. június 24. 07:52
Szétgyilkolva???
Te tudod miről beszélsz ember?
vgergo
#181
2004. június 23. 23:06
? valaki
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 1751 találat 88 oldalon