GA16 motortuning

Témakör: Tuning
aktuális téma
GA16 motortuning

Érdeklődnék egy GA16DE motor (Nissan 100nx 1.6 1994) tuningjáról. Jelenleg gyári adatok szerint 90LE /66kW -os, és szeretnék neki némi teljesítményt adni még. Ha jól tudom Hitachi Ecu van benne, ami nem alkalmas chiptuning dobozok befogadására, de hallottam vannak más megoldások is. Kérdésem az lenne, ha szereznék egy GA16DE 115LE verzióhoz tartozó ECU-t, akkor egy cserével és nemi beállítással megoldható lenne e a tuning? Esetleg más megoldások?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Dodge88
#6
2013. december 21. 07:43
hidd el semmi értelme.
A 115LE-s az azért annyi mert változó szelepvezérlésű. Ha annak átteszed az ECU-ját, nem leszel előrébb.
Semmi értelme ebbe a motorba turkálni. Vedd ki, tedd el tartalékba és tegyél a helyébe egy SR20DE motort. Primera-ból simán át lehet tenni. P11 144-est érdemes nézni mert abban 140LE-s moci van. GT-ben meg 150LE-s.
De lehet cifrázni mert SR20-ban is van változó szelepvezérléses. Ez már 170 LE.
Vagy teszel bele egy SR20DET motort. GYÁRILAG turbós, 200LE. Ezt aztán lehet tuningolni, simán ki lehet belőle préselni 400++ LE-t.

Az GA16-ot is lehet turbósítani. KEll hozzá pár SR20DE komplett szívósor, HONDA 1.5-ös kovácsolt dugattyúk, írható ECU, S15-ös spricnik, S15-ös MAF, BOV, kipu...stb. Meg hát ugye a hengerfej sem maradhat gyári és kompresszitó kell csökkenteni. A váltót általában a gyári váltóból építik, de nem igazán strapabíró.
Ha minden megvan és TISZTESSÉGESEN össze van rakva akkor elköltöttél legalább 1M Ft-ot. Lesz 120-180LE-d stabilan. Ha tovább húzod akkor elpukkan a motor.
Angliában egy srác épített turbós GA14 és GA16DE-t. Az utóbbiból kipréselt assem 230LE-t (padon mérték), de szétszakadt a motor. Végül SR20DET-t vett és azt tuningolta...

Anno én is akartam tuningolni GA16DE-t de beláttam, hogy az ég világon semmi értelme.
Adam Vito
#5
2013. december 21. 00:41
elbowS6
#4
2013. december 21. 00:24
mas megoldas: csere RB20DET-re ;)
elbowS6
#3
2013. december 21. 00:24
mas megoldas: csere RB20DET-re ;)
Adam Vito
#2
2013. december 21. 00:09
Szívó motor... Mire mindent összeszedsz (ECU, szívó, kipu, üzemanyagellátás stb) sokszázezer forint és a végén nyersz 50le-t max. Ha neked ez belefér, hozzákezdhetsz.
Gondolom sejted, hogy akkor a fogyasztás is 10enpár körül lesz.
soldier12
#1
2013. december 21. 00:02
Érdeklődnék egy GA16DE motor (Nissan 100nx 1.6 1994) tuningjáról. Jelenleg gyári adatok szerint 90LE /66kW -os, és szeretnék neki némi teljesítményt adni még. Ha jól tudom Hitachi Ecu van benne, ami nem alkalmas chiptuning dobozok befogadására, de hallottam vannak más megoldások is.
Kérdésem az lenne, ha szereznék egy GA16DE 115LE verzióhoz tartozó ECU-t, akkor egy cserével és nemi beállítással megoldható lenne e a tuning? Esetleg más megoldások?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!