Sziasztok!
Mivel konkrétan nem találtam ezzel kapcsolatos topicot, úgy gondoltam, megér egy misét ennek a fajta teljesítménynövelésnek a tisztázása is. okan esküsznek rá, de vajon tényleg annyira jó...? Kinek milyen céggel milyen tapasztalata volt? Stb.
Nem kell megelégedned, költhetsz rá, de tudnod kell, hogy az elért eredményhez képest többe fog kerülni, nem lesz éretékarányos a ráfordítás sajnos. Szívó motorknál macerásabb a teljesítményt növelni, mint turbósoknál. Viszont pl. fék/futómű vonalon érezhető a javulás/változás, egy jobb gátlóval, szilenttel, betéttel, tárcsával. És azért megállni és kanyarodni is tudni kell... ;.-)
Kisköbcentis szívó motornál nem fog éremben változni sok minden, közel sem módosít akkorát, mint turbós kocsiknál a töltőnyomás-emelés + üzemanyagtöbblet. Ott, hol minden nap használod nem fog sokat lökni, lehet, hogy nagyon magas fordulaton kijön még pár ló, de napi használatban szerintem nem lesz észrevehető.
Méresd le előtte a teljesítményt padon, majd chip után is (ne ott, ahol átírják a progit, hanem pl. DynoProject), csak így lehet látni a különbséget. Sacconometriával nem érdemes próbálkozni. Ha kevesebb lesz (előfordult már), akkor lehet reklamálni. Bár egy egykettes szívónál szerintem nem lesz érezhetően más a menetdinamika... még, ha a grafikonon lesz is eltérés pozitív irányban.
Chiptuninggal kapcsolatban lenne egy nem rég indított oldalunk.
A Chiptuning.sLink.hu ( [ link: chiptuning.slink.hu ] ) oldalon szeretnék mindenkinek segítséget nyújtani, akit érdekel a chiptuning és hasznos információkról szeretne tájékozódni.
Egyébként múlt héten is kiszámoltam a vegyes fogyasztást, 48,5/l-ből 680km-t mentem. Ahol nagyobb rész volt a város mint autóút. 7,132l/100km szerintem elég korrekt, és volt benne 1-2 nagyobb dugó is. Természetesen klíma nem volt benne.
persze,ott is számít,és végülis ott elvileg jobban is érezni talán....de nem ez a fontos,hanem hogy egyben érjünk a célba10 éve még pofán vágtam volna magam egy ilyen kijelentés után(),de változnak az idők....
Igen arra már nem sok értelme van megy elég jól, de azon is dob azért bőven. Erre nekem meg kellett lépnem, mert nagyon szarul ment és sokat evett. Így viszont megtartom 1 darabig.
én ebből már kinőttem teljesena következő autóm is 2000 ccm lesz vagy több,minimum 150 lóval,arra már nem fogok semmit csipcsupot rakni,mert felesleges
Az sem mind1 ki írja rá a progit, meg hogy írják e?! (valaki csak rátölt valamit) ha valaki valami kókány munkát végez jönnek a negatív tapasztalatok nem éri meg stb, ezt az MMC-s Mihály gyereket ajánlom. Ahogy kivette a computert mondta ilyenekkel kezdte 15évvel ezelőtt....Ezzel a mondattal ahogy mondta addig kicsit ideges voltam mi lesz, de eloszlatta minden kételyemet!
én hiszek Neked,nem vitatom hogy nem jó dolog.....én a Calibrámat csináltattam meg anno,részterhelésen valóban kellemesebb volt,és a fogyasztása is jobb lett kicsivel,de engem ez nem érdekelt annyira
Mindenképpen nagyobbat húz, mint előtte bármelyik tartományban. Egyébként minnél nagyobb 1 szivo motor annál több értelme van chippeltetni, MMC mellett dolgozik 1 autó fóliás emberke, míg átírták a computert vele beszélgettem és néztem a fóliázást A lényeg neki 1.4es skodája van, és ő is azt mondta van értelme 1.4 es nél is megcsinálni. Nem tudtam mit gondoljak erről, de 1 bő óra után visszakerült a computer, elindultam és rögtön éreztem , hogy megérte a 38e ft-ot kifizetnem.