Mágneses ajtónyitás!! Hátrányok????

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
Mágneses ajtónyitás!! Hátrányok????

Nekem még nincs ilyen kütyüm, de lehet hogy kelleni fog csomagtaró ajtóhoz. A kérdésem ez lenne: előfordulhat-e, hogy egy idő után nem nyitja az ajtót, nem működik, stb, stb... Érdemes-e betenni vagy inkább maradjon kulcsos a zár.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
carpexpert
#271
2014. február 27. 07:49
Mágneses ajtónyitó


Mágnes ajtónyitó automatikusan felnyitja és bezárja a csomagtér ajtót?A nyitás alatt egy kipattintás szót érts. A csomagtér súlya miatt az automatikus kinyitást egyedileg kell megoldani motorokkal vagy teleszkóppal.

A lezárásnál ugyanez a helyzet

Az ajtó nyitása a beszerelést követően csak távirányítóval lehetséges? Nem. A mágneses ajtónyitó lényege, hogy az eredeti mechanikát felhasználva, azt elektromosan működtessük.

Ha igen akkor egy távirányító hány ajtónyitót képes vezérelni? Ez így bonyolult kérdés ,mert általában 2 ajtóra szokták tenni vagy egy csomagtartóra. És akkor is csak nyitásra használják Egy átlagos távvezérlő vagy riasztó, amivel vezérelhetjük ezeket a motorokat max egy szabad vezérelhető csatornával rendelkezik. 3 ajtós modell esetén ezért itt egy példa egy központi zár vezérlést tudó riasztó megoldásával.
 Bal első ajtót kinyitom a riasztó központi zár vezérlésével (nyitás funkcióval)
 Jobb első ajtót kinyitom a riasztó külön vezérelhető csatornájával
 A csomagteret pedig egy gombbal amelyet az utastérben helyezek el. Utóbbi kettő megoldá felcserélhető de a vezető oldalt általában távirányítással nyitják.

Nekem 4 ajtóra + egy csomagtér ajtóra kellene megoldani.Akkor ezt megoldottuk mert ez nagyon bonyolult és költséges rendszert kíván vagy minimum két riasztót

Ha beszereltük a zárakat, akkor az eredeti zár lát még el valamilyen funkciót, vagy egyszerűen el lehet távolítani az ajtókból? A zárszerkezet szükséges, mert a mágneses ajtónyitó lényege, hogy az eredeti mechanikát felhasználva, azt elektromosan működtessük.

Az ajtók nyitása belülről szintén távirányítóval történik? Történhet belülről is távvezérlővel, vagy a gyárilag hozzáadott gombbal, vagy az eredeti módszert alkalmazva kinyitom a gyári kilincssel.


Hány ajtóra van? Általában csomagtartó nyitására szokták használni. Előfordul azonban, hogy olyan autóba is beszerelik ahol a kilincset "eltüntették" Ilyen esetben a belső kilincs egy mechanika segítségével kinyitja a zárat aminek a hatására az ajtó kinyílik. Amennyiben az autóban van központi zár és azt valamilyen távvezérlő megvezérli a zár reteszelése kiold, de az ajtó még zárva marad. Ebben az esetben ha van a távadó-vevőnek egy kiegészítő csatornája ami lead egy jelet, akkor ez felhasználható arra, hogy a fent említett belső kilincs meghúzását ne kézzel, hanem valamelyik távirányító bizonyos gombjának megnyomásával érjük el. Ekkor az ajtó zárja kinyílik mintha azt belülről végeztük volna el. Ezzel általában az a gond, hogy kevés az olyan távvezérlős megoldás ahol egymástól függetlenül tudnánk vezérelni a többi ajtót. Vagy ha van az bizony költséges. Az pedig nem megoldás, hogy egy bizonyos gomb megnyomásával kinyílik az összes ajtó. A beszálláshoz elég egy ajtót kinyitni. Ezért aztán a leggyakoribb megoldás, hogy a csomagtartót illetve a vezető oldali ajtó csak a távirányítható.

Mivan ha lemerül az akku? Ha lemerül az akkumulátor és a kilincs el van tüntetve akkor bizony erőszakos módszerhez kell folyamodni, vagy a csomagtér felől kell bejutni az utastérbe ami ugye sok esetben kulccsal is működik. Ha nincs eltüntetve a kilincs akkor semmi gond mert a zárba betéve a kulcsot azt elforditva kinyitható az ajtó
Mennyire lopás(feltörés bíztos)? Nem értem ezt a kérdést. Általában nem emiatt könnyű vagy nehéz kinyitni egy autót. Sőt ez nem is szempont szerintem egy kocsifeltörésnél. Bár nem szoktam kocsit feltörni

Valami külső mágnessel kinyitható? A szerkezet azért mágneses ajtónyitó mert a működése elektromágneses elven működik. A szerkezet egy nagy tekercsből áll ami ha áramot kap villanymotorhoz hasonló elven működik. (mágneses mező)
Az egyenáramú motor működési elve
Az állórész főpólusaira kapcsolt feszültség állandó mágneses mezőt hoz létre. A motor forgórészére egyenfeszültséget kapcsolva létrejön egy másik mágneses mező. Az állórész és az armatúra mágneses mezői hatnak egymásra, forgatónyomaték jön létre, ennek következtében az armatúra elfordul=a motorhoz erősített bowden meghúz. A bowdent pedig hozzáerősíted a belső kilincs által mozgatott mechanikához. Tehát egy mágnessel nem tudod kinyitni az ajtót.

Itt találsz egy animációt is [ link: www.etankonyv.hu ]
HEP
#270
2008. június 26. 18:49
Helosztok.látom elvagytok akadva pár kérdéssel.Engem már álitott meg rendör és egy szot sem szolt.A 2 elsö ajto külön volt nyithato, a csomi pedig belülröl egy gombnyomásra.Mind 3-hoz elég egy sima központi zár moci.Nagy szaktudást nem nagyon igényel a bekötésük.Remélem tudtam segitséget adni.
Mongi
#269
2008. június 21. 20:56
Totti640
#268
2008. június 21. 13:46
ggyano
#267
2008. június 21. 13:44
jahogy! úgy kell betenni, hogy visszahúzza magától okosba
ggyano
#266
2008. június 21. 13:35
ha minden igaz, a két ajtóra a mocit fordított polaritással kell csak bekötni, meg esetleg pár dióda bele, aztán máris nyitó gomb egyik ajtó, záró gomb másik ajtó
Totti640
#265
2008. június 21. 13:34
nem a nyitásra gondoltam, hanem hogy a kp zár motornak kell adni egy nyit majd utána egy zár jelet is, vagy rosszul gondolom?
Totti640
#264
2008. június 21. 13:32
hát nem lehet mindenki olyan mindentudó mint te
Geri 21
#263
2008. június 21. 13:28
én köszönöm az infókat további szép napot
Rusy
#262
2008. június 21. 13:22
látszik hogy nem értesz hozzá...
Geri 21
#261
2008. június 21. 13:21
nekem ez nem ment a nyit zár egymás után az eggyik ajtó a csomitér nyitó meg a másik ajtó de lehet hogy ez központi fuggő...
ggyano
#260
2008. június 21. 13:18
alapból igen. de a vezérlése nem maradt benne nekem.
amúgy meg a kp vezérlő kis módosításával meg lehet oldani simán, hogy nyit-zár gombok egyik meg másik ajtót nyissák
Soma73
#259
2008. június 21. 13:13
én úgy tudom az első ajtók nem mennek át műszakin...
Totti640
#258
2008. június 21. 13:13
kp zár motorral hogy tudod nyitni az ajókat? az nem úgy működik hogy jel hatására fel vagy le mozog?
ggyano
#257
2008. június 21. 13:11
nyilván nem úgy kell odamenni, hogy már kész is..
Geri 21
#256
2008. június 21. 13:10
most hogy kész már lehet nem kéne firtatnom a kpm-nél hogy mit hogy kellett volna mert még két forgalmit csinálnak egyből
Totti640
#255
2008. június 21. 13:08
sok kiszh és kaphatsz megajánlott jegyet, én néztem de ütközik az órarendemben így kihagyom köv félévben is
ggyano
#254
2008. június 21. 13:08
talán közlekedés felügyeleten lehetne erről érdeklődni..
mikor zk-t mentem cseréltetni, akkor láttam, hogy van ilyen átalakításokkal foglalkozó ajtó
ggyano
#253
2008. június 21. 13:07
az épp elég nagy probléma
és van egy rakás zh is asszem
Geri 21
#252
2008. június 21. 13:05
tehát mindenki megcsinálja magának aztán kész...akkor nem lógok ki a sorból
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 271 találat 14 oldalon