2010.07.24. A mai napon,mivel a motor egyre kevésbé volt hajlandó beindulni és eléggé ellustult rászántam magam az olajcserére.Először az őszi komplett tömítéscseréig akartam elhalasztani,de ez már nem várt addig.Természetesen a meglepetések nem maradtak el...először is,a szervízkönyv szerint 210e km-nél volt olajcsere.Az állaga alapján én ezt olyan 150e-re saccolom...Feketébb volt mint legerősebb kávé és olyan sűrű,mint az olvadt mogyorókrém...az olajszűrőben gyufafej nagyságú összeállt olajszemcsék vajh mi lehet még a motorban?STP öblítővel egy átmosás és utána egy alsó kategóriás 5w40-es olaj.Ősszel meg majd meglátom,valószínűleg mobil fog belemenni.Az olajcsere után fellélegzett a motor,a kedve is megjött egy kis száguldozáshoz.Itt-ott ki-ki forgattam koppig,szép hangja lett.Némi kopogást lehet hallani,valószínűleg a hidrotőkék közül is lesz pár csereérett.Addig kibírja,ennél rosszabb nemigen lesz.Megjegyzem,az asszony kinyilvánította véleményét,hogy nem tetszik neki a motorhang.Bekaphatja...ja,be is szokta,ezt benéztem... 2010.07.25. Meglett az egyik zavaró sípoló hang forrása.A szívócsövet és szívósort összekötő egyik gumicső a felfogatásnál szétszakadt és szívta a fals levegőt.Az első,szétbontott egynyolcas mondeom elrakott vízcsövei között találtam megfelelő darabot.Kitakarítottam,méretre vágtam és lőn csoda a fordulatszámmal változó sípoló hang egyből mérséklődött.Sajnos a másik oldalon az elülső hengersor karter kivezetése is hasonlóan szar,de nincs hozzá ilyen hajlított csövem.Majd kitalálok valamit.