Az én sztorim kicsit tanulságosra sikeredett az autó felújítással kapcsolatban.
2006 Októberében indult el a project. Öcsémmel ketten fogtunk neki a szétszerelésnek, ami elég simán ment és hamar meg is voltunk vele.
Ezek után az autó trélerre került és átszállítottuk Érdre. Azt hittem,hogy jó kezekbe került az autó mert "hozzáértőnek" adta elő magát a srác.
A kezdeti lelkesedés és a lendület is nagyon jó volt,szépen haladt a dolog...bár sajnos nem tudtam ott lenni a beavatkozásnál ezért nem is láttam,hogy mit rejt a későbbi gitt mennyiség.
Eredetileg kb. 3-4 hetet beszéltünk meg a munkákra és, hogy hamar a fényezőhöz kerülhet az autó. Sajnos a kezdeti tempó hamar lelassult és szinte állt a munka (néhány pacni gitt került fel több hét alatt). Többször érdeklődtem az autó állapota és a munkák pillanatnyi állása felől, de mindig csak azt a választ kaptam, hogy "csiszolgatjuk". Ez így ment egy darabig és türelmes ember lévén nem is idegeskedtem...
Közben megint csak eltelt pár hét és én úgy gondoltam az autó talán már útban van a fényezőtől visszafelé. Felhívtam a srácot... de megint csak a "csiszolgatjuk" választ kaptam. Kezdett a türelmem picit fogyni. Sűrítettem a kérdezősködést hogy miként halad az autó és mikor lesz kész,de folyamatosan csak a kifogások jöttek,hogy miért is áll a munka. Nem tudnak fűteni mert nincs fa, hidegben a gitt nem szárad, sok meló van ami miatt nem tudnak a kocsival foglalkozni...stb.
Egy darabig még tűrtem majd elszakadt a cérna és néhány üvöltözős telefon után elmentem az autóért. Telefonon én azt az infót kaptam,hogy az autót már csak fényezni kell mert szépen le van csiszolva,ehhez képest öklömnyi gittrögök voltak mindenütt.
Az autó hazakerült és elkezdtünk azon gondolkodni, hogy miként lehetne folytatni... ekkor már a 9.hónap végéhez közeledtünk.
Ezek után jött a hidegzuhany: rozsda és lukak mindenütt.
Szerencsére egy jó barátom felajánlotta a segítségét, hogy kezelésbe veszi a golfot EZÚTON IS ÖRÖK HÁLÁM NEKI!!!
Miután az autó felkerült Pestre, hamar megtörtént a lakatolás immár másodszor és mehetett a fényezőhöz. Bár ekkorra már igencsak a pénzem végén jártam mert az első körben elkövettem azt az orbitális hibát, hogy kifizettem a melót előre... persze ennek a pénznek csak töredékét láttam viszont .
Az autó a fényezőnél sem töltött sok időt és máris jöhetett haza,várt ránk az összeszerelés és a felmerülő anyagok beszerzése,amit persze a 9 hónap alatt folyamatosan próbáltunk összehozni,hogy minden meglegyen mire a kocsi hazakerül. Több-kevesebb sikerrel ez meg is történt. 

MSW Typ 1956 7x15-ös felniket tettem a kocsi alá 195/50R15 gumikkal. Egyenlőre még a gyári futóművel használtam de késöbb sikerült megvennem hozzá a Raceland Gewindét. Gumit is cseréltem késöbb, a kissé vaskos 195/50 R15 helyett megérkeztek a Nankang NSII gumik 185/45R15 méretben! Sokáig mászkáltam gyári fénytechnikával, de nem sokat láttam az esti utakból. Megoldás ként a HD Bi-Xenon hozott változást 6000K-s változatban. Időközben egy kipufogóváltáson is túlvagyok, hiszen a hetvenes véggel ellátott sportdob folyamatosan leszakadt a helyéről. Úgy döntöttem visszakapja a kocsi a gyári dobot….nem akarta befogadni a sport megoldást. :) De ennek mostmár örülök,hiszen nem illett rá az a kályhacső!
Sajnos a kocsi nem lett olyan szintű mint amennyi pénz benne van,de én így is nagyon szeretem és még sokáig szeretnék vele kocsikázni szerte a világban.
Úgy döntöttem, hogy hamarossan újra kezelésbe veszem az ”öreget” és új ruhába öltöztetem.

Elérkezett hát a célegyenes.Hosszan tartó nem éppen zökkenőmentes felújítás/átalakítás alatt folyamatossan közeledtünk az autó megálmodott megjelenése felé.
Írtam róla,hogy nagyon meg kell választani kira bízzuk rá kedvencünket és folyamatossan felügyelni a munkálatokat nehogy a végén meglepetések érjenek!

Már nem szeretnénk több szót ejteni ezekről az átélt „borzalmakról” sokkal inkább a kész járgányt szeretnénk egy kicsit közelebbről bemutatni.

Hol is lehetne elkezdeni…Miután végre elkészült a karosszéria és megszáradt a festék is.Elkezdődött az optikai csinosítás.
A fekete optikás keresztes fényszórók és a kristály hátsó lámpák már az első összeszerelésnél felkerültek.Amíg a malacperselyt újra megtöltöttem addig a gyári „féloldalas” futóművel voltam kénytelen közlekedni.Megmondom őszintén ,hogy sokkal kényelmesebb volt mint a jelenlegi RACELAND GEWINDE.Dehát valamit valamiét.Kényelem helyett kaptam -100mm ültetést és ezzel együtt egy nagyon dögös megjelenést.
Az ültetés után felkerültek az MSW Typ 1956 7x15 ET26 full polírozott felnik Nankang NS II 185/45R15 gumikkal ,majd egy kicsit késöbb a króm kilincsek és a króm lökhárító koronázta meg az autót!
Itt érdemes kicsit kitérni a múltra,ugyanis az autót cirka 3 évvel ezelőtt króm lökhárítókkal és 1db króm tükörrel vásároltam.Mivel még nem igazán ismertem a típust és nem a „kultosítás” volt a célom ezért a tükröt eladtam a lökőst pedig műanyagra cseréltem.Ma már nagyon megbántam bár a tükör ismeretlen eredetű volt ,tehát nem a gyári 78-as.
Szerencsére mikor a futóműcsere először felmerült akkor hozzájutottam egy fix WEITEC -120mm-es szetthez de jobb megoldásnak láttam az állítható magasságú változatot ezért eladásra kínáltam a futóművet.Eladás helyett végül csere lett belőle egy komplett hiánytalan,bár felújításra szoruló króm lökősre.
Nagyon örültem neki,bár majdnem egy komplett évet várt a löki a garázsban mire végre felkerülhetett az autóra.
Már csak a belső maradt hátra,eredeti elképzelésem alapján minden maradt volna a gyári csak egy picit felfrissítettük volna az üléseket és kész is hiszen remek állapotban van a belső annak dacára,hogy az autó elmúlt 30 éves.Végülis másképpen alakult,mert sikerült találnom egy komplett GTI ülésgarnitúrát amit kb 1,5 éve újítottak fel kívül belül és öltöztettek gyönyörű fekete műbőr és szürke szövet kombinációjába.Az elkészülte után az üléseket kb két alkalommal használták és utána az autó gazdát cserált amibe szánták.Ám az új gazdája nem egy makulátlan kisautót szeretett volna hanem egy versenyautót,ezért bontani kezdte és a versenyautóba nem illő dolgokat kiárulta belőle.Mostmár készül az új tetőkárpitom is és szépen lassan belül is összeáll minden.

A motorról még nem esett szó.Igazából túl sok változás nem történt vele,mivel a hibátlan állapotú 1460 Köbcentis dízelmotor semmi felújítást nem igényelt a burkolatok festésén kívül.Kis díszítésnek felraktunk egy krómozott szelepfedelet és a jó hűtés érdekében pedig egy kicsit nagyobb hűtőt tettünk be.Szeretnék egy erősebb motort de ez úgy néz ki csak álom marad egyenlőre.

 

Az az igazság,hogy mindig kitalálok valamit amit változtatni szeretnék az autón például most ilyen a hátsó lámpa csere gyáriakra,szeretnék króm tükröket felrakni és szertném visszarakni az 1978-as kisműszerfalat.Dehát ez így van rendben...ez a hobbink vagy nem?:)

Annak idején az autót mindennapi használatra első autó ként vásároltam azzal a szándékkal,hogy kb 1 év után veszek valami fiatalabb sportos autót.Hál’istennek ez nem így történt és a gép mamár nagyon sok örömöt okoz kirándulásokon,nyaralásokon és még akkor is ha ideje nagy részét a garázsban tölti.

Rengeteg mindent megtanultam ezalatt az idő alatt és ma már teljessen másképp kezdenék bele egy újabb autófelújításba.Remélem lesz is lehetőségem ismét belefogni valami hasonló de zökkenőmentesebb melóba.

Szeretném megköszönni a segítséget Öcsémnek és Norbinak illetve mindazoknak akik segítettek az autó rendbehozatalában vagy csak éppen elviselték a hülyeségemet!

 

Wiktor

www.wiktor.extra.hu

 

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!