Valljuk be őszintén: egy show kategóriába épített E39-es Bömös nem minden szempontból meríti ki a családi autó fogalmát, még akkor sem, ha épp a Touring változatról beszélünk. De hát… gondolom tudjátok, miről beszélek. Hiába a nagy csomagtér és a bőr belső, a mélyek, ültetések és feszesre hangolt futómű kereszttüzében nem éppen komfortos egy hosszabb családi kiruccanás. 

Tudtam, hogy váltani kell, vagy ha más nem, beszerezni még egy gépet a garázsba. Akkortájt gördítették elénk a merőben új designban megálmodott Seatokat, amelyek közül azonnal le is csaptam egy új Toledora, mondván: ha az asszonynak megfelel családi gépnek, akkor nekem is jó Néhány hónap elteltével azonban nekem kellett rájönnöm, hogy nem ez a vas való alám. Szépnek szép, megy is rendesen, de nem valami tágas. És ekkor jött a megvilágosulás: hasonló design, nagyobb tengelytáv, szélesebb kaszni, baráti forma: Altea XL. Nem is gondolkodtam sokáig, irány az autószalon, ahol kiállított modellként egy új Toledo árából magam alá raktam a legerősebb dizellel szerelt (2.0 PDTDI – 170 LE, 350 Nm), legdurvábban felszerelt (karbon mintás műszerfal, dupla digit klíma, krómozott ajtóbetétek és sebességváltó-keret, bluetooth-rendszer, tíz légzsák,bixenon,bör váltogomb multikormány) modellt. 

Mondanom sem kell, hogy az első út a műhelybe vezetett, de csupán finomításokra. Mindenféle nagyképűség nélkül: némi fantáziát vittem az autóba, bár le a kalappal a spanyol mérnökök előtt. Igaz, a 170-es dízel jobban a segitségemre szorult, mint a külső design. Hiába a legerősebb dízel-szív, egy 1500kg-mos nagyvasat – velem együtt – mozgatni is tudni kell, méghozzá szaporán. Ne nézzetek rám, fontos volt a fogyasztás is, na. Elvittem az autót a PROEX-hez, ahol négy darab kilenc centis króm kockában végződő, két oldalra kivezetett sport rendszert dobtak a gép alá. Szívecskémet megajándékoztam egy +60 lóerővel bíró chiptuninggal, majd a lehetetlent is motortető alá hoztuk, amikor egy lefújószelepet pakoltunk a bal sárvédő mögé. Kellemesen hapcizik az Ikarus-légfék a legnagyobb Seat alatt. 

230 LE, 430 Nm, mi kell még? Sport futómű, bizony. Az útfekvés érdekében felkeményített gátlókat, előre 40 millis, hátra 35-ös, Hollandiából behozott ültető-szettet és sport rendszert kapott. Diagonálisan osztott, kétkörös hidraulikus fékrendszert belső hűtésű tárcsafékekkel, akinek mond ez valamit.  A külső átépítés megszokott munkasorrend kezdeti fázisa, vagyis az autó darabokra szedése ezúttal érthető okokból elmaradt, hiszen nem átépíteni akartam, csupán maximálisra szépíteni egyetlenemet – az E39-et ekkor már más terelgette az utakon -. A karosszériát elöször egy JE DESIGN bodykitre cseréltem. De hamar rájöttem hogy nekem valami más kell! Igy az elsö lököst és a küszöböket egyedileg tervezett és kivitelezett szettre cseréltem, amely egy krombetétekkel, ködlámpákkal és jégfehér LED sorokkal díszített, a küszöb BMW Z3-as légbeömlővel tarkított , a hátsó része maradt JE Design. A frontrész ezen kívül elegáns fényszóró-morcosítást és jel nélküli hűtőrácsot kapott, majd egy Leon Monsterről átméretezett tetőszárnnyal és felpolírozott tetősínpárral gazdagodott. A belső térben is történtek átalakitások. Elsödlegessen az ülések börözése,szine fekete és piros cérnával vart és himzett ! A gyári fejegység is lapátra került, a hangszorokkal együtt. Most egy JVC dvd-s lejátszó egy 7" motoros TFT monitor,és Rainbow hangszorok kerültek beszerelésre.

Remélem, osztjátok a véleményem, de eszembe sem jutott teli fényezésen gondolkodni, hiszen ezelőtt még soha nem volt fekete autóm, és még ki kell élveznem rendesen. A sötét fekete fóliázás azonban kihagyhatatlan volt, csakúgy, mint az egyedi, króm-piros CLUBSEAT matrica , amely alá még a nicknevemet is odavarázsolták a srácok. Clubseat országos szépségverseny harmadik helyezettként mind a márkatársak, mint a JSZV-sek és Stylingosok egyöntetű véleménnyel voltak a munkámról: szerepeltetni kell az áprilisi Tuning Show-n a drágát. Azt azonban még ők sem tudják, hogy meglepetéssel készülök: Németből berendelt ötküllős full króm Oxigin lesz az ajándék 20”-os méretben, 225/30-as Falkenekkel szerelve. Most ugyanis még csak a gyári 18-as RS4 van fent, de az Oxigin teszi majd fel az i-re a pontot. Lenyűgöz?     

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!