Sziasztok !

Az előző blogomban leírtam nektek a történetemet a KPM-el (amiből remélhetőleg a nagy többség tanult vmit .) Most az első blogom (amiben a C16nz , C20xe vé válás történetét írtam le) óta történt változásokat szeretném veletek megosztani . A motor cserémnek már több mint 2 éve de ha már motorcserére adtam a fejem miért álltam volna meg a gyári 150 Le-nél? Ennek érdekében pár módosítást vittünk véghez a vason !

Ebben 2 jó haverom tudására és segítségére volt szükésgem


                                              Sacaxydr ill. Demó

Első lépésként (a  mai üzemanyag árak hatására ) úgy döntöttem, hogy a régi 95 ös tipusú hajtást etanolta (E85) ra cserélem. Ehhez szükségem volt 2 dologra . Szerencsére sikerült átvennem sacától a a Lali Féle ECU-t...

(Ami a teljesítmény növelés mellett lehetővé tette hogy 100 % ban Etanolt használjak!)

Demó tanácsára azonban az injectoraimat is kicseréltem a nagytestvérjeire (C20LET)

Az átálás sajnos nem volt zökkenőmentes...jó pár óra kelett hozzá hogy minden simán menjen ! És természetesen Etanolra való átálásnál javasolt az üzemanyagszürő csere is ...amit persze én is megtettem!

Megkell említenem azonban az etanol hátrányait is...mint azzal bizonyára mindenki tisztában van  Etanol vs. Hideg  0-1...ez valóban igy van ! De remélhetőleg hamarosan itt a jobb is és ez is megoldódik.

 

Második lépésben sikerült szert tennem a már oj rég áhitott Powercapre (ezt jó barátom Stefan biztosítottan nekem némi KP ellenében ...- Őt talán még a corsás időszakról ismerheti mindenki...mi csak "Elmebetegnek hívjuk" de azért kedveljük)

A Powercapről mindenki más véleménnyel van .van aki szerint csak a hangot befolyásolja...

                   Hangsúlyoznám amit leirok csak az én tapasztalatom!!!

Azt vettem észre hogy kb 3000 as fordulatig...nagyon jó a gyorsulás...utána pedig olyan "átlagosnak" mondható...persze már ez is jobb mint a gyári érték!

 

És akkor a Harmadik lépés  ez még cvsak pár hete került be ..de megérte ! Demó féle benzinnyomás szabályzót sikerült beszerelnünk a gépbe ! Jelenleg Kb. 4 baron áramlik az üzemanyag !

 

Nem szeretek saccolgatni (illetve tudom hogy erre kapok mág pár kommentet) de ha megkellene tippelnem a jelenlegi Le-t az astrában én 180 körülire raknám !

 

További tervek : Tervben van Saca rövidebb váltójának megvásárlása és azt a Dogeba féle váltóút rövidítővel való összekombinálása!

Ill. Sportvezérműtengelyek beszerzése

De a legnagyobb terv a C20LET !!!

 

Röviden ennyi történt a motorcsere óta a kocsival....köszönöm szépen hogy végig olvastátok!

 

Üdv :Sanyo007