Igazság szerint Civicet kerestem. És fiatalabbat. Egy kereskedésben láttam meg, a többi autó között állt, a hátulja látszott. Észrevettem rajta a légterelőket: no lám, ez GTI! Nézzük meg!

Kívülről semmi különös, küszöbspoiler, hátsó szárny, nem éppen mutatós gyári alufelni. Még csak le sem mosták, beleszürkült a tömegbe. Belekukkantok. Az utastér meglepően tiszta, csillog-villog a műszerfal, a kárpit is tiszta, nincs kiszakadva sehol.Kicsit kezd érdekelni, elkérem a kulcsot. Beleülök. Túl sok extrára nem számítottam, de nem is rossz. Van elektromos ablak, bőrkormány és váltógomb, rádiósmagnó, szervókormány, kényelmes és mutatós sportülések. Akkor gyújtás! Pöccre indul, forog egy kicsit 1200 körüli fordulaton, majd beáll az alapjárat, ami olyan stabil, mindha a fordulatszámmérő mutatója odaragadt volna...Hang szinte semmi.(Az autó akkor 14 éves volt, 160 ezer km.-rel.) De mégsem ragadt oda, mert a legkisebb pedálmozdulatra kivágódik úgy 2000-2500 ig. A váltó működése példás, csak elindítom valamelyik fokozatba, félúttól már magától beleugrik. Kifelé ugyanígy. A kormány jó fogású, holtjáték semmi.

A motortér kinyitásakor döntöttem. Viszem!

1.6-os, 16 szelepes, dupla vezérműtengelyes moci, pirosra mázolt szelepfedéllel. A hagyományos gyújtáselosztó helyett csak egy kis fekete doboz, néhány vékony kábellel a gyertyák irányába. Először nem értettem, majd egy fedél leszerelése után kiderült, hogy minden gyertya tetején van egy trafó, ezeket vezérli a kis doboz, ami a vezérműtengelyről kapja a jelet.

Tehát megvettem. Kis csinosítás következett: mosás, polírozás, minden elemet színre fújtam, a hátsó lámpabúrát félig lesötétítettem (lakk), majd ablakfóliázás következett, kapott egy szép kerékgarnitúrát, és egy sportdobot hátra oválvéggel. Így már kitűnt a tömegből!

Tapasztalataim a három év alatt:

A motor igazi japán, kis fordulaton kissé nyomatékszegény, de 2000-től már megy, 8000-et vígan forog, a járása tökéletesen egyenletes. A kormány és a váltó precíz mint egy műszer, a négy tárcsafékkel is meg voltam elégedve. A kézifékkel voltak gondjaim, nem nagyon használhatták, mert berohadt, és hiába próbáltam járatni, sprézni, nem lett tökéletes. Mivel nem szétszedhető, csak cserélni lehet. A karosszéria vékonyka lemezből készült, nem mondható masszívnak, viszont könnyű. A rozsdásodásra sajnos hajlamos. Ezért is adtam el végül. A futómű GTI-hez illően kemény, stabil az autó nagy sebességnél is, kanyarban, rossz úton elpattog a hátulja.

Összességében nem sok gondom volt vele, a kézifékről már írtam, a gyújtás érzékeny a nedvességre, hamar elkezd akadozni. Egy gyertya megadta magát, vettem egy garnitúra újat. A gyári nagyon húzós lett volna (24-ezer), ugyanis platinagyertya, ezért simát vettem. Kár volt, azután nem ment olyan jól. Aztán lakatolni kellett, raktak rá egy tenyérnyi foltot 30 ezerért, ekkor döntöttem az eladása mellett.

 

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!