Sziasztok!

Régóta figyelgetem az itthoni és külföldi driftversenyeket. A 2008 évadban már szinte az összes versenyen kint voltunk és igencsak megfertőzött a légkör :) Azok az adrenalin dús pillanatok a versenyek feszített izgalma, az autók építésének szépsége, az elégett üzemanyag és gumi keserédes illata nem beszélve a nagy V8-as motorok hangjáról! De egy valamit akkor is hiányoltam, mégpedig a Japán technikát! Persze van már egy-két AE86 és egy-két S13, S14, de még nagy a BMW uralom :) Én mindig is Japán párti voltam ezért mikor elhatároztam, hogy ki szeretném próbálni a driftet egy Nissan 200SX S13-ra esett a választás. Ennek az autónak a megépítését illetve átalakítását szeretném leírni és megosztani veletek.

Hol is kezdjem?

Amire a legnagyobb hangsújt fektettem, a futómű, talán nem véletlen, csak meg kell nézni egy D1-es autó mozgását. Nem billeg nem bólogat, úgy lehet terelgetni mintha egy sinpályán mennél vele. Persze itt nagy szerepe van a pilótának is, de higgyétek el, egy komoly futóművel sokkal többre lesz képes még egy átlagos vezető is. Az Én választásom a TEIN SUPER DRIFT volt amihez rendeltem még egy EDFC rendszert is, ezzel belülről tudom állítani a futómű keménységét. Persze ez Nekem még nem volt elég..... :)

További kiegészítők

  • Performance Bar elől-hátúl - TEIN
  • Pillowball Tension Rods GL szemes - TEIN
  • Tie Rod And Tie Rod End GL szemes - TEIN/D2
  • Első-hátsó stabrúd - Driftworks
  • Rear Lower Toe Rods GL szemes - Japspeed
  • Rear Camber arms GL szemes - Japspeed
  • Rear Lower Strut Brace GL szemes - Japspeed
  • Rear Upper Traction Rods GL szemes - Japspeed

Ezen termékek beszerelésével már szinte bármilyen beállítást el tudunk végezni, akár minden pályánál mást és mást..... Egy lézeres futómű beállítás most több mint 2 órát vesz igénybe és még mindig nincs meg minden kiegészítő ellem :)

Ha már komoly a futómű akkor nézzük meg a fékeket is!

Mivel hobbi szinten, pálya versenyzésre is szeretném használni az autót, mindenképp ki kellett cserélni a gyári fékeket! Fő a biztonság! Szinte mindenki a motor tuningal kezdi, ami nagy HIBA! A megnövekedett motorerőt a gyári futómű már nem képes biztonságosan az úton tartani illetve a gyári fékek hamarabb elmelegednek, felkeményednek..... Az Én választásom a D2 Racing volt ami az ár/minőség arányát tekintve igen jó választás, a középkategória felső csúcsa.

  • Front 8 pot 330x32 mm
  • Rear 6 pot 330x32 mm

E fékrendszerrel már nem probléma egy Hungaroringes csibészkedés sem. Nem melegszenek és nem keményednek el, a nagy méretű tárcsáknak és a nagy hőtűrésű betétnek köszönhetően igen rövid féktávokat lehet venni :) Sajnos hátra nincs a gyártónak kisebb tárcsával ellátott fékrendszere ehhez a típushoz, de ezt egy Wilwood fékerőszabályzóval kompenzáltuk. Illetve beszerelésre került még egy Wilwood long hidraulikus kézifék ami a nagy hátsó tárcsával igen jó összhangba van :)

Nézzük meg, hogy mit rejt a motortér :)

Egy 1.8 Turbó motor van benne, ami gyárilag 169 LE. Mivel a futóművem és a fékeim is jóval nagyobb terhelést is kibírnak, illetve a drift világát tekintve még itthoni viszonylatban is ez egy picit kevés :) viszont a  motor belsejét egyenlőre nem akartam bántani, persze a kötelező szervizelést megkapta Csoma Robi barátomtól (szíjak, görgök, tömítések, olajak stb.) így kapott egy Stg. 3 chip-et amit végül Jugo írt meg, fésült át. Szerintem egész jó lett :) + ami még kell a stg. 3-hoz.....

  • Garrett T2871R Turbó
  • spagetti leömlő
  • 600*400*80mm Intercooler
  • 444 injektorok
  • Walbro 255 benzinpumpa
  • MAF - 300 ZX légtömegmérő
  • 6 ágú szinter kuplung erősített szerkezettel 

Jugo első nekifutásra padon kezdte el programozni ahol már volt 280 LE mért eredmény is 1 bar-os töltőnyomással, de ekkor műszaki problémák miatt nem tudtuk befejezni, ezért a 0-son folytattuk a programozást. Egy pár órás autókázás után végre összeállt a program :) A napokban lent voltam Miskolcon tun.rob2 -nél és megemeltük a turbó nyomást közel 1.2 bar-ra. Így elvileg 300 LE körül van a teljesítmény, sajnos beméretni még nem tudtam. Ez már azért mindjárt jobban hangzik, és ha még azt is nézem, hogy igen csak ki lett könnyítve az autó..... Szerintem ezt kezdetnek elég is lesz kiautózni. Beszerelésre került még egy HKS SSQV aminek hihetetlen szép és nagy hangja van illetve egy HKS Turbo Timer, APEX Dryflow légszűrő, NGK Iridium VIII gyertyák, Nismo motortartó bak és váltótartó, Short Shifter stb. Ha ez már viszont nem lesz elegendő - ami még messze van - akkor jöhet bele egy RB26DET :)))

Mi van belül?

A belső teret teljesen kipakoltuk, kárpitok, ülések minden felesleges dolgot. Kapni fog egy csavarozható bukócsövezést, ami elengedhetetlen, illetve a további termékek kerültek beszerelésre.

  • Defi-Link Control unit II
  • Defi-Link Meter BF - Turbó
  • Defi-Link Meter BF - Oil.Temp.
  • Defi-Link Meter BF - Oil.Press.
  • OMP FIA homológ versenyülés
  • OMP 3" 4 pontos öv
  • MOMO Drift velúr versenykormány
  • MOMO tecnika black pedálok
  • MOMO race airleather bőr váltógomb
  • D2 Racing navigátor taposó

 A külső

Az autó járt a H&H Design-nál is ahol kicsit megigazították a rozsdafoltokat :)kapott egy első-hátsó lökhárítót + küszöböt. Az oldala teli matricát kapott (decalshop.hu), a motorháztető, tető, csomagtér illetve az első és hátsó lökösök pedig gyöngyházmetál fekete fényezést kaptak. A képek szerintem magukért beszélnek :)

Az autó megépüléséért nagy-nagy köszönet barátomnak

  • Csoma Robi by Design Tuning

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!