Sziasztok! 

 

Egy Mg Zr-em van, amit saját kezűleg alakítok át. A célom, hogy a 2014-es szezonra elkészüljön a fényezés. A karosszéria kap apróbb módosításokat, valamint rengeteg airbrush festést.

Megvétel után nemsokkal

Azért választottam ezt az autót mert itthon aránylag ritka, a találkozókon pedig nem is nagyon szokott ilyen autó lenni. Valamint számomra nagyon megnyerő a formája és élmény vezetni mivel a Zr nem csak egy fel spoilerezett 25-ös Rover. Keményebb, ültetett futóműve, nagyobb fékje, merevebb kasznija van. Ár/érték arányban is nagyon jó.

Első géptető.

Először csak kisebb módosításokat szerettem volna, mivel a gyárias kinézetű autók állnak hozzám közelebb. Szó sem volt újra fényezésről, más lökhárítóról vagy bármi másról. Közben elkezdtem airbrush festéssel foglalkozni és akkor kezdtek kicsit átalakulni a tervek a fejemben. Kitaláltam, hogy festek rá valamit. Akkor még nem volt szívem a gyári elemeket összefesteni, így vettem egy bontott géptetőt és első lököst. Először csak a géptető készült el, szerintem igen egyedi stílusban. Sok volt benne az apró hiba így újra festettem később, ekkor már a lökös is alakult. A második verzió borzalmas lett, egyáltalán nem tetszett. Ekkor egy narancsra fényezett 16-os felni szett volt alatta. Ez úgy nézett ki, hogy pénteken kész lettek, felraktam őket a kocsira, szombaton mentünk a tuningshow-ra majd vasárnap jól el is adtam őket és mentek vissza a gyári 17-es felnik. Ekkor javult az összkép, de még így sem tetszett. Még egyszer újra festettem a lököst és a géptetőt egy kicsit visszafogottabb stílusúra. Ez már nyerő volt, tetszett. A 2013-as szezont így csináltuk végig. Ez az állapot egészen októberig tartott. Több kellett. Sok találkozón ott voltunk, rengeteg átépített autót láttam és megfogott a dolog. Először nem volt szívem "tönkre tenni" de mivel ismét vesztett az értékéből az autó így úgy voltam vele, hogy nem tudok vele sokat veszíteni így hát neki álltam.

A 3. verzió, ez már tetszett.

Túl sokat gondolkodni nem kellett a módosításokon mivel már régen megálmodtam őket. Az egész autót tele szeretném festeni aurbrush-al, ezért nagy sima felületekre van szükség. Így jött, hogy akkor eltüntetem a díszléceket és teljesen eltüntetek az első lökösből minden felesleget. Tervben volt még a csomi ajtó lefalazása, de végül nem csináltattam meg, mivel nekem úgy egy kicsit elveszítette volna az autó hátulja a jellegét. A 17-es felnik helyett kisebbeket szeretnék továbbá tervben van ültetés is és még rengeteg apró kiegészítő. A színről annyit, hogy egy porsche gyöngyházkék alapon lesz az egész.

Ilyen lesz a kaszni.

A lakatolással kezdődött az egész. Túl sok munka ezzel a részével nem volt. Rohadás szerencsére csak felületi volt, át lyukadva nem volt semmi. Az ajtón lévő horpadást kilakatoltattam, a kisebb horpadásokat egy barátom ki javítgatta. Fontos volt, hogy ne gittből kelljen újra építeni az autót így nagyon precízek voltunk. Az után jött a meglepetés. Ahogy neki álltam a a sárvédő ívek kijavításának és elkezdtem csiszolni, feltűnt, hogy az autó nagy része nem is az az autó... Szinte alig maradt a saját kasznijából, minden más bontott alkatrész. Ez még nem lett volna akkora baj, de amikor elkezdtem csiszolni és már több milliméter gitt után sem találtam meg a lemezt akkor kicsit kétségbe estem. Időm volt bőven és nem akartam gány munkát. 

Alakul

Szóval neki álltam. Gitt lever, rozsdátlanítás, korrózió védőzés, kasznitömítő ahová kellett. Nem spórolok az anyaggal:) A munkálatokról írok majd külön részletesebb bejegyzést.

Jelenleg. Napokon belül felkerül az alap réteg és kezdődik a légecsetelés!:)