2011.07.27. Ezt a napot rászántam arra,hogy kiderítsem,miért is nem megy a hűtőrendszer nagy köre.Feltűnt,hogy a kiegyenlítőtartály kupakjánál szépen jön ki a víz és hideg a hűtő.Mázli,hogy a nagy kánikulában még rendesen ment...Egyik oka,hogy hengerfejes a motor (a másik az volt,de mégse nyomta ki a vizet) a másik ok,hogy rossz a termosztát esetleg  a vízpumpa.Az elégtelen motorhűtésen túl a motorolajat is hűti a vízkör,bími bár bírja a hőterhelést,azért nem véletlenül találták ki a mérnökök...Tekintettel arra,hogy ha már úgyis bontok,akkor megnézem a vízpumpát is,bár szemre újnak tűnt inkább nem bíztam semmit a véletlenre.Nyűg ennek a motornak a hűtése és van bontott majdnem új (az elődjéből) inkább beteszem azt.A gond annyi,hogy külön nem adnak tömítést (vajon az új szivattyúkhoz ki gyártja?) Végül a képen szereplő cuccnál kötöttem ki,200 fokig hőálló,-40 fokig hidegálló,sav,olaj stb ellenálló.Ragaszt,tömít stb...ergo nekem pont jó,hogy meddig bírja majd kiderül.A vízcsövek is elég ramaty állapotban voltak,a kéknek meg jó volt,hát egymozdulattal betettem azokat is.Természetesen a cseréhez a fél autót le kellett bontani.Levegőszűrő,maf,szívócső,az akksi is útban volt,de nem vettem ki.A gyári rugós bilincseket utálom,legalább most lecseréltem őket simára.Víz leenged,kijött a szokásos négy liter a tízből,persze nem úsztam,hogy az arcomba ne jöjjön valamennyi.Csövek ki,szenvedés a gyári bilincsekkel,kijött még kb. egy liter.Hurrá,tocsogunk!Még jó,hogy munkavédelmi cipő mindenálló.Akkor nézzük,termosztát.Hát ez szar.Az alsó részét a rugó túlnyomta a peremen,szépen megszorult és nem nyitott.Ollé,van kéznél kettő bontott,most betettem a kékét,a másik marad talonban.Jöhet a szivattyú.Hát...valami sokész nem csak simán bezsírozva tette fel a tömítést,hanem kapásból fel is ragasztotta.Biztos ami biztos...leszedni?Na,az nem volt egyszerű.Penge,tapétavágó stb...akkora helyen,ahová a kezem is alig fér be.Végül nagyrészt lejött,ami rajtamaradt annyira vékony volt,hogy a szivattyú felfeküdt rendesen.A házban levő terelőkúp rozsdás.Beszarás mi a szart raktak bele?Sajnos a kékből bontott valahol fekszik az alkatrészrétegek között,nem találtam meg.Mindegy visszatettem,ha mázlim van,a friss víz majd leoldja.A szivattyú maga nem volt új,nem is volt rossz.De jó sem.Ha már kiszedtem,akkor megy a másik bele és annyi.Összerakni már egyszerűbb volt,vízzel feltölt,a tömítőpaszta elméletileg már megkötött,próba.Motormelegítés,fok megy fel én távolabb.Ha valami durran ne találjon pofán.Aztán egyszercsak beindul a ventillátor,megy-megy majd leáll.Ollé!Úgy néz ki jó.Hazafelé itt-ott padló inkább most menjen szét mint máskor.Semmi gond.Már csak azt kell megvárnom,hogy a szivattyú  tömítés meddig bírja.

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!