Úgy gondoltam, ma  egy méltatlanul elfeledett, úttörőnek számító, legendás szeletét tárnám elétek a Volkswagen történelmének. Ez a szelet pedig nem más, mint néhány mániákus kedvence, az autó, amiről nem tudunk túl sokat, a lapos orrú rettenthetetlen, A Nardo.
1997.-ben Jürgenéknél Wolfsburgban lement a függöny, rácsaptak az asztalra és kitalálták, Nekik bizony kell egy bivalyerős szuperautó, amolyan ízig-vérig fizikális, vesétrázós szörnyeteg, a csupa izom fajtából. Az autó vonalainak megrajzolásáért az Olaszországi Italdesign felelt. A kikötések között fontos helyen szerepelt, hogy az autónak közép motorosnak kell lennie és úgy tervezzék meg, hogy párosítható legyen a Vw syncro 4 kerék hajtásával. A motort a Volkswagen A. G. Szállította.

A '97-es Tokyo Motor Shown mutatták be a W12 Coupe névre hallgató szuperautót, amiben egy 5,6 literes, középen, hosszában beépített  w12 motor dübörgött, mely 420 Le leadására volt alkalmas. Végtelenül leegyszerűsítve, a szóban forgó erőforrás lényegében 2 db VR6 blokk 1 közös főtengelyre történő házasításával született meg. Ennél komolyabban nem merülnék bele, tekintve, hogy az adatok egy része nekem is kínai. Plusz nyilván úgyis megkapnám, hogy baromságokat írok: P
A hajtásért a Vw Syncro 4 kerékhajtása felelt. Az olaszosan kecses karosszéria színét ügyesen egy csodás sárga fényezéssel emelték ki még jobban, ezzel (is) biztosítva a sok-sok érdeklődő tekintetet.

1998.-ban aztán tovább feszítették azt a bizonyos húrt, a Genovai Auto Shown már a w12 Roadster verziója került leleplezésre, meseszép piros fényezéssel, ugyanolyan motorral, mint az elődje, de ebbe a típusba "sima" hátsókerék hajtást építettek a Germánok.

2001.-ben aztán robbant a bomba. Ismét Tokyo volt a helyszín, a motor show egyik sztárja kétség kívül a Nardo volt. a Volkswagen Auto Gruppe (V.A. G.) legerősebb w12-es motorral szerelt sportautója álomszép narancsszín karosszériával hívta fel magára a figyelmet. Miután közelébe értek a bámészkodók, a típustábla nem hétköznapi adatai között szemezgetve konstatálhatták, ez a szörny bizony 591 Le leadására képes, maximális forgatónyomatéka 621 Newtonméter. Súlya mindösszesen 1200 kg. W12-es erőforrásával és syncro hajtásával3,5 mp alatt ugrott álló helyzetből 100 km/h-ra,végsebessége pedig 357 km/h-ban lett maximalizálva
.
A Nardo legendájának kiteljesedése 2002. február 22.-én  következett be. Ezen a napon, a Nardo egy - külön erre a célra fejlesztett példánya- világcsúcsot állított be a Nardó Ringen. (amelyről egyébként nevét is kapta) 24 órán keresztül űzték vég nélkül a szerkezetet, így végül 7740,576 km-t tettek meg az autóval. Mindezt szinte felfoghatatlan, 322.891 km/h-s átlagsebességgel abszolválták.

Az autó külleme önmagáért beszél, valóban ízig-vérig sportautóval van dolgunk. Fontos eleme az összképnek, a 4 db 19 collos alufelni, amikre elöl 255/35, hátul pedig 275/40 ZR19 méretű abroncsokat feszítettek fel. A középre épített motort áttetsző burkolat védi a külvilág viszont tagságaitól, így azonban a szemlélődő könnyen ott felejtheti magát a gépház felé hajolva, és ha nem vigyázunk, a nyálunk hamar belerondíthat az összképbe.

Az utastér is nélkülözi a pompát, hatalmas kagylóülések fogadják a kíváncsi tekintetet, igényesen varrt bőr, karosszéria színével megegyezőre fényezett betétek és szálcsiszolt fém mindenhol, ahová csak tekintünk, hatalmas műszerek a sofőr előtt, hogy könnyedén leolvasható legyen minden fontos adat.

A világcsúcs beállítására készített autó természetesen eltér az eleve harapós "széria" Nardotól, szénszálas elemek, még áramvonalasabb forma hivatott elősegíteni a világcsúcs beállítását. Sajnos azonban mára kezd kikopni a köztudatból ez a legendás autó, csak pár benzinvérű Volkswagen fanatikus félőrült hajlong képe előtt időről időre.
Úgy gondoltam, az a legkev
esebb, hogy egy kis irománnyal próbálom meg visszarántani a feledés kegyetlen homályából az autót, hátha ismét megmártózhat a dicsőség pazar pompájában. 
Köszönöm megtisztelő figyelmeteket, remélem, időről időre eszetekbe jut majd a Nardo, ha így lesz, már megérte a cikk írása!
Maradok Tisztelettel:
                                                       Zoli a Drosztról

https://www.facebook.com/ProsztoDroszt