az idei desigban az áprilisi Sebesség fesztiválon

A 2013-as Wörthersee Tour-on hasított belém a felismerés, hogy az ottani szcénához képes gyakorlatilag terepjáróval közelekedem. Azóta morfondíroztam már a Passat átalakításán az idei szezonra, mindennek első eleme pedig egyértelműen a futómű volt.

Félreértés ne essék, a 2012-es Tuning Show-n beépített Koni FSD minden ésszerű szempontból a legtökéletesebb volt, amivel valaha autóztam: az Eibach rugóknak köszönhetően lejjebb is van, kényelmes és egyszerre sportos, anélkül, hogy a komfortérzet egy kicsi csorbát is szenvedne használat közben. Egy ötszemélyes, tágas szedán esetén, ami mintha csak hosszú utazásokra lenne kitalálva, hagyjuk meg, ez nem hátrány.

Így nézett ki tavaly a Wörthin. A kép csalóka: magas volt :)

Wörthi után azonban csak nem hagyott nyugodni a magasság témaköre. Végtelen mennyiségű poént lehet gyártani arról a bizonyos számító, vagy nem számító 2-3 cm-ről, de annyi biztos, hogy ha az FSD nem fixes rendszer lenne, már hónapokkal ezelőtt lejjebb tekertem volna. Így viszont nem maradt más opció, mint a csere (az FSD meg eladó itt).

Autóépítést elkezdeni nem is lenne máskor nagyobb élvezet, mint 2 héttel az AMTS nyitása előtt, így különösebb meglepetést nem is okoztam a szervizben, mikor a véghajrában beállítottam a frissen beszerzett KW Street Comfort futóművemmel (amit egyébként mi is forgalmazunk).

A marketing szerint ez az állítható szett bármiféle komfortvesztés nélkül süllyeszthető a TüV által megengedett kereteken belül ? megmondom őszintén, először nemigen hittem benne, hiszen minimális rugóút mellett mégis hogyan maradhat valami kényelmes? Első körben viszont ez nem is túlzottan foglalkoztatott, ha már itt a show, legyen koppon a vas, majd utána lesz idő kényelmesen beállítani: most viszont legyen a porban, legyen indokolatlanul, használhatatlanul lent - fogalmaztam meg rövidtávú igényeimet.

Nos, az szerintem minden elmond a későbbi tapasztalatokról, hogy a futómű azóta is tökig letekert állapotban van, mert így is bárhol remekül használható. A rugózás, úttartás, kezelhetőség valóban rendkívül sportos, mellé viszont fasorban sincs az a döcögős keménység, amit még anno az S2000 Variante 2-esével átéltem. A csillapítás rendkívül finom és precíz, ha pár szóban kéne jellemezni az érzéseket, a Street Comfort pont annyit és úgy rugózik, amennyit feltétlenül kell.

Azért pofás lett a kicsike, nem?
(a képet nem tudom ki lőtte, de hatalmas respekt érte)

A fő project tehát hamar le lett tudva, azonban volt még néhány ötlet a tarsolyban. Ezek egyike a toldatok kérdésköre volt: habár direct szolid szett készült a gépre a tavaly előtti show alkalmával, egy kicsit nekem még mindig sok volt, ezért az R-design pakett mintájára még letisztultabb első és hátsó toldat került a gépre. Mindez még kiegészült egy régóta dédelgetett ötlettel, a hátsó rendszám helyének lefalazásával.

Az AMTS official fényezőmesteréhez a nyitás előtti hétfőn került az autó, így sokan nem tudják, de Jani két háromnapos projektet nyomott le egymás után azon a héten. A toldatok és a csomagtértető mellett a használatból fakadó kopásokat is javítani kellett a lökhárítókon, valamint az itt-ott kissé már elhasználódott folyékony gumibevonatot az idén frissen debütáló CarDIP fóliával váltotta autószerte.

Gengeliczky Jani idén két háromnapos projektet nyomott le

Felni szempontjából a Vermilion egyik legkifinomultabb és legkönnyebb típusára, a Consiliumra esett a választás, antracitszürke színben. A garnitúra azonban nem érkezett meg a rendezvényig, már csak a Tuning World Bodensee-re került fel. Hogy ne érje szó a ház elejét, az AMTS-re öcsém Breytonjait vettem kölcsön (20 colos BE garnitúra), ami szerintem kifejezetten jól állt a gépnek.

Cirka két hónap telt el a show óta, néhány dolog pedig változott: adódott egy jó cserelehetőség, amibe úgy döntöttem beleugrok és fájó szívvel bár, de megválok a Passattól. Hogy mi lesz az új project, hamarosan az oldalamon is kiderül, de aki olvasta az utolsó Hondás blogomat, bizonyára nem fog meglepődni, hogy ismét a JDM felé húzott a szívem :)

A Passat egyébként eladó, használtautón megtaláljátok, de nyugodtan lehet érdeklődni privátban nálam is.

A Tuning World Bodensee-n már a Vermilion garnitúrával és az ott újított jel nélküli ráccsal