2012 márciusában kezdődött a história, akkor került Józsihoz a 2008.-as gyártású 115 lovas 1,9-es PDTDi Superb. Teljesen gyári állapotban jutott hozzá, nem is tervezte, hogy tuningolná, mindössze egy szokványosnak mondható sötétítéssel indult az egész történet. 2 hónapnyi együttélés után elérkezettnek tűnt az idő egy kis Chiptuningra, hogy elevenebben kapkodja a virgácsait a gép. Pár hónappal később, hirtelen felindulásból vásárolt egy szett 16"-os alu felnit a gép alá, de nem lett meg a kívánt hatás, így gyorsan mentek is a háztól a lépők, s helyüket újak vették át. Azt gondolom, itt esett le és kezdett gurulni az a bizonyos pirula.

Az újabb kerekekkel már tetszetősebbé vált az autó, ám emberünk szemét kezdte bökni a gyári has magasság. Mivel az autóépítés világában szinte szűz volt még, első körben ültető rugók után kezdett nézelődni, ám még mielőtt bármit vásárolhatott volna, Nemzetünk legfőbb városában egyedül, gyári magassággal is odakoppintotta a hasát egy fekvőrendőrön, ez a verzió pikkpakk ment is a levesbe. Érkezett ám a felvilágosítás, lehet ezekhez szerválni jó kis szuszogós futóművet, lett is műhely, ami vállalta a rendszer összeállítását. Amíg az AirRide rendszer készült, kezdődött az agymenés, kezdték lecsupaszítani a karosszériát. Búcsút intettek az oldalindexeknek, a díszléceknek, elengedték a hátsó jel, az összes felirat és az első rendszámfészek kezét is.  Mire körbeértek, megjöttek a futómű cuccai, egy hét alatt be is lettek hajítva, kipipálták hát a has magasság okozta gondot.
Szép csendben egyre több időt vitt el az autó építése, a hifi szintjének emelése sem váratott tovább magára.  Az aktuális felni ismét kevésnek bizonyult, jött hát ismét egy új, ez már jóval szélesebb, jóval merészebb, rikítóbb színnel. 2013 márciusában, Hatvanban, egy tuningtalin debütált a szekér, a jó irányt bizonyítandó, rögtön Top10-ben végzett.  Következő állomás a TuningShow volt, ahol szintén elismerőn nyilatkoztak az átépített Cseh zászlóshajóról. Jöttek az elismerések, egyre messzebb gurult a gyógyszer. Újabb felnicsere, aztán újabb és újabb...

Ahogy nőtt a tudás, úgy lett több az elvárás, kinőtték a futóművet, így szinte teljesen át lett építve a teljes rendszer. Ezzel egy időben némi dekormunka is történt, fóliával borították a tetőt, a B oszlopot és a középkonzolt is.
Közben került a ?családba? pár 3 részes felni is, Józsi valami extravagáns kiegészítőt akart a Skoda mellé, így született meg az első 15x18-as szörnyeteg. Nem unatkozhatott sokáig egyedül, hamar lettek testvérei, egy teljes garnitúra lett építve, mind különböző színre fényezve, kísérték a Skodát minden treffenre.
A szezonzáró tali után, a kerékmánia miatt jött egy kiadós szélesítés és a küszöböket erősített darabokra cserélték. De a ?holt szezon? túl hosszú, az ember agyában néha elszalad a vezérhangya, Józsi megelégelte, hogy örökké a felnikre fókuszál Mindenki, kellett egy igazán ütős, megosztó szín az autónak, így esett a választás az élénkpirosra. Kellően megosztó szín, felhívja magára a figyelmet, ráadásul, hogy tuti legyen a fejlövés, a falcokat fehérre tüsszentették, tovább feszítve azt a bizonyos húrt. A kerékbirodalom tovább bővült, így lehetséges az, hogy ha Józsi úgy akarja, gyakorlatilag nem láthatjuk kétszer ugyanazon pörgőkön az autót.

A Show&Shine szezon bemelegedésére az úthengerek is újjáépültek, fel is lettek gumizva mind a 4en, 335/30 R18-as (!!!!!) Gumik feszülnek a 16, 1/4x18-as monstrumokon, (nem mellesleg et-35&et-65) amik együtt az autóval tuti sokkoló hatást garantálnak. Ám nem csak a dekorációs célt szolgáló pacskerok eszelősek, a Skoda jelenleg 9x20-as Keskin KT4-es pörgőkön gördül, amikre 225/35-ös gumikat feszítettek fel. A fényezés már most változott, a falcok már újra pirosak, a belső is változás előtt ál? a piros romboló láthatóan sosem készül el, kb. két hete megkapta a 3. turbóját a gép, ezzel együtt persze újabb programfrissítés következett, már polcon pihennek a nagyobb fékek, fejben alakul a további fűszerezése a gépnek. Lassan itt az idei szezon vége is, ismét a műhely mélyére bújhat a Skoda, hogy a 2015-ös ?idényre? újabb sokkal kápráztasson bennünket. Lexikonba való példája az autó annak, hogy tud az autóépítés, a tuningtalálkozók furcsán egyedi világa beszippantani és a végletekig fanatikussá tenni egy átlagosnak mondható Embert. Minden esetre úgy hiszem, kijelenthetjük, jól járt a magyar autós társadalom ezzel a Skodával és tulajával.
Köszönöm megtisztelő figyelmeteket, zárnám firkálmányomat, maradok Tisztelettel:
Zoli a Drosztról

a képekért köszönet a Nniky.z Photonak ha tetszenek a fotók, kedveljétek az oldalt facebookon!

https://www.facebook.com/nniky.zphoto?fref=ts

https://facebook.com/ProsztoDroszt