Már kicsi koromtól kezdve érdekeltek az autók. Biztos apám miatt aki maga is nagyon autós volt. Általában gyors és nagy autói voltak és nagyon szerettem vele kocsikázni.

 

17 évesen meg is szereztem a jogosítványom és alig vártam, hogy végre legálisan közlekedhessek. Előtte ugyan is volt néhány kellemetlen találkozásom a rend szigorú őreivel.

2002-ben 18. szülinapomon a nagyapám átadtam nekem az első autóm kulcsait. 1996-os Deawoo Nexia volt a szerencsés gépjármű, amit a kedves papám újonnan vett a szalonba de időközbe megörökölte apám peugeot-ját. Nekem persze fülig ért a szám és a suliba én voltam az egyetlen tanuló, aki autóval járt. Szépen lassan el kezdtem az utánajárást a tuningnak és el is kezdődött az átalakítás. Ne gondoljatok nagyon extra dolgokra, szemöldök, jelnélküli hűtőrács ( saját gyártmány ), sport kipufogó és egy kis hifi ami először bekerült az autóba. Aztán anyám révén megismertem egy srácot aki Ibiza Cuprájával igazi streetracing-os volt. Péntekenként elvitt magával és én kezdtem érezni, hogy a rendelkezésre álló 85 lóerő már nem elég. Így hát kitaláltam, hogy nekem egy Calibra kell.

 

Aztán egy haverom felhívott, hogy van egy eladó Corrado és lehet beszámolnák a Nexiát. Mondanom se kell nem is tudtam mi az a Corrado és nekem csak a Calibra kellett. De elmentem megnézni az autót és azonnal bele szerettem. De sajnos a Nexiát nem számolták be így én próbáltam eladni. 2003 év elején sikerült megválni a kocsitól de még a Corrado drágának bizonyult így egy 1986-os Toyota Celica GTi tulajdonosa lettem. 

 

Másfél év gyűjtögetés után 2004 nyarán végre eljött az én időm és megszereztem álmaim autóját, egy teljesen gyári 1991-es Corrado G60-at. 160 lóerős kompresszoros motorja nagyon tetszett de én turbósat akartam. Először azonban egy 60-as rendszer került a gép alá. Így már kicsit könnyebb volt megmérkőzni a GSi Astrákkal és VTi Hondákkal. Sokan nem hitték, hogy gyári G60-as motor van benne, mert általában nem volt ellenfél egy G60-as Corrado.

És viccesen Fekete Gyöngynek neveztem el az autot.

 

Mivel még mindig messze állt a turbósítás az autó külseje kezdett változni. Az első amit szereztem egy RS lökhárító volt amiből száműztük a ködlámpát és az indexeket. Majd a hátsó jelek tűntek el az ablaktörlővel együtt és előre is megvettem a jelnélküli hűtőrácsot. 2005 karácsonyára meg lett a kristály lámpa is hátra. Szépen lassan a hifi is fejlődött de ez sosem érdekelt annyira. Mindig is a motor hangját szerettem. 

 

2006 nyarán a főtengely csapágyaim elfáradtak és úgy döntöttem újítsuk fel a motort. Ha már a motor kint volt akkor viszont mehetne rá turbó is. És így is történt. Az átalakítás 3 hónapig tartott. Kb 3 hét alatt kész lehetett volna csak valami mindig közbe jött a szerelőnek.

Sajnos a kis k03-as turbo nem hozta a várt eredményeket, és épphogy az eredeti teljesítményt megközelítette. Sok pénzbe került és el voltam keseredve ezért 2007 év elején megváltam az autótól.

Kb. 1 hónap után vettem egy piros 2.0 16V Corradot. Nem is akartam más autót. De nem volt jó választás, mert gyengébb volt jóval. De nyáron sikerült feláron visszavennem a Turbos Corradot és a 16 szelepestől meg váltam. Végre találtam valakit, aki megírta a computerét az autónak és így már azért lehetett vele villogni. De még így se volt az igazi és újra meghirdettem. Ekkor már kinéztem magamnak a következő Corradot ami nem más mint egy VR6 volt.

 

2008 nyarán elvitték a feketét és én másnap már el is hoztam a VR6-ot. És így teljesült végre egy igazi álom. Már nem érdekel, hogy ki gyorsul le, kinek gyorsabb a kocsija, nekem ez kell és ezt szeretem.

 

Tervek persze vannak. Első sorban megint a teljesitmény növelés a cél, remélhetölg a jövő egy kompresszort hoz majd.

 

Köszönöttel tartozok: Szabó Viktornak, Miszori Ádámnak, Csörgei Petikének és Elter Csabának.

És köszönöm öcsémnek Attilának és páromnak Anitának.

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!