Végre eljutottam odáig, hogy belekezdjek a blogba is, nos igen, nincs sok időm, de majd megpróbálok minden fontosat leírni ami eszembejut.

Kis előtörténet:

2009 tavaszán végre megtudtam venni az első autómat, ami nem volt más, mint ez a gyöngyszem, orosz remekmű =) 1984 ben gurult ki a gyárszalagról, jelenleg én vagyok az autó második tulaja, eredetileg egy idős úré volt aki nem igazán hajtotta, sokkal inkább csak egy pajtában állt és várt rám :D. Mikor elhoztuk ~26000km volt benne + pár kilónyi tömény kosz+ madártojás a légszűrőház tetején+pár befészkelt pók+undorító üléshuzatok (alattuk gyári műbőr ülések, szinte hibátlan állapotban) és gyári beltér. Érdekesség még, hogy fél év egyhelyben állás után a második indításra beröffent szivató nélkül :O egyből tudtam, hogy kell nekem =) no mind1.
Amint begurultam vele a műhelyudvarba gondoltam felmérem a dolgokat, nekiálltam egy alapos mosásnak, a csomagtartót 3 szor pucoltam ki mire kinézett valahogy, egy fél zsáknyi homokot varázsoltunk ki belőle :D.
Mondanom sem kell, hogy a gyári felnik+a gumik korántsem voltak jó állapotban ami érthető is egy (akkor) 25 éves autónál.

Átalakítások, alkatrész cserék stb. :

Gyári felnik egyből mentek a homokfúvóhoz, majd kaptak egy 90% körüli gumit+matt fekete festést, így máris biztonságosabb volt vele a közlekedés.
A gyári hajókormánynak látszó valamivel nem igen sikerült megbarátkoznom, szűk, túl nagy, csúszik, ráadásul minden kanyarban úgy éreztem, hogy a kezemben fog maradni, szerencsére egyik barátomtól sikerült szert tennem egy "Lada Sport" kormányra, mondanom sem kell mekkora megkönnyebbülés volt számomra. Mindeközben már szereztem be a hangcuccomhoz szükséges kellékeket, bár nagy kérdés volt, hogy hol is legyen a fejegység, mivel gyárilag nuku középkonzol, hát szerezzünk be egyet. Bontóból bontóra járva végre tudtam szerezni egyet ami bele is passzolt a kis orosz csodába, bár elég rongy állapotban van még a mai napig is, de erről majd később.Az erölködőm adott volt , mivel már kb egy éve otthon "porosodott" a gyári dobozában. Alkalmi vétel volt, nem hagyhattam elúszni, nomeg előrelátó vagyok =) Lassacskán a többi cucc beszerezésére is sor került, majd legvégén a fejegységet vásároltam meg. Nahh az egy érdekes történet volt, röviden tömören: Vettem egy fost ami persze egyből elfüstölt aztán garanciába "megjavították" s láss csodát utána derült csak ki, hogy alapból szériahibás (ki be kapcsolgat, lefagy...stb) arról nem is beszélve, hogy utána még1szer visszavittem és vártam a nagy semmire 3 hetet, mire "fent a központban" is sikerült megállapítaniuk ugyan azt amit nekem, hogy egy SZ@R... -.-'
Megelégeltem ezt az egészet és akkor döntöttem úgy, hogy megveszem a jelenlegi Pio fejegységemet. Mikor már azthittem, hogy végre oké minden, nos akkor ütött be az amivel nem számoltam, hogy egy '84 es évjáratú autót nem a dübörgő hangtechnikára találtak ki... recsegett ropogott a fejegység, zavar volt az erőben, gondoltam zajszűrő megoldja, kipróbáltunk 2 fajtát, de csak alig észrevehető javulás mutatkozott, próbáltuk közvetlen az akksiról működtetni, de semmi. Hozzá tenném ez csak akkor volt mikor a motor járt, nos gondolkodjunk...kérdezgettem össze vissza mindenkit, de mindenki csak találgatott, mire egy elektroműszerés tudatta velem, hogy mivel a gyújtókábelben lévő szál réz ezért minden egyes kábel egy antennának felel meg, ami zavarja a jelet, megoldás?Cseréljem ki grafit szálas kábelre és várjam a csodát, más ötlete neki sem volt. Hát ennyi elég is volt, mivel bejött az öreg tippje, végre már utazás közben is tudtam normális hangminőségben zenét hallgatni. Ekkorra már bekerült a homemade ~87literes ládám is aminek egy JBL CS1204B lett a szíve, ami megint pár problémát vetett fel. először úgy éreztem, hogy a kasztni szét fog potyogni, megannyi helyen rezgett be egyszerre. Megoldás? A hátfalra felfúrt rendszámtábla mögé 2 vastag gumicsík került ami elnyelte a rezgés által bekövetkezett zajt, továbbá a kasztni és a tank közé is került egy 4 cm vastag szivacs lap ami azóta is 100%osan funkcionál :D. Hmm mi rezeg még?Miez a hang? höhőőő a kalaptartó ugrál?azlesz a bűnös, bár erre csak később sikerült rájönnöm, igazából előtte nem is annyira hallottam a remegését, így hát az mégcsak most van készülőben (a behúzás van csak hátra). Időközben még kapott az autó jópár dolgot amit itt most meg is említenék: belső tükör csere nagyobbra,gyári napellenzők behúzása piros bőrrel, ideiglenes szőnyeg a gyári padló gumiszőnyeg fölé amit most nyáron szeretnék kicserélni,üléscserék a gyári műbör helyett bekerültek a 2107es kagyló ülései+hátra a kihajtható könyéktámaszos, nem keveset dobott az autó belterén, főleg a színváltás miatt, világos barnáról feketére =), sportdob, az AngelEyes-om is bekerült meg a H4 es foglalatok, hmmm mi is volt még? jaigen: Lengőkarok, alsó-felső gömbcsuklók, új féktárcsák, első-hátsó fékbetétek, vágott rugók,14es alufelnik szélesebb gumikkal, fesz szabályzó, új akkumlátor (mivel a régi bemondta az unalmast miután bejárattam a ládámat, annak ellenére, hogy az 1 Farádos kondim jól végzi a dolgát X'D), színre fújt légszűrőház fedél, új AC pumpa,új olajszűrő, benzinszűrő, légszűrőbetét, új gyújtáskapcsoló, új hűtőrács (Jel leszedve), díszlécek leszedve, hátfalon lévő felirat leszedve, gyári sárhányók leszedve...stb. Biztos van még, de jelen pillanatban más nem jut eszembe :D

További terveim egy része:

Nagy meló lesz, de hamarosan nekiállunk a festésnek amit egy teljes lakatolás előz majd meg, jópár dolgot szeretnék lefalazni, horpadást kikalapálni stb. A teljes ráncfelvarrást követően a beltérnek ugrok neki, az előzőleg említett padlószőnyegcsere, a vezető ülés bal oldalának újraszivacsozása, csomagtér falazása (+2 részre osztása), külső tükrök cseréje, ajtókárpit csere (feketére), ablakok fóliázása, középkonzol+váltóbox alkotás a régi gyenge műanyag helyett egy rétegelt lemezből készültet akarok összefabrikálni ami majd fekete borítást kap, még nem döntöttem el, hogy kárpittal lesz behúzva, vagy festve lesz vagy csak lefóliázva vagy mi, de feketét szeretnék mindenképpen továbbá egy fordulatszám mérőt is be akarok süllyeszteni a műszerfalba. Hamarosan a szénkefe cserékre is sor kerül a vészvillogó bekötésével egyidejűleg, mint már írtam korábban a kalaptartóm is elkészül és bekerülnek hátra a Pio hangszóróim így lesz teljes az összhatás =) Aztán a későbbiek folyamán szeretnék kp. zárat, új gátlókat,új rugókat (Valószínűleg Merci 330 vágott, de ez majd még kiderül) új gumigarnitúrát, a felniknek is kéne egy alapos ráncfelvarrás [sajnos már patkázva vettem, bár annyira nem szembetűnő, de nem maradhat ki ez sem ;)] Hmm más nem jut eszembe így nagyhirtelen, de nem is baj, így is elnyúlott az első bejegyzésem, no meg majd úgy is folyamatosan írom az új dolgokat, mi készült el, mennyit szenvedtem vele...stb. ja és ha már így a szenvedésről van szó, ma végre bekerültek az autómata övek is, végre nincs több "összevisszaledobálomazövetmer'b@szomvisszarakniahelyére" [mármint az utas(ok) -.-'] meg szerintem kényelmesebb is, bár megoszlanak a vélemények haveri/ismerősi körben, lényeg, hogy én örülök neki =).

Na befejezem mára, utólag meg majd úgyis beleírom amit kihagytam az előfelsorolásból =)

P.S.: Galériát nem mellékelek ehez a bejegyzéshez, az adatlapomon úgy is elég kép van ami bemutatja a változásokat ^^