Sziasztok!

Ismét van pár dolog, amit le tudok írni,történt ezalatt az egy hónap alatt ez-az.Legutóbbi blogomban a középkonzol és a műszerfal ledezésével fejeztem be. Hát azóta a ledezést még egyszer átalakítottam, és elnyerte végső formáját. Sokkal szebb lett mint az előző, egyenletesebb, és mindenhol ugyanolyan fényerővel világít. Gondolkoztam, mi legyen a következő projekt.Ugy gondoltam, hogy majd egyik hétvégén Dikta barátommal összeállunk, és rendbe rakjuk a motorteret.Arra gondoltam, hogy kipucolom csutra, kiszedek belőle mindent, amit kitudok.Ezután néhány elemet színre fújok. A direktszűrőt, ami benne van, pontosabban a beépítését kicsit átalakítom, színre fújom a fémcsövet, új tartókonzolt csinálok neki. Ezután megy vissza minden. Ez gondoltam holnapra.(05.08) Vasárnapra pedig fürdés, polírozás, lökösök, műanyagok kifényesítése, beltér kipucolása, műszerfal,stb portalanítása.Erre gondoltam a ledezés után. Volt valami viszont ami nem hagyott nyugodni. Volt egy visító-kereplő hang a motortérből,hozzáteszem már 2 éve megvan a hang,amit nem tudtam egyszerűen hogy mi lehet.Szerelőmmel kitaláltuk, hogy a kereplés talán a vezérműszíj.Meg is vettem az alkatrészeket, mert szeretem látni saját szemmel, hogy mi kerül bele.Kicseréltettem mindent:vezérműszíj, feszítőgörgő (ugyanis az x14nzben van ezis.sokan ugy tudják hogy nincs), vízpumpa.A dobot is feljebb húzattam amennyire lehet. Vagyis lehetne jobban is, de ahhoz vagy melegíteni kéne a csövet és hajlítani, vagy flexelni-hegeszteni. Összeszerelte a vezérműszíjat és alkatrészeit. Kereplés megszűnt, sípolás nem. Generátor ékszíjtárcsája el van kopva, a szíj nem jó helyen fut rajta. Szíj le, motor indít, pöpec hangja van.Szíj vissza lazán,csúszik, de nem sípol.Minél jobban volt feszítve annál jobban sípolt. Tehát a tárcsa a ludas.De lehet a tartószilent is.Megnéztem azt,aztán hoppá: ebben nincs szilent,házilag van megoldva,hogy az alátétek és a szilent helyett egy fémidom van vágva a helyére.Jó megoldás,mert így nem tud elcsúszni a generátor,ugyanis az is okazhatja azt, hogy a szíj nem jól fut és sípol. Elmentem a kedvenc Opel boltomba, 6200 Huf a gyári tárcsa (Bosch), szíjjal együtt.Érdemes icseréltetni, ha em aarom hogy csapágyas legyen a generátorom.Holnap délelőtt jönnek meg az alkatrészek, ugyhogy a motortér tisztítás közben elugrok majd a boltba is. Aztán csak jövő héten tudok menni az autóvillamosságis ismerősömhoz, aki megcsinálja. nembaj.Legalább meglesz.Csütörtökön meg irány a Balaton.Kicsit lazulunk a nyaralónkban a barátnőmmel.Rán fér.Rohangásztam annyit mostanában mint az állat. Na meg persze a barátnőmre is ráfér, mert szegényemnek már igen elege lehet belőle, hogy állandóan az autót bütykölöm,bütyköltetem.Néha mondja is hogy elege van,de meg tudom érteni.Azért örülök,hogy ilyenkor is kitart mellettem.Miközben meg ezt írom,küzdök a ká betűvel a laptopon.Úgyhogy elnézést ha innen-onnan kimaradtak a ká betűk. Majd hétvégén lesznek képek a rendbetett motortérről.Addig is bájbáj.Tehát először is lejött a szombat.Dikta barátom ment dolgozni, én gondoltam megcsinálom azt a motorteret egyedül is.Így is lett.Amit tudtam, kiszedtem a motortérből, kipucoltam csutra a koszt.Rengeteg por, sár jött le mindenhonnan.Gondolkodtam, hogy vissza tegyem-e a gyári légszűrőt a direktszűrő helyett és végül is arra a döntésre jutottam, hogy visszateszem, hiszen nem véletlen gördült ki ezzel a gyárból.Okosabbak rakták össze a motort,mint én. Letisztítottam mindent, a műanyagokat kifényesítettem egy szivacs és szilikon spray segítségével.Úgyhogy most csillog-villog mint a Salamon töke. Lefújtam pirosra az elosztófedelet, olajbeöntő kupakot, víztartály kupakot és az ablakmosó tartály kupakját.Ja meg a nívó pálcát és a légszűrőház fém bilincseit, meg a szűrőház utáni cső két bilincsét.Zsír lett. Képek feltöltve. Holnap fürdés, mármint az autónak :D, meg polírozás, fényesítés.Majd arról is rakok fel képeket meg beszámolok.Addig is bájbáj.Na eljött a vasárnap délután is. Autómosás kézzel,polírozás kézzel-köszönet a barátnőmnek,Diktának és Judynak.Szép lett ismét.Lökösöket, műanyag elemeket, szilikon spray-vel kifényesítettem.Dikta Nubyt megkértem fújja le az acélfelniket feketére.Állat lett. A motortérben az elemeket ismét átfújtuk, a rajta lévő mintákat, feliratokat (tartálykupakokon,olajjelzés,stb) feketével kihúztam.Képek fennt vannak. Holnap még belül is kitakarítom, aztán kész.Szerdán megyek kicseréltetem a generátor tárcsát, meg akkor már az ékszíjat is.Csütörtök meg végre lazulás Balatonon.Már várom, hogy a nyaralónk terszán ücsörögjek félpucéran, egyik kezemben a hideg sör, másikban meg egy szivar, és nézem a Balatont.De zsír :) Következő projektek közé fog tartozni az egyedi RL (Red Line) felirat a kocsi oldalán a díszlécen a start felirat helyett. Króm betűk lesznek. Aztán lesz még egy Gsi szárny beszerzése, hátsó lámpák, felnik stb.De ez majd a jövő zenéje.Egyenlőre most rendben van a kocsi, motorikusan is, kicseréltettem mindent ami kell.Ha lesz még fejlemény,jelentkezem.Addig is bájbáj.:)