2010.09.16. Na,az utóbbi időben semmi különös nem történt.Gyűjtögetem a motorhoz a tömítéseket,szerencsére egy egész tisztességes készletet kaptam,relatíve olcsó áron az egyik klubtagtól.Igaz,nincs benne minden,de 15e ft-ért gyakorlatilag az eddig nekem még nem meglevő cuccokat kaptam (szívósor tömítések,mindenféle kis tömítések,hátsó hengerfej tömítés,szelepfedél tömítések,mind gyári,külön jó) 13e lesz a másik hengerfej tömítés,részemről korrekt volt az ár.Kell még ezeken kívül két kipufogó sor,olajteknő és olajszivattyú és ennyi.A projektet hátráltatja,hogy a rendőrök baleknak néznek és egy nemlétező gyorshajtásért büntetni akarnak.Jelenleg várom a videó beérkeztét,mert képek alapján felejtős,hogy egy fillért látnak tőlem.Megcsináltam az elülső lambdaszonda beszereléskor csak hoci-nesze alapon összekötött csatlakozóját,kapott normális gyorscsatlakozókat.Cseréltem szervoolajat,erre az is mindenfelől ömleni kezdett.Hurrá,ahhoz is gyűjthetem a cuccokat. Ma viszont,mivel táppénzen vagyok,szerelhetnékem támadt.Úgyis régóta piszkál az,hogy a komplett szívósor tele van olajjal,olajsárral.Mivel még megvan a régi bontott tömítéskészlet hozzá,nekiláttam.Az orvos szerint is a rosszul lett embernek levegő kell,hát adjunk neki...Legalább a hengerfejezés után ennyivel kevesebbet kell dolgoznia a szerelőnek (magyarul csak rakja be az új tömítést...)

A szétszerelés előtt próbáltam kiengedni a nyomást az üzemanyag rendszerből.Legegyszerűbben a benzinszűrőnél tudom,lavór alá,csati le és már nincs is nyomás alatt.Talán nem lobbantom lángra magam...de a kilós palack a csomagtartóban bár nincs szándékomban kipróbálni.Felső rész le,az egyik benzincsövet lekötöm,rongy alá,mégse a meleg blokkra fojjon.Eddig semmi különös.Injektor fejekről csatik le,csavarok ki,második szívósor rúd ki,rugó kiköt és már lehet is levenni a komplett injektorsort.Hmm,egész jó állapotban van,egyelőre így marad.Aztán jön a szívósor alsó része.Csavarok ki,tömítés?Az nincs,csak foszlányokban és a műanyag keret,amin eredetileg rajta volt.Olaj mindenfelé,de én már azt sem tudom,hogy a szervóé vagy a motoré.Mindegy,majd letakarítja a szerelő.Na,jön a lényeg,próbálom kiszedni a 6 db pillangószelepet.Hurrá,némi csavarlazító+féktisztító+stp carb cleaner kezeléssel kijön 5 és a 12 csavarból 11...*:?.*>_Ð....fél órás szenvedés után úgy marad...letakarítom az 5 réztányért mini drótkorong (a létező legpuhább, polírozáshoz használom) és egy skil fúró segítségével.Az akkus szerkentyű fő része,a tokmány eltűnt...szívás...folytatom az alsó résszel,egészen a legutolsóig szépen leszedett mindent,a bentmaradt szelep viszont kicsit hátráltat.Amennyire lehet azt is megcsinálom,lefújom az egészet féktisztítóval,hogy letakarítson minden fémrészecskét.Jön a felső rész.Az kicsit egyszerűbb,mert csak részben van ráégve az olaj de az viszont vastagon.Eljárás ugyanaz,amit látok lepucolok,majd a garázsban található összes deo (wd40,stp,motorblokk tisztító) és a jó öreg brigécolaj bevetésével nagyjából kimosom,ami belekerült.Egy nagynyomásút tudtam volna értékelni,ha van...a végén ezt is telenyomom féktisztítóval és kiöntöm ami még benne volt.Nagy-nagy barna folt a betonon...majd Jani bácsinak (garázsszomszéd...) azt mondom,a gyerek volt...Szépen sorban visszaszerelek mindent,kicserélem az egyik eltört gumicsavart a levegőszűrőház alatt,megcsinálom normálisan az EGR dugót és kész.Közben majdnem eltörtem a csuklóm,valamivel szétvágtam a lábam és csípi a sok vegyszar.Sebaj,harci sérülés,dobol bennem az adrenalin,nem számít.

És kész!Motor beindít,kicsit prüszköl de szépen beáll az alapjárat.A lyukas hengerfej miatti sípolás is megvan még (az egyik az ötödik hengernél van...de már nem sokáig) Összepakolok,megvan minden szerszám!Ez is csoda...eredmény?Jobb reagálás gázadásra,talán a fogyasztás is lejjebb megy...(haha,ha azt nézném sose vettem volna ezt...teljesen jól elvagyok a 15 literrel városban...a környezetvédők?bekaphatják...)

Mehetek új féktisztítót és drótkorongot venni,szegény totál elkopott...

 

 

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!