2010.05.22-én de. nyolc óra harminc perckor lezárult az egyes mondeós korszakom.Volt belőle kettő,elég volt.Régi vágyam,hogy a mondeoclub országos találkozóján megismert kettesvéhat tulajdonos legyek,végre teljesült 2010.05.22. 10h 30m-kor.Persze,mint mindennek,vannak hátulütői.Például a koppanások bukkanókon áthajtáskor (függő stab. szilent csere...piti ügy,egyedül elég vagyok hozzá...) Az első futómű röviden szar.Mivel olcsóbb egyszerre mindent cserélni,mindent beszerzek (hajjaj,szegény gyerek,miből telik neki majd nyalókára...)és egynapos melóval lesz szétborítva.Aztán másnap beállítás,új gumi és remélem olyan lesz,mint a pirosé volt.KIVÁLÓ!Az alufelni nagyon szép,ahogy a lerohadt krómozás keveredik a barna alappal.A hab a tortán a balelső eresztő gumi...úgy marad,az esztétika sosem volt az erősségem...egyébként is,hát úgyse látom ha beülök. A motorja kitűnő.Kitűnően rángat alacsony fordulaton és az állandó alapjárat 500 fordulat.Jön a szokásos...gyertya (gagyi...),egr dugó,MAf tisztítás,olaj és szűrőcsere (szelepfedélnél ereszti az olajat...csere...remélem nem a szervó olaj az...az már rosszabb...),felkészülés a végtelen szopásra.Szerencsére ez már teljesen elektromos vezérlésű,nem kell a vákumcsöveken repedéseket keresni...helyette szívóoldali tisztítás...legalább az IMRC vezérlő jó,3000-nél megjön a lórúgás... Kuplungot kicserélték,a kinyomócsapágyat nem.A qrva anyját,ez sóher dolog volt,most szedethetem szét én újra...ja,gyári csapágy 107e f...akciósan 54... Váltóbowden kinyúlt,miért nem cserélték ki?Állítólag lehet állítani,majd megnézem. Fékek jók,azokhoz egyelőre nem kell nyúlni,az ABS eddig nem kapcsolt be,még satuféknél sem.Viszont a visszajelző szerint működik.Ötlet? Elektronika jó,belül is minden kis pislancs világ világít.A kipörgésgátló fogalmam nincs mikor van bekapcsolva és mikor nincs.Majd kiderül... A balelső fényszóróállító nem jó,valamelyik műanyag elem eltröt.Ennél konkrétabbat nem közöltek velm,majd szétszedem.Belső az gyakorlatilag gyári állapotú.Egygazdás autó volt,ebből kifolyólag a vezetőülés szétülve,kiszakadva,a többin még kopás sincs...na,majd a gyerek tesz róla...A rádió gyári,a hangszórók is,cd tár valahol van,esetleges fellelési helye az anyósülés...a telefonnal együtt kiszerelésre kerül.Az ülés vagy kárpitozva lesz azon az egy részen vagy bontott csere.A váltógomb dettó,de maradt nálam a FORD emblémás,mert ragaszkodtam hozzá.Enyém... A digitklíma jó.Egyszer kapcsoltam be,aztán félórát szellőztettem,olyan büdös.Tisztítás... A kormány ronda,majd lesz bőrözve addig ideiglenes felrakom az egyesét.Igaz,az kisebb,de mindegy.A kalaptartó zsinórján az akasztó törött.Az egyik legdrágább dolog csak tudnám mi kerül olyan sokba rajta? A kasztni alapvetően jó.A hátsó rohadásokat megcsináltatta az öreg,egyébként látszik rajta,hogy garázsban állt.Talán a sajátomba is sikerül beállni,ha kikerül a több tonna lancia és egyes mondeo alkatrész...hmmm...rövid az élet...

Fél napi ismerkedés után befektettem némi összeget üzemanyagba (40l etanol,20l benzin...) majd kiderül,mennyit fogyaszt.A lambdákon sok múlik,kiszerelés után tudom meg,hogy jók-e.Egy darabom van,de ebben kettő van...vazze+10e ft...a kipuf nem lyukas,a katalizátort nem hallom csörögni.A minél tökéletesebb gyújtásrendszer is elengedhetetlen (átalakító még nincs benne de lesz,hosszú távra tervezek az autóval...),a 6 gyertya súlyos csapás lesz a bankszámlára...