Alig hogy eladtam utcai épített autómat, megint beindult a vezérhangya egy LADA 2107 képében. Mindig azt mondom, hogy többet soha nem építek autót, mert rengeteg idő, fáradság és nem utolsó sorban pénz, de nem tudom megállni, és ahogy elnézem magam életemet mindig is körül, fogják venni a saját kezem munkáját dicsérő autók. Sajnos be kell látnom, hogy függő vagyok ilyen téren :o).

Sok munkám benne volt utcai vectrámban és most így vissza gondolva szerintem nagy részben az játszott közre eladásában hogy nem igen tudtam már mit faragni rajta, és mit mondjak mikor elvitték az egyik szemem sírt a másik nevetett. Az új autómnál VW Touran már azt mondtam, hogy minden marad a gyári, aztán ez két hétig tartott, míg meg nem vettem rá a 10 collos felniket, amihez természetesen a fútómüvet és a karosszériát is át kell alakítani, így a teljesen gyári kijelentésem már érvényét is veszítette :o).

Eddig a gyorsulás és a találkozók voltak előtérben de eljőt most a Rallynak az ideje.

Gondoltam hogy a Touran megússza a nagyobb átalakítást, veszek egy játszós autót, amit trélerrel lehet hurcolni, és ha van kedvem csinálgatom ha nincs kedvem akkor hagyom leeresztett gumikkal állni a garázsban:o)

Mindenképpen hátshow kerekest kezdtem el keresni, több szempontokat figyelembe véve.

Először E30 BMW-n gondolkodtam de, hamar be kellet látnom, hogy igényes ütős rally autót belőle sok sok pénzből lehet csak csinálni. A Ladáktól meg féltem, mert amiket láttam azoknak a bódéja tisztségesen szét van hullva és nem akartam hónapokig csak azzal küszködni hogy valamilyen gyári formába hozzam. Míg egy napon rátaláltam egy tökéletes példányra, ami forgalomból végleg kivont de papírokkal az eredete igazolható és a bódéja is megfelelő aránylag.

Február elején trélere pattantam és alig 40 km-ről sikerült megvennem 40 ezer forintért.

2107, 87-es évjárat, és ami lényeg, hogy 1500cm:o)

Először a motort kellet beindítani, mert lutrira hoztam el, ugyanis még nem láttam, hallottam járni. Azt mondták, hogy 4 hónapja áll, önindító hibája van, de valahogy ott a helyszínen kb 2 km-es vontatás után sem akart beindulni. Gondoltam mit veszíthetek, max leadom a MÉH-be aztán a lóvém visszajön így is.

Na szóval nekiálltunk -4 fokban hogy kicseréljük az önindítóját, aksi feltölt, benzin bele és láss csodát úgy sem indult. Mivel már beszélni is alig tudtunk a hidegtől abba hagytuk, hogy másnap átgondolva és felmelegedve újra nekilássunk. Visszavettük másnap az önindítót, nem kis kínlódással. Aztán rátettük az aksira és működött, akkor már gyanakodtunk test hibára, ami később be is igazolódott.

Kulcs elfordít, karbiba egy kis benzin és láss csodát motor, indul :o)

Megvolt az első sikerélmény. Aztán jött a fekete leves. 3 indítás után elment a gyújtás, se kép se hang. Szétszedtük a gyújtáskapcsolót, hátha, de úgy sem jött meg a fény. Akkor aznapra így ennyi is volt és jött megint az Internet. Kiderült hogy a biztosíték tábla nem valami jó kontaktforrás „Hernyos Bizti” aztán 1 liter kontaktspraytől megjött a gyújtás.

Motor indul, zsír minden, ellenben nagyon benzinszag volt. Az AC-ból ömlött a benzin. Semmi gond van másik….. AC-le, AC-fel és semmi. Mint kiderült az egyik folyat a másik meg nem nyom semmit. Two in one, kettőből sikerült készítenünk egyet. Szóval a motor most ott tart, hogy indul, megáll, ellenben a hűtőből a felső csőnél ömlik a víz.

Most a hétvégén minden adott volt hogy kirámoljuk a bódét, és igazából kiderüljön, hogy mit is takar a padlószőnyeg, hát nem csalódtunk. fReakkel nekilátunk egy flex, pajszer, kalapács társaságában.

Két küszöb sajnos cserére szorul némileg a padlólemez is lyukacsos, de ami lényeg, hogy a tornyok, sárvédők, felfüggesztések jók, azokat nem kell bántani „amin csodálkozok, mert kb 10 kiló sár esett le róla a nagynyomású hatására” csak egy kevés festékkel kell lelocsolni.  

Hát röviden eddig ennyire jutottunk, de folyamatosan készülni fog és ugye a cél az egy kiváló becsövezett kasztni, erős motor. Gondoltam megosztom veletek épülését, és ha érdekesnek találtátok eddig, akkor nézzetek vissza később mindenképp, mert ahogy készül az autó folyamatosan pontról pontra, leírom ide……..

 

FOLYT KÖV…..

 

 

 

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!