Audi 90CDTD/80CC

Népszerűség: 9.95
(macy)
(macy) autója
Helyezés:
146
Kategória:
Saloon
Párbajok
Nyert:
62
Vesztett:
38
Státusz:
Kihívható
Eleged van a sok kérdésből, árulod az autód, vagy csak megkönnyítenéd az autó szépségverseny zsűrijének dolgát a találkozókon? Mentsd le képként az autód oldalára vezető QR-kódot, amit például matricára nyomtatva bárhol elhelyezhetsz autódon, vagy kiegészítheted vele az adatlapod kiállításokon.

Autó adatai

Teljesítmény
0-100 Km/h
11.2 vagy 12,1
igazából nem is lényeg,mert 24 éves a kicsike







5.Kőszegi konszerntali2009.06.06




1/8 mérföld
201,168 méter
1/4 mérföld
402,336 méter
Max. sebesség
városban,lejtőn ,hátszéllel
50-et már mentem vele,de még ment volna :P
Teljesítmény
ez még kérdéses,mert állítólag nincs ilyen motorkód
valahol 90 és 112 között volt gyárilag
Tömeg
audi80: 920 kg gyári adat
audi90: 1000kg gyári adat
Nyomaték
audi80: mint a lóerőnél
audi90 :
Motor
Motor
audi80: 1.8 benzin 4cylinder
audi90: 1.6 TD
Hajtás
audi80/90: első
Elektronika
:)
audi80:mostmár szerintem újra gyári
volt benne utólagos monyák bőven :P

audi90: :Dkevés
Légszűrő
audi80:simota direkt
vagy épp gyári

audi90:gyári
Kipufogó
audi80:hátul zender első dob,
első dob helyén gázgyorsító

audi90:gyári
Gyújtás
audi80:van,de volt már,hogy megszivatott

audi90:addig jó,amíg nincs
Egyéb
audi80:karburátoros a drága
mindíg változik
többnyire a fúvókázott weber van
de most épp az egyik pierburg a háromból :P
Nyári felni konfiguráció
Gumi
audi80:nyári:
195/50 r15 pirelli
téli:175/70 r13

audi90: téli
Felni
nyári:7x15" alessio casati aranyra fényezve
téli:13" gyári lemez
Futómű
Rugók
audi80:fk 40-40
vagy gyári

audi90:gyári
Gátlók
gyári
és az is marad
Fékek
audi80/90:4db
elöl tárcsa hátul dob
Merevítők
audi
szerintem nem kell
Külső Optika
Karosszéria
audi80:matt fekete
de szép lett azért
süllyesztett kilincsek

audi90:oceanicblau
Légterelők
nein danke
Kiegészítők
hmm
Fénytechnika
ha a xenon az akkor van
meg hátul a nagylámpasorban 6 izzó plussz egy 80-as ledsor,hogy a barom ne csússzon belém
Dekor
dekor?
Belső Optika
Festés, dekor
audi80:már a sokadik komplett belső van
de most ez végre tetszik,nemrég került bele egy gyári
hátsó fejtámlás hátsó könyöktámaszos
elöl állítható ülésmagasságos
Köszi DTMV8

audi90:
Ülések
barnák
ezüstösek
Kormány
gyári fekete
Kiegészítők
tt váltó
alu kézifékkar,saját eszterga polírozva,szép
könyöktámasz,de nem ilyen univerzális,hanem saját készítésü,szép lett
ezekben gyárilag nem volt,kényelmes :)
Fénytechnika
diódás műszerfal,mert a gyári az tipusbetegséges,sajnos
meg a belsővilágítások,mert folyton keresek valamit és alap hogy azt sötétben kell :P
HIFI / Multimédia
Fejegység
jvc
Erősítő
igazából ez a hatalmas zenebonás téma nemnagyon érdekel
Hangszórók
elöl hertz
hátul pioneer ovál
Egyéb
E85club







Karácsony, béke, szeretet,
beszéltek róla emberek,
várjátok vágyó álmotok
s nincs itthon soha nálatok.
Elillant drága képzelet:
gyermekkorodból jön veled
aranydiós szent mesefa,
anyád terített asztala.

Karácsony, béke, Betlehem...
Elég a gyertya hirtelen.
Elég a karcsú mesefán
s mi marad holnap ezután?
Marad a gond, bűn, gyűlölet,
pedig higyjétek emberek,
ez az egyetlen értelem,
amelynek titka végtelen.
Ez az egyetlen igaz út,
melyen mindenki haza jut,
mely földre hozza az eget:
a SZERETET, a SZERETET.


Mind a mai napig az egyik legjobb 0-100 km/h-s gyorsulással rendelkező (4,9 s), utcára gyártott Audi. Az autó születését lényegében a rallysportnak köszönheti, pontosabban a gyártása idején érvényben lévo szabálynak, miszerint valamely autó csak abban az esetben vehetett részt a B csoportos Rally VB-n, ha legalább 200 darabot gyártottak belőle. Ezt a követelményt kielégítendő, az autóból összesen 214 db készült.

Mivel a tervezés csak 1983 elején kezdődött, és a 200 autónak 1984. május 1.-ig le kellett gördülnie a futószalagról, nyilvánvaló volt, hogy nincs elég idő túl sok új alkatrész megtervezésére. Ennek megfelelően a különböző alkatrészeket az Audi akkori típusválasztékának legkülönbözőbb képviselőiből szedték össze. A karosszéria első része, egészen a B oszlopig lényegében az Audi 80-asnak felel meg, amellyel az volt a cél, hogy az Ur-Quattro-éhoz képest meredekebb szélvédot kapjanak. Ez a megoldás az éjszakai vezetés során tapasztalható tükrözodést volt hivatott csökkenteni, amelyre számos panasz érkezett. A karosszéria hátsó része az Audi Coupé-tól származik, oly módon, hogy a B és a C oszlop között az autót 32 cm-rel megrövidítették. Ennek a célja a rövidebb tengelytáv, és ezzel párhuzamosan a jobb kanyartulajdonságok kialakítása volt. Az ajtók az Audi 80-tól, a csomagtérajtó a Quattro-tól, a hátsó lámpák a Coupé-tól, az elso indexek a 200-astól származnak, de mindezeken kívül az autó külső kialakításánál még VW-alkatrészeket is felhasználtak: az első fényszórókat a Passattól kölcsönözték.

A Sport Quattro-t a döbbenettől alig szóhoz jutó közönségnek a 1983-as IAA-n mu-tatták be.

Az időhiány miatt - de nem utolsó sorban az alacsonyabb össztömeg elérését megcélozva - az új formájú karosszériaelemeket (sárvédők, gépháztető, lökhárítók, tető stb.) a repülogépgyártásnál alkalmazott aramid-szálas anyagból készítették el. Szintén az idő hiányában az alkatrészeket még azelőtt lefényezték, mielőtt a vásárlók választhattak volna a színek közül. Így végül 128 piros, 48 fehér, 21 kék, 15 zöld és 2 fekete autó született. Mindkét fekete autó az akkori fejlesztési vezető, a késobbi VW-Audi konszern vezető, egyben Ferdinand Porsche unokája, Ferdinand Piech számára készült. Volt tehát némi előnye, ha az ember a vállalatnál a megfelelő helyen ült, és a megfelelő fizetéssel rendelkezett...:o) Az Autó ára 1984-ben 195.000.- DM volt, ami később 203.500.- DM-re emelkedett. Mivel egy autóba sem került katalizátor, az amerikai vásárlóközönség nem juthatott Sport Quattro-hoz.

A motor egy 2,1 literes, 20 szelepes turbómotor, amely legfeljebb 2,04 bar nyomáson dolgozik. A lökettérfogat egészen pontosan 2133 ccm volt, ellentétben az Audi öthengeres turbóinál addig megszokott 2144 ccm-el. Ennek a lényege az volt, hogy a turbómotoroknál alkalmazott 1,4-es szorzószámmal sem kerültek a 3 literes lökettérfogat-érték fölé, ami azt jelentette, hogy a versenyautó tömege 1000 kg alatti lehetett. További tömegcsökkentés céljából a hengerfejet és a motorblokkot alumíniumból készítették. A Sport Quattro-nál alkalmazott technika másik csúcsát az akkor forradalmian új Bosch LH-Jetronic befecskendezorendszer jelentette, amely az addig alkalmazott rendszerekkel ellentétben a keverékképzéshez a levegő tömegét és nem a mennyiségét vette alapul. Ennek eredményeképpen elérték, hogy a teljesítmény az időjárástól és a tengerszint feletti magasságtól függetlenné vált.

A továbbfejlesztett futómű alapjául a Rally Quattro versenyfutóműve szolgált, amely az átdolgozás során új gólyalábakat kapott. A futómű állítható magasságú volt, amellyel az autó hasmagasságát egy 10 cm-es intervallumon belül lehetett variálni. Sajnos minden ilyen muvelet után futóművet is kellett állítani.

Legfrissebb képek

80-asokkkk

csüccs

retro feeeeel

géptető

szemből

az egyetlen jó tábla,saját gyártmány :D

Összes profilkép megtekintése

Legfrissebb kommentek

grofbandit
#780
2013. április 06. 20:46
Egy öthengeres quattrót nagyon bevállalnék! Még ilyen régit is.
0
KriszSwift
#779
2013. április 05. 08:15
0
Jankec
#778
2013. január 21. 20:48
0
Bimbi
#777
2012. augusztus 09. 06:48
0
Waressz
#776
2012. június 12. 05:32
0
he.tiger
#775
2012. április 19. 19:23
A Friday Night Life találkozó sorozat a 3. állomásához érkezett, 27-én pénteken 19.00-tól kerül megrendezésre a szombathelyi Tesco parkolóban!
0
Pubiaudi
#774
2012. április 09. 18:02
gyere el te is!
0
Roche
#773
2012. január 30. 14:55
0
Sanders2
#772
2011. december 17. 23:10
0
Szólj hozzá Te is!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
grofbandit
#780
2013. április 06. 20:46
Egy öthengeres quattrót nagyon bevállalnék! Még ilyen régit is.
KriszSwift
#779
2013. április 05. 08:15
Jankec
#778
2013. január 21. 20:48
Bimbi
#777
2012. augusztus 09. 06:48
Waressz
#776
2012. június 12. 05:32
he.tiger
#775
2012. április 19. 19:23
A Friday Night Life találkozó sorozat a 3. állomásához érkezett, 27-én pénteken 19.00-tól kerül megrendezésre a szombathelyi Tesco parkolóban!
Pubiaudi
#774
2012. április 09. 18:02
gyere el te is!
Roche
#773
2012. január 30. 14:55
Sanders2
#772
2011. december 17. 23:10
Sanders2
#771
2011. december 08. 08:36
laca200
#770
2011. október 14. 16:21
Hali ! van egy eladó 200-as frontom, van róla kép az oldalamon. ha neked kell, vagy tudsz rá valakit légyszi szólj
he.tiger
#769
2011. október 04. 19:33
Helyesbítek, 20:30-tól lesz a minitalálkozó
he.tiger
#768
2011. október 02. 13:50
Szombaton (8-án) minitalálkozó a Tesco parkolóba 21:30tól
(macy)
#767
2011. szeptember 10. 19:44
octavia85
#766
2011. augusztus 29. 21:40
Helló

Hazaértem, majd ha erre jársz akkor csörges meg, és lebizniszeljük az indexeket

06706050407
MecladA
#765
2011. augusztus 05. 03:05
Haver autóját vizsgára felkészítős péntek
Majd rakok róla képet

elbow90TD
#764
2011. augusztus 04. 23:00
octavia85
#763
2011. augusztus 04. 08:24
Ködlámpával, meg fényszóróval sajna nem tudok szolgálni. Ködlámpát ebay-röl vettem 60 euroért a párt, néha szokott még árulni a csóka.
Nem kell foglaló, amúgy zsoltival szoktál találkozni??? Mert én összefutok vele Szeptember harmadikán egy találkozón, esetleg oda adhatnám neki
octavia85
#762
2011. július 22. 20:25
Hello

Nem szoktam magammal hordani az alkatrészeket, otthon vannak a lakásban, autó meg a mélygarázsban alussza nyári álmát Nem ebay-es, ott drága, egy Német Coupe fórumról vettem egy tagtól
Tami83
#761
2011. július 19. 11:28
Szia!
Nem,sajnos nem tudok neked segíteni,az enyémek is össze vannak repedezve.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 780 találat 39 oldalon

Az autóhoz elérhető alkatrészek a Tuningbazár.hu rendszerében

X
Hozzászólások betöltése folyamatban...
Hozzászóláshoz előbb jelentkezz be.
Kép ajánlása felhasználóknak

Megtaláltad egy ismerős user autóját, vagy csak ajánlanád neki a képet? Az alábbi űrlap segítségével elküldheted neki, ő pedig könnyedén fel tudja venni a saját adatlapjára.