Honda Civic - Sport

Népszerűség: 9.98
Fan
Fan autója
Népszerűség:
9.98
Kategória:
Tuned
Eleged van a sok kérdésből, árulod az autód, vagy csak megkönnyítenéd az autó szépségverseny zsűrijének dolgát a találkozókon? Mentsd le képként az autód oldalára vezető QR-kódot, amit például matricára nyomtatva bárhol elhelyezhetsz autódon, vagy kiegészítheted vele az adatlapod kiállításokon.

Autó adatai

Teljesítmény
0-100 Km/h
9.9 (gyári adat)
Max. sebesség
187 (gyári adat)
Teljesítmény
81 kW (110+ LE) / 5600 ford.
Tömeg
1192 kg
Nyomaték
152 Nm / 4300 ford.
Motor
Motor
SOHC VTEC 1.6i 16V PGM-FI
Kipufogó
gyári dupla
Egyéb
http://e-rolly.uw.hu
Nyári felni konfiguráció
Gumi
215/45 ZR 17 + 205/55 R 16 téli
Felni
17"x7jj Honda felni+ 16"x6.5jj eredeti Honda alufelni téli gumival
Futómű
Fékek
gyári (4 tárcsa + ABS + EBD)
Egyéb
MUGEN Honda Képek /WMV/
Külső Optika
Karosszéria
Civic Type-R spoilerek
Légterelők
Civic Sport hátsó légterelő
Kiegészítők
Irányjelzők a tükörbe integrálva, gyárilag
Fénytechnika
Elöl vetítőlencsés, projektoros lámpák , hátul kristályhatású
Belső Optika
Ülések
gyári sport
Kormány
Bőr, piros cérnával varrott
HIFI / Multimédia
Fejegység
gyári CD -s fejegység

Legfrissebb képek

kép 0.

kép 1.

kép 2.

kép 3.

kép 4.

kép 5.

Összes profilkép megtekintése

Legfrissebb kommentek

Masiniszta
#8238
2009. december 31. 17:54
0
PeaNut
#8237
2009. december 27. 12:03
0
slidy8
#8236
2009. november 30. 11:02
0
Masiniszta
#8235
2009. október 26. 19:27


Szeva, Rol!
Te figyelj már, tavasz óta irod, hogy összefutunk valamikor, lassan december van. Ezeket komolyan is gondolod, mert feleslegesen nem kell irni.
0
crx22
#8234
2009. október 11. 13:07
0
SzP
#8233
2009. szeptember 21. 08:47
0
SzP
#8232
2009. szeptember 15. 08:27
0
mx zoli
#8231
2009. szeptember 08. 16:37
0
Masiniszta
#8230
2009. szeptember 08. 09:00


Szeva, Rol!
Multkor elbasztam egy kicsit a kiirást. Az augusztus akart lenni. Na mindegy!

Ellenben most szombaton (szept.12.) Évadzáró Honda Találkozó Velencén a fakapus parkolóban reggel 9-től.
Jössz?
0
Szólj hozzá Te is!
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Masiniszta
#8238
2009. december 31. 17:54
PeaNut
#8237
2009. december 27. 12:03
slidy8
#8236
2009. november 30. 11:02
Masiniszta
#8235
2009. október 26. 19:27


Szeva, Rol!
Te figyelj már, tavasz óta irod, hogy összefutunk valamikor, lassan december van. Ezeket komolyan is gondolod, mert feleslegesen nem kell irni.
crx22
#8234
2009. október 11. 13:07
SzP
#8233
2009. szeptember 21. 08:47
SzP
#8232
2009. szeptember 15. 08:27
mx zoli
#8231
2009. szeptember 08. 16:37
Masiniszta
#8230
2009. szeptember 08. 09:00


Szeva, Rol!
Multkor elbasztam egy kicsit a kiirást. Az augusztus akart lenni. Na mindegy!

Ellenben most szombaton (szept.12.) Évadzáró Honda Találkozó Velencén a fakapus parkolóban reggel 9-től.
Jössz?
SzP
#8229
2009. szeptember 08. 08:33
Masiniszta
#8227
2009. augusztus 30. 20:00


SZEPTEMBER 12 (9:00h).:

HONDA ÉVADZÁRÓ MINIMEET - VELENCE (fakapus parkoló)

Ugyanezen este (21:00h):

JAPÁN AUTÓS MEET - Győr (szokott hely:
Plazaval szembeni parkoló)

Masiniszta
#8226
2009. augusztus 25. 17:14


Szeva, japán lovas!
Szeptember 29-én (SZOMBAT) 21 órakor GYŐRben a lassan szokottá vált JAPÁN AUTÓS MEET a megszokott helyen!

Győr Plaza - McDonald's-cal szembeni parkoló!

SzP
#8225
2009. augusztus 10. 08:51
mx zoli
#8224
2009. augusztus 04. 17:12
Masiniszta
#8223
2009. augusztus 03. 13:09
Kérem szépen, reggel egyik kollegám révén hozzájutoottam a legfrissebb AutoPiac-hoz. Találtam benne egy nagyon látványos cikket. Olyasmiröl van szó, ami évtizedek ota rivalizálás tárgyát képezi köreinkben. Ebböl kifolyolag jutottam arra, hogy egytöl egyig szó szerint beszurom a tényeket.

SZÉTLÖVÉS, FORRÓ FERDEHÁTÚAK,
avagy
INDULJON A VERSENY, GYŐZZÖN A KIRÁLY!

(az összehasonlító verseny három ugyanazon kategoriáju, korunkbeli, gyári kivitelezésü utcai sportkocsi:
- Ford Focus ST 2.5
- Volkswagen Golf GTi 2.0
- Honda Civic TypeR 2.0)

Mielőtt még a kockás zászló utjára inditaná forró ferdehátuinkat, válaszoljunk meg egy kérdést! Hány lóerős volt a Golf IV GTi? Nem tudjuk a választ? Nincsenek egyedül ezzel, mivel a 90-es évek végétől egészen 2005-ig csak egyszerü felszereltségi szint volt a Golf GTi, amely akár 110 le-s dizelmotorral is elérhetö volt. Csak az ötödik generáciotol lett ujra forro ferdehátu a mágikus betükkel jelzett változat kockás kárpittal, golflabda váltogombbal, és bivalyerös benzinmotorral. A konkurensek felkészültek az autobol, ezért különösen nehéz dolga volt a VI. generácios GTi-nek - legládázabb ellenségeinek a Ford Focus ST, és a Honda Civic TypeR számitanak.

De elég a mellébeszélésből, induljon a verseny!

A kockás zászló intésére rajtolo GOLFot 210 lóerős turbómotor hajtja, amelynek még a blokkját is módositották. Az eredmény ugyanugy 280 Nm-es nyomaték, mint korábban, de már Euro5 elvárásokat is teljesiti a négyhengeres. A turbo már 1700-as fordulaton használhato teljesitményt biztosit, és "CSAK 5200-as FORDULAT MAGASSÁGÁBAN KEZD KIFULLADNI" (*).

A modellfrissités utáni CIVIC TypeR motorja ugyanugy 201 lóerős, mint eddig. A hagyományokhoz ragaszkodva régi vágásu szívomotort készítettek a japánok, amely meglepő módon (?) ugy viselkedik, mint egy turbómotor. Az egyedüli, és lényegi különbség, hogy 5500-as FORDULATnál kel csak életre, de ezUTÁN ELSZABADUL A POKOL (* - nézz vissza a Golfnál csillagozott mondatra - no komment).

A Ford nem nyult az ST 225 lóerős motorjához, a változások csupán az autó megjelenését érintették. A motorháztető alá öt hengert, és egy egészséges méretü turbófeltöltőt zsúfoltak be, amelynek már az alapjárati mély morgása is sokat igér.

A TypeR és a GTi a motor beindulását követően hangtalanul várnak a bevetésre. A Volkswagen hangja 3000-es fordulat felett komolyodik meg, a Honda 5500-8000 (!!!) fordulat között üvölt, ahogy csak a torkán kifér. Ilyen hangot legfeljebb motorkerékpárok adnak ki magukbol.
A mérési eredményeket azonban nem befolyásolja a hangerő, igy gyorsan kiderül az igazság: a magas fordulaton dolgozó szivomotor rugalmasság rosszabb, mint a két turbosé, igaz nem sokkal. A Focus ST lehengerlő ereje, és gázadásra azonnali gyorsulása a legnagyobb lökettérfogatnak, és nyomatéknak köszönhető. Ráadásul a Hondához hasonlóan kettesben éri el a 100 km/h-t kevesebb, mint 7 másodperc alatt. A Golf GTi-nek 7,1 sec kell a kötelező feladathoz, a Civic 0,3 sec-cel tovább tart a mutatvány. A rugalmasságnál is hasonló a helyzet. Negyedik fokozatban a Ford 5,1 sec alatt gyorsul 80-120-ra, a VW soförje 5,5 sec alatt képes ugyanerre. A szivomotor hátránya csak itt mutatkozik, vagyis a Honda ideje, ami 6,8 sec.
A számoknál azonban fontosabb a vezetési élmény.
A GTi pontos, kellö erövel tekerhetö kormányával könnyedé tudja le a kanyarokat, ráadásul az elektronikus differenciálzárnak köszönhetöen a kigyorsitáskor sem ellenfél neki két vetélytársa. Az ST a hiányzó tapadást motorteljesitménnyel probálja potolni, és a hátulja is "virgoncabb", ami által élvezetesebben vezethetö, de lasabb is. A TypeR-nél csak a pontos, rövid utakon kapcsolható váltóra kell koncentrálni, nehogy véletlenül 5500 RPM alá essen a fordulat. 90 km/h sebességnél még nyugodtan szurhatjuk neki a kettes, hogy aztán tovább gyositsunk.
A Focus és Civic kormánya kicsit tulszervózott, a fordulókör mindhárom autonál nagy.
A fékek tekintetében a Ford kullog leghátul, a 100 km/h sebességröl nulláig mért 40 m fékut nem méltó egy sportautohoz. Nem sokkal jobban tejesitett a Honda 39,3 m-rel, a leghamarabb 38 m alatt a VW állt meg.
A felfüggesztések terén a motorokhoz hasonlo különbségek figyelhetök meg.
A Honda deklaráltan egy közuti közlekedésre alkalmas sporkocsit ad, aminek nem feladata az uthibák kiszürése. A Ford kicsivel hosszabb rugokkal probál javitani a helyzeten, de még ezzel is kerülgetni kell a kátyukat. A Volkswagen csak a feláras, elektronikusan vezérelhető lengéscsillapitással tud egy kicsit többet nyujtani ezeknél, Comfort állásban ugyanis egész használható a futomü még rosszabb utakon is.
A feláras bőr kagylókat viszont felejtsük el - nagyon izzasztóak. A Ford börülései puhán kárpitozott, fotelokat takarnak, amiknek azért van oldaltartásuk. A Honda ezen a tére is következetes volt, a vékony versenyüléseket azonban tul magasra helyezték. Hátul mindhárom esetben csak ketten utazhatunk kényelmesen.
A Honda látványos, jól használható müszerfalat kapott, a Ford és VW belseje viszont tulságosan konzervativ. A GTi pár méter piros cérnával, és alul kiegyenesitett kormánnyal bir, az ST három kiegészitö müszere nagyon olcsonak hat.
A legnagyobb csomagtartót a japánban találjuk, ráadásul itt lehet a legjobban és legkönnyebben átrendezni az utasteret. 359 kg terhelhetősége azonban kevés.
Ugyanez nem mondható el az autók FOGYASZTÁSáról: a gumik életét állandóan megkeseritö ST átlagosan 10,9 litert fogyaszt, a magas fordulaton magára találó TypeR 9,3 l-rel elégszik meg, mig a turbomotoros GTi 8,6 literrel mulja felül vetélytársait.
Az ÁRAK tekintetében elöre lefutott a verseny. A Honda a legolcsobb, és nem is lehet nagyon megdrágitani, hiszen a metálfény kivételével minden más alapfelszereltségként jár az "R" betüs méregzsáknál. A Ford és Volkswagen drágábbak, ráadásul ezeknél még sulyos milliokat költhetünk arra, hogy igazán sportos autot faragjunk a "hétköznapi kompaktból".
ÁM MÉG EZEK UTÁN SEM ÉRIK EL AZT A SZINTET, AHOL A HONDA MOZOG. ZSENIÁLI MOTORJÁVAL, VERSENYAUTÓS VEZETHETŐSÉGÉVEL Ő A FERDEHÁTÚAK KIRÁLYA,
még ha nem is a legkényelmesebb. Ebben a piaci szegmensben ugyanis nem feltétlenül ez a döntő szempont.

Egy a lényeg: élvezetes vezethetőség. Mégis a SZÉTLÖVÉS MINDHÁROM AUTOJA A MAGA UTJÁT JÁRJA. Ennek megfelelően nem csak autók, de filozófiák is csatáznak egymással.
MELYIK 200 LÓERŐS KOMPAKT AUTÓ A LEGJOBB?

HELYEZÉSEK (ill. ponérték 10-es skálán):

I. hely:
HONDA CIVIC TYPER (9 pont)
(Senkinek nem kegyelmez a Honda, alaposan összerázza utasait, cserében olyan vezetési élményt nyujt, ami párját ritkitja.)
II. hely: (holtverseny) 8-8 pont
VOLKSWAGEN GOLF GTI
(remek társ a hétköznapokban, de ebben a kategoriában a gyözelemhez kicsit többre van szükség. Nyugodtan lehetne kicsit vadabb az auto, ami nagyon jól vezethető ugyan, de tulságosan steril az élmény. Legalábbis ahhoz a két vetélytársához képest, amellyel most összeeresztették.)
FORD FOCUS ST
(Hiába a pokoli teljesitmény, nem üti agyon vetélytársait az ST, söt még neki is meggyülik a baja a sok lóerővel kanyarból kigyorsitáskor. Jó a hangja, de magas a fogyasztása, és rengeteg pénzt kell érte fizetni.)

(ÖSSZEGEZVE egy mondatban:)
HÁROM EGYÉNISÉG:
visszafogott sportoló, harsány vadóc, vagy űrautó. Mindnek megvan a varázsa,
de CSAK AZ EGYIK LETT IGAZÁN SPORTKOCSI!

slidy8
#8222
2009. július 24. 17:02
De! A szöveg azt jelenti elvitték!
jdmassault
#8221
2009. július 23. 13:49
Masiniszta
#8220
2009. július 23. 12:57
Küldd a telszámod priviben! Köszi!
Kenyo
#8219
2009. július 21. 17:09
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Összesen 8378 találat 419 oldalon

Az autóhoz elérhető alkatrészek a Tuningbazár.hu rendszerében

X
Hozzászólások betöltése folyamatban...
Hozzászóláshoz előbb jelentkezz be.
Kép ajánlása felhasználóknak

Megtaláltad egy ismerős user autóját, vagy csak ajánlanád neki a képet? Az alábbi űrlap segítségével elküldheted neki, ő pedig könnyedén fel tudja venni a saját adatlapjára.