Willy Koenig 1974-ben kezdte meg áldásos tevékenységét egy Ferrari 365BB tuningolásával. Ezt követte számos Ferrari, Mercedes, BMW, Lamborgini, Jaguar és Porche model átalakítása.

Na, de ne rohanjunk ennyire előre. A Koenig-Special cég létrejöttét a versenyek inspirálták. 1961-ben Willy Koenig egy Cooper volánja mögött neki vágott a Német junior formula verseny sorozatnak, amit egy évvel később meg is nyert egy Ferrari Berlinetta-val. Erre a sikerre felfigyelt maga Enzo Ferrari is, és meghívta magához az ifjonc versenyzőt Maranello-ba. Így indult el Willy sikerkarrierje.

Willy Koenig olyan legendás autókkal versenyezhetett élete során, mint például a Ferrari 275 GTB Competition, Ford GT40, Lolat 70, Abarth Lotus, így nem kellett messzire mennie a versenysportban megszerezhető tuning-tapasztalatokért. 1987-től 1990-ig a La Mans versenyeken egy BMW M1 Procar majd egy Porsche 935 K3 volánja mögött versenyzett, amivel egyszer meg is nyerte a versenyt. Willy Koenig és a fia Walter által szerzett több mint 30 év versenyzői tapasztalat, és a baráti viszony a különböző versenycsapatokkal, mérnökökkel, és gyártókkal nagyban megkönnyítette és elősegítette a kiváló tuning programok megalkotását.

A Koenig-Specials filozófiája kezdetektől fogva az, hogy kíváló sportautókat készítsenek közutakra, tökéletes aerodinamikával design-nal, egyedi és exkluzív belsőtér kialakítással, optimalizált menettulajdonságokkal, verseny fékekkel, széles abroncsokkal, sport kipufogó rendszerrel, teljesítményfokozással a megrendelő kívánsága szerint turbóval vagy kompresszorral. Tevékenységük alkatrészek szempontjából mindenre kiterjed, a felniktől kezdve a komplett spoiler szettekig, viszont ezeket szinte kizárólag a felső árkategóriás márkákra és típusokra gyártják (Ferrari, Lamborghini, Jaguar, Porsche, Mercedes, BMW). Olyan autókat bontanak atomjaira és raknak össze újra, amihez a legtöbben csak szövetkesztyűben nyúlnak hozzá, és még izzócserére is a szakszervízbe viszik.

A Koenig teljes körű átalakítást ígér, ami a kiváló aerodinamikájú optikát és nagy mértékű motortuning-ot is tartalmaz. Az első tuningok között volt egy 295kW/400 lóerős turbós 8 hengeres Ferrari megpiszkálása 440kW/600 lóerőre, és a teljes karosszéria átalakítása a megnövekedett teljesítményhez. Minden átalakításhoz a legkiválóbb minőségű anyagokat használják, és számtalan tesztnek vetik alá a kész autót ugyanúgy a szélcsatornában, mint szélsőséges verseny, illetve utcai körülmények között.

A Koenig-Specials egyik legjobban sikerült alkotása a „Koenig Competition”, egy Ferrari Testarossa volt, amibe egy 735kW/1000 lóerős biturbós erőművet építettek. Akkoriban ez a Testarossa volt a sportautók királya az utakon. Ezen kívül készült még számos tuning Mercedes-Benz, ikertubós 590kW/800 lóerős Lamborgini Diablo roadster, 500 lóerős BMW 840/850-es került ki kezeik alól. A Competition mellett egy másik hírhedt tuning-programjuk a Koenig C62 volt, amely során egy Porsche 962 C1-es versenyautóból egy utcai változatot készítettek. A Koenig ezeken a projekteken kívül is számos Porsche, BMW motorhoz árul kompresszorokat, esetleg turbókat. Legutóbbi nagy munkájuk egy Ferrari F50-es átalakítása volt, amiből 625kW/850 lóerőt hoztak ki biturbóval, tökéletesített aerodinamikával, és sok más egyéb tuninggal. Az eredmény pedig magáért beszél, hiszen 1 lóerőre 1,47 kg jut és így ez a „kis” F50-es napjaink egyik leggyorsabb utcai sportautója.


1999-ben egy neves német autós magazin a „Sportauto” az olvasók szavazatai alapján az év sportautójává választotta ezt a Koenig Ferrarit. A cég mérnökei azonban napjainkban sem tétlenkednek, és folyamatosan készítik az újabb tuning programokat több felső árkategóriás autóra is, pl: Lamborgini Murcielago, Enzo Ferrari, F55. A Koenig Specials alkatrészei árait is ezekhez a top autókhoz mérte - bár valószínű akiknek megadatik, hogy ezekkel a csodákkal járjanak, van is pénzük megfizetni a kiegészítők árát.